zondag 12 mei 2019

12 mei 2019

Dag van:
Vandaag ook de sterfdag van Willems vader....
De gekozen datum.... precies één maand na zijn verjaardag.... en één dag vóór de mijne....
Altijd die dag op of rond moederdag...
Maar....
Als je niet meer kan...
Niet meer wil.....
Het niet meer ziet...
Noch voelt....
En wachten geen optie is....
Dan is er...
Maar één  uitweg...
Die naar die
Stem die je roept
Naar die
Uitgestoken hand...
12 Mei 2011..... alweer acht jaar geleden....
Ik zie me nog rijden.... vol gedachten....
Ik zie me nog staan.... vol onbeantwoorde vragen....
Wat voor de één berusting is, geeft de ander onrust....
Van....het zal altijd verweven blijven met mijn verjaardag... en moederdag van moeders.....
Gelaten schud ik de gedachte van me af....
Vandaag zijn er andere dingen die me meer bezig houden...
Die dingen van...'het leven gaat door'....
Moederdag en verjaardag vieren....
Op naar Harderwijk...
En wat ben je je dan weer bewust van hoe mooi Nederland is als je over de Veluwe rijdt....zomaar een schaapskudde tegenkomt... zand afgraving voorbijrijdt.... prachtig
natuurgebied ziet.... en in het Veluwemeer de zonnestralen ziet schitteren....
Van.... tjonge wat is dat dolfinarium verbouwd....
Tien minuten lopen maar de ingang.....en iets langer want we moeten voor de ophaalbrug wachten...
Van... gezin compleet... wat voelt dat toch als rijkdom en luxe...
"Roggen aaien... roggen aaien"... roepen de kleinkinderen al vóór we bij de ingang zijn..
Maar jammer dan... we bekijken na de zeehonden die in hun bassin spelen,  de walrussen show....
Versteld staan we van wat je die beesten nog bij kan brengen...
"Roggen aaien... roggen aaien..."
Weer pech... we picknicken op een bankje terwijl de dolfijnen toekijken en met hun bal spelen... en de mussen brutaal het brood uit onze hand pikken notabene..."
Van... maar terwijl wij aan de koffie zitten mogen dan eindelijk de roggen geaaid worden....
En ik moet zeggen... het is bijna een therapeutische belevenis...
De kinderen zijn er niet weg te slaan.....
Nou ja...alleen  voor een ijsje dan....
"Wel slim hè die schatkist ijsjes oma... nou denken kleine kinderen vast dat die van de bodem van de zee komen...."
"Nee joh... daar mag geen plastic groeien"....
"Oma... oma... ik heb een haai geaaid.... maar dan eentje zonder gebitje".....
Van... op naar de zeeleeuwen show...
Aandoenlijk..!
Gepresenteerd als een soort toneelstuk...
De gesprekken tussen de kleinkinderen gaan weer over en weer....
"Nou hoor... zeeleeuwen kunnen in het echt niet verliefd worden..."
"Welles joh...... hoe moeten ze anders baby's maken"....
Van... roggen aaien... roggen aaien..."....
Maar wij volwassenen willen naar de dolfijnen show....
"Dolfijnen zijn wel slimme beesten oma..."
Oh ja?...
"Ja.... ze zijn niet nachtblind..."
Aardige leerzame show... niet spectaculair... maar wel mooi gedaan met die film op de achtergrond...
En de kinderen genieten van de quiz over dolfijnen...
"Roggen aaien... roggen aaien..."
Nou ja... en dat doen we dan maar...
Geen krabben zoeken... geen onderwater panorama... geen speeltuin.... maar roggen aaien dus....
Ik geloof dat ik nu weet hoe ik de beste oma tuin van het land kan maken...
Een vijver met roggen erin....
Van... een prachtige moeder/ verjaardag....
Ik heb genoten.... zulke blije snoetjes ... zoveel plezier..
Maar ik kan geen rog meer zien...(gniffel)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten