zondag 19 mei 2019

19 mei 2019

Dag van:
Ik word wakker met het liedje in mijn hoofd...wooohoooo hoooo hoooo wooooohoooo ho ho... loving you is a losing game....
Ik ga naar de wc met het liedje in mijn hoofd....wooohoooo hoooo hoooo woooohoooo ho ho... loving you is a losing game....
Ik loop de trap af met het liedje in mijn hoofd.....wooohoooo hoooo hoooo wooooohoooo ho ho... loving you is a losing game....
Ik zet koffie met het liedje in mijn hoofd....wooohoooo hoooo hoooo wooooohoooo ho ho... loving you is a losing game....
Songfestival aan van het eerste uur....
Nou ja... mijn eerste uur dan want in 1956 was ik er nog niet....
Kenden mijn ouders elkaar niet eens....
Zelfs in mijn eigen geboortejaar... was het songfestival al voorbij voor ik geboren kon worden....29 maart notabene... en ik kwam pas 13 mei...
Wel weet ik wie er gewonnen had... Frankrijk met Tom Pillibi......
Maar eindelijk dan 1961... mijn zus al in de maak...op 18 maart beluisterde ik mijn eerste songfestival... tijdens een laatste voeding of zo....
Mijn vader kennende mocht ik vast opblijven... 
Het speelde zich af in Luxemburg en het liedje Nous les Amoureux"  won....
Van... ik ben dus écht helemaal in de bonen vandaag van de Nederlandse overwinning....
De allereerste winnaar 'Corry Brokken' (1957) en 'Teddy Scholten' had ik net gemist (1959).....
Maar Lenny Kuhr.... dat weet ik nog...1969 en maar liefst 4 gedeelde eerste plekken..... Engeland, Frankrijk, Spanje en wij....
15 jaar was ik bij de laatste keer....1975....Teach In..... wow wat gaaf...!
En nu 2019..... ik ben tegen de 60.... bizar bizar....44 jaar songfestival kijken later.... (waarvan de allerergste herinneringen op mijn eigen verjaardag 13 mei 2000..... vuurwerk ramp Enschede.... de uitzending werd afgebroken)..... wint Nederland weer eens.... eindelijk eens.....
Van... ik heb veel bagger voorbij zien komen.... maar had het Anouk of Waylon en Ilse ook zo gegund.....
Alleen nu....wooohoooo hoooo hoooo woooohoooo ho ho... loving you is a losing game....nooit bleef een nummer zo in mijn hoofd hangen....
En we wonnen.... na een zenuwslopende puntentelling....
Mijn stem is nog hees van mijn geschreeuw gister...

Wooohoooo hoooo hoooo woooohoooo ho ho... loving you is a losing game....
Ik bekijk echt elk filmpje dat op internet te vinden is....
Zou het liefst naar de aankomst op Schiphol gaan.... maar zover ga ik dan weer niet...
Bekijk de aankomst op nu.nl..... op hart van Nederland... de NOS..... omroep Brabant...
Bekijk de live stream persconferentie op YouTube....
Bekijk het liedje keer op keer.... en alle compilatie filmpjes...
Ik kan het gewoon niet geloven....en er geen genoeg van krijgen....
We hebben echt gewonnen...!!!
Songfestival komt maar Nederland...
En nu al bieden concert hallen zich aan.... en nu al zijn er grijze haren als er over de bekostiging wordt gedacht....
Wie gaat dat betalen zoete lieve Gerritje.....?
€5.000.000 komt van het festival zelf... maar dan missen we nog een paar miljoentjes....
Een paar....?
Een paar tientallen dus....!
Oh....oooooh... en wie gaat er volgend jaar meedoen....?
Ik kan niet wachten....
Een jaar vol voorbereiding en voorpret weer....
Wat zullen de journaals er vol van staan....
En hoeveel protestacties zullen er weer volgen....
Van.... maar we hebben hem in de pocket dat festival...yesssss.....
Wooohoooo hoooo hoooo woooohoooo ho ho... loving you is a losing game....
Van... we moeten naar de verjaardag van mijn zwager....
Het is prachtig weer dus we kunnen lekker buiten zitten op het landgoed.... plek zat....
En mijn zus kennende, zal er wel een gelikte lunch klaarstaan....
En zal daar ook nagepraat worden over het songfestival....
Nicht en neef zijn namelijk naast psychologe en arts in wording ook nog eens begenadigde zangers en muzikanten....
Mijn neef heeft zelfs getwijfeld tussen de rock academie of studie medicijnen....
Van.... en dus luisteren we tussen ons songfestival commentaar over en weerook naar hun prestaties op muzikaal gebied.... héérlijk.....
Van.... terugweg.... hagelbuien en daardoor deuken in de auto.... hoosbuien.... stortregens.... noodweer....
Gelukkig rijdt een ieder stapvoets.....
Van.... veilig thuis.....
Poes Bengel aan mijn zijde....
Van... oeps... vergeet ik te vertellen dat bij mij zus onder het hout een nestje poesjes is gevonden....
De honden van hen in jacht modus....
Katjes opgehaald door dierenambulance....
Ondergebracht bij adoptie moeder poes....
Of ik een katje wil ....
Zachtgrijs zijn ze.....
Grrrrrrr.... nestje bij mijn dochter..... nestje bij mijn zus.....
Zijn dit voortekenen....?
Van.... hoe kan ik nou net zo gek op een andere poes zijn als op Bengel...?
Bengel is gewoon mijn.... nou ja... mijn...euhh.... enige kattenliefde zeg maar....
En die liefde gaat diep....
Weer iets om over te peinzen....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten