vrijdag 24 mei 2019

24 mei 2019

Dag van:
'WAMPIE!!!!'......
Oké... wakker....
Ik constateer.... noodkreet!....
Maar waar vandaan....
Mijn wereld is nog half vermengd met surrealistische absurdistische droombeelden uit een dichtbije slaap...
Maar nood breekt zelfs slaapwet...
Bed uit....
Ik constateer.... badkamer....
Van.... beeld: Willem met één voet op de badrand....
Ladingen steeds roder kleurend wc papier om voet....
Drup... drup... langs badrand, badwand drup, drup op de badkamer vloer...
Ik constateer.... bloedbad....
'PLEISTERS!!!!'.....
Oké... goed wakker plan Willem.... maar laat me eerst even kijken...
Dit neigt naar naald en draad.....
'NEE!!!!'......
"Ik heb in mijn teen geknipt tijdens nagels knippen"...
Hij móet wel flink geknipt hebben dan....
Zulke klusjes zijn ook geen ochtend klusjes denk ik terwijl ik op zoek ga naar pleisters....
Van.... en half slaapdronken vind je van alles behalve die pleisters....
En dat terwijl je liefste half leeg staat te bloeden in ongemakkelijke positie over de bad rand....
Ik heb ze!.....toch in dat laadje waarvan ik dacht dat ze niet lagen.....
Van... en nu de waarschijnlijk ergste nachtmerrie van de gehele dag.... zo'n pleister papiertje los krijgen...op de vroege... zeer vroege ochtend.....
"Geef maar hier" roept Willem al getergd, terwijl hij met twee handen zijn grote teen omklemd om te stelpen wat vooralsnog niet te stelpen valt....
 Duh.... Willem en papiertjes... nee dat is een fijne combinatie...
En ja hoor....5 seconden later ligt de pleister met papiertje en al verfrommeld in de wc pot...
Ik heb de mijne inmiddels los....en nog een.... en nog een....
Van... en dan dat moment hè.... dat moment dat je ontdekt dat er zich in dat doosje ook zo'n rolletje pleisters in bevindt .....die je enkel hoeft af te knippen....op de juiste maat....
Enfin... we wikkelen de teen in maar in dit geval kruipt het bloed echt waar het niet gaan kan... en dus eigenlijk toch wel.... dwars door de pleister heen...
Zal ik....
'NEE!!!'......
 Dan geen gaasje... wat jij wilt.....
Van.... dit gaat geen makkelijke dag voor onze Willem worden....
Door pleisters ingewikkelde teen ... in schoen... en de hele dag voor de klas....
Sterkte lieve schat....!
Van... twee weken geleden door de wekker geslapen en daardoor de cv ketel monteur gemist voor de jaarlijkse controle....
Dát gaat me in ieder geval niet gebeuren vandaag....!
Van..... ah joh...landelijke Sinterklaas intocht dit jaar in Apeldoorn....
Zou hij in paleis het Loo logeren...?
En dan stiekem 's nachts het dak opgaan in de gouden koets die daar gestald staat....
Of misschien wel ontbijt op bed krijgen, dat Margriet zelf heeft gemaakt... met op de achtergrond Sinterklaasliedjes, gepingeld vanaf de piano door Pieter....
Ik bedoel maar.... als Sinterklaas bestaat, bestaat dat ook.....!
En dan al die Pieten die de hele dag druk zijn met Apenheul bezoek een rondjes draaien in de achtbaan van de Juliana toren...
Met als gevolg... huilende Nederlandse kindjes die met lege schoentjes zitten....
Nou..... dat Sinterklaasfeest 2019 kon nog wel eens een staartje krijgen... wat ik je brom...
Ik kijk nu al uit naar het Sinterklaas journaal....
Van.... de cv monteur niet gemist vandaag...
Vriendelijke jongeman...
Ik ga rustig door met huishoudelijke beslommeringen tot ik Borre mis....
En waar ik kijk geen  Borre....
Ik wil net een kijkje buiten nemen als de monteur naar beneden komt... met... juist... Borre in zijn kielzog....
Heeft me die sukkel van een Borre zich toch zowaar als waakhond geprofileerd vanmorgen....
"Hij week niet van mijn zijde mevrouw.... wat een gezellige hond "....
Ach ja.... daar gaat mijn stille hoop dat als er ooit een bedreigende situatie zich zou voordoen, ik mij beschermd zou voelen door mijn drie Duitsers....
Van.... vandaag maar eens het boekje met de toespraak van de huwelijks inzegening maken...
Creatieve uitspatting....
Want... zoals Willem zich in de mens en de tekst inleef, leef ik me nu in de mens en de illustratieve uiting in....
En niet veel mensen zullen dat willen geloven... maar uitspatting kost inspanning en is zwaar vermoeiend....
Maar het wordt mooi....
Van..... Babeth naar het gala en een oer trotse papa Willem....
Allemaal uitgestudeerde meiden die met verschillende vervoersmiddelen aankomen rijden, uitstappen en over de rode loper de school voor het laatst ingaan.... voor het feest van hun studentenleven.... het gala....
Waar zijn ze mooi allemaal... en jong... en vol plannen....
En dan een half uurtje later de vragende app "pap krijg ik toestemming om het feest te verlaten voor een after party?"....
Van.... vakantiegeld binnen een geen vakantieplannen....
Ook niet als ik wat over het net surf....
Ja... Israël.... maar die reizen vallen niet onder schoolvakanties....
En in mijn achterhoofd bonkt het steeds 'huis móet opgeknapt'....'huis móet opgeknapt'....
Zoveel te doen... ik heb nog zoveel te doen....
Van.... en als ik dan 's avonds naar Jan Mulder en de zoektocht naar het eeuwige leven kijk, denk ik..."Jan... hoe haal je het in je hoofd...'







Geen opmerkingen:

Een reactie posten