donderdag 16 mei 2019

16 mei 2019

Dag van:
Na een dag je werkelijk te pletter gewerkt te hebben thuiskomen.....
Veel aan je hoofd.... veel in je hoofd....
Teveel eigenlijk....
En dan..... een piepende Babs die de narcose na de sterilisatie nog niet te boven is.....
De mededeling dat Willems moeder die eergisteren gevallen is,  gat in haar hoofd en bont en blauw (telefoontje midden in de nacht)... nu ook zuurstof krijgt omdat ze benauwd is....
Een dochter van Willem op de bank die trammelant heeft met mede kamerbewoners en vindt dat ze te hard moet werken bij AH....
De andere dochter moe van examens en zenuwachtig voor het laatste examen morgen....
Een zus die appt dat ik nu eindelijk eens moet langskomen....
Een dochter die appt of je bij haar songfestival en de kittens komt (be)kijken....
Zojuist op de parkeerplaats nog gekeken of je je medicijnen kon ophalen maar nee.... en net op je stoel ploffen en een sms'je krijgen dat je ze wél kan halen
Onrust... Onrust.....
En dus maar één ding....
Vluchten naar je hartsvriendin....
Even niks aan mijn hoofd....
Even geen moeten.... even geen er zijn voor anderen.... niet koken.... niet opruimen... maar daar op de bank ploffen met een breiwerkje of gewoon helemaal niks.....
Annet snapt dat......
En zo zit ik daar dus even later...
De boel de boel gelaten.....
Zoek het maar uit.....
Ik wil de ruis uit mijn kop hebben.....
Van.... en dus krijg ik koffie....
En dus blijft de tv uit....
En dus zeggen we niks....
En dus.... is het goed......
Van.... een geïrriteerde Willem aan de telefoon....'en ik dan'.....
Nou 'ik'...... jij redt het vast wel.....
Ikke even niet..... (Ben ik nou te hard... of te bitchie?)
Nog een kop koffie....
En heel langzaam zakt de ruis iets en verdwijnt het gebrom uit mijn hoofd....
Dit was duidelijk een gevalletje van mijn hoofd loopt om.... het groeit me boven de kop.....
Samen lekker shoarma en friet halen.... én de medicijnen....
Samen gezellig eten....
Samen lekker dropjes snoepen....
Samen nog maar eens koffie drinken, die ik zet....
En dan..... samen... eurosongfestival kijken....
En bij Annet mag ik er doorheen praten... meezingen...ongenuanceerd, nergens op slaand commentaar leveren..... oh héérlijk.....
 Vriendinnen lol.... slappe lach.....
Armenië sterk vurig nummer
Ierland kan beter sorbet blijven eten...
Moldavië zandkunst... oneerlijke concurrentiestrijd tussen zand en zangeres..... het zand was mooier dan de vrouw... vrouw verliest....
Zwitserland Heidi's Peter gaat er op vooruit..... daar ga je als kijker vanzelf van jodelen....
Letland.... wanneer mooi en lief toch behoorlijk saai kunnen zijn..... daar krijg je geen hoogtepunt van....ga bloempjes plukken....ga naar bedland...
Roemenië.... Dracula... in vrouwspersoon.... met iets van spierverkrampingen.... enge ziektes overbrengen.... huis van Dracula afgefikt.....einde serie... oh nee, ik bedoel liedje.....
Denemarken.... kan haar neus wiebelen..... de Deense Heidi.... drie kleine kleutertjes op een hek...... truc van de eeuw achterstevoren de ladder op.....maar wel aandoenlijk....
Zweden.... de concurrentie voor Nederland zeggen ze... als die er wat mij betreft al is.... Nederland immers torenhoog bovenaan.... Zweden.....ze geloven in de liefde en dat is mooi....afgeleid door het gezicht van een bekende voetballer... maar welke dan toch... neeeeee niet Kluivert......en ook nog eens voetbalbroekje met lange pijpen aan...feel good nummer......
Oostenrijk..... bang dat mensen haar  horen..... ik snap dat het over zwaktes gaat... zwakker kun je het niet brengen...oooooh vals zingen moet de zwakte weergeven... heb ik dát weer te laat begrepen....
Annet: was maar in het vliegtuig blijven zitten...
Kroatië.... iets met engelen en vulkanen... maar volgens hem is het de juiste tijd.... hij kan wel zingen.... gevleugelde mannen hoor.....maar tja... engelen bestaan volgens Ron Brandsteder niet.... zit ik notabene naar een fata morgana te kijken.....
Malta.... moet krullen blijven draaien anders vallen ze uit....iets met kameleon.... plastic beschermhoes om de jurk laten zitten....
Litouwen.....run with the lions.... verwacht je toch wat van.... wacht in spanning af, komt er een welpje op het podium... met een hoog stemmetje.... zelfs zijn baardje lijkt maar een schijntje van leeuwenmanen....
Annet: had je toch beter thuis kunnen blijven....
Rusland... manlijke uitvoering van de zanger van onze BZN.....prettig liedje...Annet helemaal in de wolken van het liedje...
In de wolken...???
Met donder en bliksem dan...
Daar wil jij niet doorheen met je heilige E-bike Annetje....
Maar dat wil ze dus wel...
Albanië..... tam tam geluiden.... Sophia Loren achtig iets.... echo.... soepel in de heupen... ik begrijp er geen snars van maar voel veel verdriet..... ze zijn alleen de achterkant van haar jurk vergeten aan te naaien...
Noorwegen.... lied over gelijke rechten... zie ik twee mannen en één vrouw.... maar goed 1 man met een vrouwenstemmetje.....en een echte viking.....
Ik vind dit wel een aardig nummer....
Nederland.... kippenvel.... iets milde start maar dan knalt het.... en the winner is....
Noord Macedonië..... zoooooo is dat haar recht geknipt...... tieten passen alleen niet in de jurk of de jurk is geknipt naadje te vroeg geknipt.... ze heeft trouwens meer achterkanten dan voorkant.....
Azerbeidzjan... over vreemdgaan gesproken.... we love this man..... vreemdgaan is geen
optie....
Van... ah... is het nou al afgelopen....?
Maar now we can vvvvvvvote..... met zwoele V....
Dat doen we niet natuurlijk... maar áls we het hadden gedaan, was Annet voor Rusland gegaan en ik voor Noorwegen....
Van... nu toch maar naar huis...
Willem moet morgen weer vroeg op om te gaan werken....
De uitslag lees ik wel op internet...
En ik eet mijn rugtas op als Nederland niet door is....
Van... dat is het dus wel... en terecht....
Van... nu nog Willems irritatie uit de wereld helpen....
Ik zal het iets kleiner houden dan een wereld.... uit zijn hoofd praten dus...
En naar bed....
Nee Willem ik zou niet beneden bij Babs gaan slapen....
Sleep... zeul... sjouw....
Zie je wel Willem dat je na drie kwartier weer boven wil zijn...
Sjouw.... zeul.... sleep...
Snurk....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten