vrijdag 31 mei 2019

31 mei 2019

Dag van:
Laatste dag van mei alweer...
En wat die laatste meidag brengt vandaag is voor de helft al bekend als Willem me wakker maakt met de mededeling: "ik móet vandaag rapporten schrijven en ik wil schoenen kopen"....
Nou, dat is duidelijk....!
En voor hij nog meer wil wroet ik me ertussen met " en ik wil vandaag naar Ben een Marleen van de kliek want die hebben we schandelijk verwaarloosd... zeker nu Ben zijn achillespees heeft afgescheurd....
 Willem kijkt me aan... kijkt nog eens... ziet dat ik het heel erg meen een zegt dan..."ja, daar moeten we dan ook heen.... een uurtje dan...." (dit gedeelte wordt vervolgd)....
Van.... natuurlijk start de dag met koffie.... en even gluren wat vandaag op de tennis agenda staat...
Vanmorgen gaat ons gesprek over liefde... en wat dat zo bijzonder maakt...
Wat onze plannen waren en wat daar allemaal niet van terecht kwam....
Maar wat er wel voor in de plaats kwam...
En dat die plannen nog steeds staan... voor later.... omdat de reden waardoor er nu niks van terecht komt, straks geen reden meer is....
En dat eigenlijk het wel heel mooi is dat je daar samen voor staat....
Van.... we hebben het toch ook even over de vakantie...
Een cruise is toch wel een leuk idee...
Euh.... voor als we allebei met pensioen zijn....
Willem bekijkt op internet het grootste cruiseschip van de wereld....
386 Meter lang....
Dan mag onze rollator tzt dus wel cruise proof zijn...
We mogen wel trainen van te voren...
Wandelschoenen meenemen...
Dat worden geen hooggehakte schoentjes aan de captains table....
En vroeg vertrekken vanuit je kajuit wil je een beetje op tijd aankomen...
Waarbij dan wel weer een prettige bijkomstigheid is dat je diner na zo'n verteringswandelingetje wel gezakt is.....
En je misschien al wel weer honger hebt gekregen ....dus het hele stuk terug niet voor een laatste snack.... chips en een afzakkertje....
23 Zwembaden aan boord.... dat noem ik nog eens kans maken op baantjes trekken....
80 Meter hoog.....
Je zal maar in het zwembad op de bovenste verdieping van de hoge springplank willen....
Dat overleeft een hart van een pensionado niet....
Maar geen paniek.....
Vier ziekenboegen aan boord met afgestudeerde artsen en verpleging....
En naar ik mag hopen, iemand van het Rode kruis die blaren prikken kan...
 Maar goed.... als we beide met pensioen zijn, gaan we dat avontuur toch eens aan...
Van ..... ja Willem laten we maar vast schoenen gaan kopen...
Voor je het weet ben je 67....
Och ja....
Ik moet ineens aan gisteren denken....
Toen Annet en ik de tickets voor de boot kochten.....en mensen hoorden zeggen "two adults, one child and two seniors"....
Ik kijk eens op die prijslijst en ja hoor...senior als je 65 bent...
Die entree tickets voor boten, musea, pretparken,  groeien niet mee met de pensioenleeftijd...
65 it is....
Daar kan wetgevend Denhaag nog eens een voorbeeld aan nemen......
Van.... Willem en ik staan tandenpoetsend en gorgelend elkaar duidelijk te maken dat het wel gek is dat het vrijdag is terwijl je toch echt een weekend gevoel hebt....
Maar dat dát het is begrijpen we pas als we na het spoelen de zin zinniger tandpasta tanden herhalen....
Tandenpoetsen en praten is een slechte combinatie een levert je een pens extra poets werk op, wil je niet je spiegelbeeld aanschouwen met de schrik dat je de witte mazelen variant hebt opgelopen....
Dus sta ik even later de spiegel te boenen met mijn glassex flesje....
Van.... op naar de schoenenwinkel....
Winkel één.... tja.... ach....(een gewone schoenenwinkel)
Winkel twee... mwoh... euhm....(een dure schoenenwinkel)
Winkel drie.....(de sport winkel)...
"Nee ik ga niet bij de hardloop schoenen kijken"....
Oké Willem wat jij wil....(of niet wil)....
Tien minuten later....bij de hardloopschoenen...
"Ja die"....
Willem valt op kleuren... niet op modellen...
En dus knellen ze....
"Doe maar een maat groter"...
Ze knellen nog steeds....
"Doe nóg maar een halve maat groter"...
Lieve Willem... luister eens.... zelfs zes maten groter maakt nog niet een schoen breder... wél langer maar niet breder...
De verkoper lacht naar mij....(ik snap alleen niet waarom hij dat zelf niet even vertelde)
Ondertussen heb ik de 'niet zo tof gekleurde schoenen als die anderen' gepakt...
Maar wél Bjorn Borg schoenen....
Willem trekt zijn vertrouwde maat schoen aan en....zijn ogen rollen... hij zucht.... hij gromt..
De verkoper deinst al achteruit... maar ik weet... deze zitten goed....
Ik ken mijn partners geluidjes....
En ja hoor... hij staat op... zucht nog een keer en zegt dan..."deze zijn het"....
Ach die Willem...hij zweeft bijna door de Actiesport....
En ik kan niet wachten tot Federer zijn eigen schoenlijn presenteert...
Van.... nu nog fotoboeken halen bij de Hema...
En tja... geen wonder dat ik steil achterover sla van het bedrag (met korting notabene)... als er drie fotoboeken van andere klanten bijzitten....
Van.... op naar Ben en Marleen...
Maar eerst een bloemetje en een flesje goede rosé...
Ik wil afrekenen bij de.... jawel... snel kassa...
Ik ben bijna aan de beurt of de kassière loopt maar de andere kant waar een meneer staat die vindt dat zijn bonnetje niet klopt...
De koffiemelk zou goedkoper moeten zijn...
Ach... ik wacht wel even....
Geef die man het verschil terug en klaar....
Maar nee....
Ze pakt de microfoon...."meneer Michiel huppeldepup... kassa vijf alsjeblieft....
En ze wacht.... ze wacht.... en ze wacht...
Ik zeg niks... en wacht mee ....
Niet moeilijk doen Wamp....niet zeuren... heb jij weer....
En zo wachten we....
Ze had me al vier keer kunnen helpen maar oké.... we wachten....
Na een aantal minuten komt meneer Michiel huppeldepup eraan....
Hij hoort het verhaal aan.... ik denk nog 'mooi, kan de kassière me helpen'... maar nee.... muts weet ik veel blijft het verhaal mee aanhoren....EN ZE KENT HET VERHAAL NOTABENE AL....
Meneer Michiel huppeldepup .... in pak, dus zal wel een manager zijn.... loopt de winkel in...
Michiel huppeldepup gaat duidelijk op onderzoek uit....
Ik denk nog....'mooi kan muts weet ik veel me nu mooi helpen.....maaaarr....
NEEEEEEEEE.... ze blijft staan waar ze staat....
Ze wacht.... op meneer Michiel huppeldepup....
Dit is me teveel....
"Ik wil niet vervelend zijn hoor.... maar kunt u mij en die drie wachtenden achter mij misschien nu even helpen.... dat wachten heeft zo weinig zin"....
Oeps..... muts weet ik veel kan dit niet waarderen...
"Wilt u soms een klacht indienen"...
Euh... nou... nee... maar dit lijkt me niet efficiënt wat u nu doet...(hoor mij... ik gebruik het woord efficiënt)....
"Als u niet even geduld heeft dan gaat u daar maar ik de rij staan"... ze wijst naar de reguliere kassa's waar ik wellicht ALLANG geholpen was....
Ook geef het op.... en ga naar de gewone kassa... de langzame zeg maar....
Bijna ben ik aan de beurt of ik zie meneer Michiel huppeldepup aankomen....
Hij geeft de man het verschilbedrag terug....
En nu het ergste....de twee mensen achter mij zijn toch nog eerder weg dan ik....
Grrrrrrrr....winkel ergernissen...
Van..... bij Ben en Marleen...een uurtje maar....
De gesprekken vliegen van doktersposten naar Albert Heyn bakkerijen... naar vakanties... en de koffiekopjes maken plaats voor wijnglazen...
Vooruit eentje dan....
Ja, ja....
We praten over vroeger.... over ingewikkelde pensioen berekeningen en zo.....
Vooruit nog eentje dan.....
(Ik niet want ik rij.... en we doen niet aan sangria herhalingen van afgelopen weekeinde)...
We praten over werk en geloof... over familie en ziekte....
Nou oké... tweede fles ook open dan maar....
We hebben het over schoenen en kleren.... over onderwijs en verkeersdrukte...
Doe nóg maar een glas....
Willem.... het is zes uur.... we zouden een uurtje blijven zei je... we zitten al vier uur hier....
Oeps..... dan zijn de honden dus al bijna 7 uur alleen....
Jammer toch dat aan deze gezelligheid weer een eind komt....
Van.... heeeel snel de boodschappen... met de zelf scan... dat noem ik snel kassa....
En naar huis..... waar de honden zich keurig gedragen hebben....
Van.... en die rapporten waar Willem het over had.....?
Die zijn ook af.... na zijn dik lig dutje....
Dat noem ik discipline en je aan je eigen afspraken houden....!
Waarvoor hulde!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten