zaterdag 11 mei 2019

11 mei 2019

Dag van:
Mag je toch blij zijn dat je vanmorgen een artikeltje leest over het feit dat stress gezond is en dat we niet altijd zo moeten zeuren over stress....
Tja... tegen het ene onderzoek staat natuurlijk altijd weer een andere...
En uiteraard is té veel stress dan óók weer niet goed...
Van.... of ik stress heb....?
Nou ja... ach....
Hoewel ik niet schroom dingen van mezelf te laten zien door ze te vertellen in een blog,  vind ik ' middelpunt der belangstelling' weer een ander dingetje....
Daar heb ik het dus niet zo op....
En aangezien zulke dagen me weer wel staan te wachten, is er in mij wel zeker een onaangenaam vleugje van deze adrenaline te bespeuren....
Moederdag en verjaardag.... nee, da's niks voor mij....
Zoals iedereen vind ik waardering als je iets goed gedaan hebt, prettig...
Ik hoef dan weer niet compleet in het zonnetje gezet te worden...
Dat bedoel ik dan dus met 'té '.....
Moederdag knuffels... het mag... maar laat alsjeblieft de rest achterwege....
Moederschap en ona zijn is al een cadeautje op zich...!
Van... en als je dan ook nog eens jarig bent.... ja sorry hoor... een dag die ik niet eens aan mezelf maar aan mijn moeder te danken heb ..... nou ja... en aan mijn vader ook natuurlijk wel een beetje.... maar die was alleen bij de maak in the picture.... snap ik niet waarom daar zo'n heisa van gemaakt moet worden.....
Van... 'ja maar... je hebt er een jaar bij....' zeggen ze dan.....
En..... so what..... de dag erna heb ik er een dag bij.... twee weken later een maand.... waar hebben we het over in hemelsnaam....
Vier het leven elke dag... da's pas leuk...!
Van... en dan moet er gezongen worden.....grrrrrrr....
En gekust....brrrr
En gegeten... taart... die ik niet eens lust...ffrrrrrrr
En iedereen vraagt de hele dag...'voel je je nog een beetje jarig '....?
Dat middelpunt dus....
Maar het ergste komt nog....
Van... ik vind visite heel gezellig.... liefst elke dag....
Lekker kletsen... heerlijk lachen.... bomen.... discussiëren..... hapje.... drankje...
Maar dan word je jarig..... en de hele meute komt in één keer....
Je loopt je dagen van te voren in het zweet.... sjouwt jezelf een slijmbeursontsteking aan boodschappentassen .... geeft kapitalen uit....en vergeet natuurlijk net dat drinken wat een van je gasten juist zo lekker vindt.....
Of..... je bent de ijsklontjes vergeten in te vriezen....
Of.... je hebt de wereld aan zoutjes in huis maar ze willen allemaal wortel en komkommer omdat ze op dieet zijn... en die heb je dus niet....
Of.... ze hebben nét allemaal zwaar getafeld en ze willen helemaal niks... en dus vijf je met de hele zooi aan feestvoer zitten...
Van... Willem is dol op zulke dagen... hoe meer mensen hoe beter....
Ik ben een mens van een beetje meer minder....
En dit jaar....?
Hoezo stress...?
Ikstastrakvandehyper ☆☆!!♡♡
Van... het begon al met "Ja mam we weten het nu wel dat jij het onzin vindt maar wij.... en zeker je kleinkinderen... willen die dag wel vieren met jou"....
Alles alleen leuk en aardig.... maar hier thuis kan dat niet meer...
Niet....?
Nee niet.....!
Kleindochter Luna is zo vreselijk allergisch voor alles wat beest is..... die wordt binnen een uur doodziek als ze hier is....
Zelfs de zwaarste medicijnen helpen dan niet meer...
Het is écht heel naar om te zien....
Van... zo was ik onlangs in Haarlem... had juist uit de inloop kleedkast, waar geen huisdier kan komen, schone kleren aangedaan...
Kom in Haarlem aan.... en binnen het half uur worden Luna's oogjes dikker en dikker....
Oh jee... dat vest over de schone kleren, hing in de hal....
Zó erg dus....
Lief klein ding... zo dol op dieren... maar zo allergisch....
Nee... bij ons op visite gaan kan niet meer....
En dat doet ons beide verdriet...
Van... alternatieven zoeken dus.... picknick..... kinderboerderij (Oh nee... kan ook niet)..... binnen speeltuin.... buiten speeltuin... boswandeling..... pretpark.....zwembad.... pannenkoeken restaurant.....(maar daar waren we pasgeleden al)...
Van..... en zo ben ik dus al weken aan het dubben hoe mijn/oma's verjaardag op te lossen....
Voor je kleinkinderen doe je immers alles....
Maar... over stress gesproken....
Je weet natuurlijk pas een paar dagen van te voren wat voor weer het zal worden....
 Van... je kijkt eens naar wat mogelijkheden....
Het liefst wil je naar de Efteling maar na nader onderzoek moet je wel bijzonder gefortuneerd zijn om daar met 10 mensen heen te gaan...€42.00 pp maar liefst....
En je zou bijna denken 'niet zeuren' want een kaartje Disneyland Parijs kost je (voor één park slechts... en er zijn er twee) pp €87.00.....
Echt hè... waar hebben we het over...
Je wilt gezellig een dagje met je familie uit.... gemiddeld gezin; oma en partner, 2 kinderen met partner, die elk ook twee kinderen hebben.... hoe gemiddeld of oer burgerlijk wil je het hebben....?
Dan ben je de drempel van zo'n park nog niet eens over... en je bent al €420.00 kwijt....
(Over Disneyland heb ik het maar even niet meer)...
Kijk.... dat een dagje uit geld kost... prima... maar vierhonderd en twintig euro.....
Een dan moet je nog eten en drinken...
Je kan er van op vakantie van zo'n bedrag.... ik zit riant een week op een Grieks eiland...
Écht niet dus hè....dat we naar de Efteling gaan....
Efteling geschrapt dus....
Avifauna net geweest.... Apenheul vorig jaar al... net als de dierentuin.. én het moet ook leuk zijn voor de oudste kleindochter.... dus Juliana toren kras ik ook maar van het lijstje....
Lastig, lastig...7,9,10 en 15 jaar..... en wat moet je doen....
Zelfs de bioscoop bij slecht weer is geen optie want dan zit je weer met filmkeuze stress....
Isa kan je heus niet meer meenemen naar de smurfen of Doornroosje....
Hopen en duimen dus maar dat het mooi weer wordt...
Volgende stress moment... de afstand....
Persoonlijk vind ik het openlucht museum helemaal gaaf.... maar dat zou oneerlijk zijn want dat is een thuiswedstrijd voor mijn dochter en mijzelf....
Het moet dus voor allen zo'n  beetje hetzelfde aantal kilometers rijden zijn....
Of maak ik me nou weer te druk en ben ik weer bang anderen tekort te doen....
(Je voelt mijn adrenaline meer een meer stijgen hè?)....
Van.... dan heb ik het....Dolfinarium Harderwijk....
Ook prijzig maar.... een online actie....
Geen last van allergie bij visachtigen.....veel leerzame momentjes voor 'ik wil alles tot op de bodem weten' Isa... avontuur voor Michael en Britt.... en toch nog beestjes voor Luna....
En wij oudjes en iets minder oud oudjes, vermaken ons wel....
Bingo!!!!....
Van... wat een gedoe die online kaartjes...
Allicht kan ik ze downloaden... maar als ze ze allemaal dezelfde naam geven komt maar één ticket tot zijn recht....
Tien tickets dus van naam wijzigen... downloaden... opslaan.... en zorgen dat mijn mobiel genoeg batterij heeft zondag....
Van.... alleen daar eten... dat doet deze oma dus niet...
Een ijsje oké.... kop koffie ook goed.... maar om de donder geen patat menu's....
Deze oma gaat broodjes en limonade meenemen....
En aangezien de kleinkinderen uit de kinderwagen leeftijd zijn neemt oma een boodschappen karretje mee voor oude vrouwtjes....
Van... volgende stress... de boodschappen.... Ronbert kan niet tegen verpakte spullen dus voor hem moet er vers mee....Jocelijne met boulimia moet mager spul.... voor de kinderen ook zoet beleg mee....
Drinken.... alleen pakken sap... ik ga niet met flessen cola light sjouwen....
En wat snoepjes en chips....
Oooooh en taart.... nou euh... doe maar mini tompoucjes hoor....
Bij de kassa.....
Neeeeeee terug.... bekers en bordjes....
Van..... drie tassen vol... dat gaat nooit in één oude vrouwtjes karretje natuurlijk....
En proppen is geen optie....
Dan maar een tas erbij.... die draagt Willem dan maar.....
Van..... hoe laat beginnen die shows eigenlijk....?
12.00 uur...????
En we hebben half 12 afgesproken....
Dat gaat hem niet worden....
Andere tijd appen....
'Heb je ook water gekocht'....?
Aaaaarggggg.... nee.... wel in mijn handen gehad maar teruggezet....
(Ze nemen zelf mee.... gelukkig)
11.00 uur morgen allemaal present....
Voor de ingang.....
Van... oh wacht even... parkeren.... dagkaart €9.00.... maal drie dus....
Geld overmaken dan maar....
Van... en wat ik me nu afvraag n.a.v. dat artikel.... heb ik nou gewoon genoeg stress...?
Niet een beetje té....?
Moederdag.... verjaardag....voorpret... voorstress.......
Stress or no steess....voor mij geldt maar één motto: als je jarig bent, ben je nog niet jarig....!
Oh zo....!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten