maandag 20 mei 2019

20 mei 2019

Dag van:
Het blijft een bizar maar mooi fenomeen... verdriet brengt mensen samen...
Het opent deuren....
Dat merkte ik vandaag ook weer...
Verdriet verbindt... verdriet verbroederd....
Er kunnen bergen verzet worden en over ergernissen heengestapt....
Van.... maar daarna gaat het leven weer verder....
En zal alles weer gewoon worden....
Beren weer op de weg verschijnen....
De tolerantie en het begrip verdwijnen...
Rare wereld.... rare bewoners daarvan...
Toch hoop ik dat we kunnen vasthouden wat ik vandaag voelde....
Al is het maar een beetje....
Van..... het schooljaar begint écht tegen zijn einde aan te lopen merk ik aan mijzelf...
Veel administratief werk; rapporten, evaluaties, eindverslagen, besprekingen, welke leerling gaat waar naartoe,  unit onderwijs in kaart brengen, de nieuwe systemen goed onder de knie krijgen en anderen daarbij helpen want juist daar staan nu de documenten die je nodig hebt....(maar waar????).... schoolreisjes, schoolkampen, overdrachten.....oh ja... en scoringslijsten.... en zo kan ik nog even doorgaan....
Je kan minder hebben van de kinderen....
Vanmorgen hoor ik mezelf tegen een collega zeggen 'verbeeld ik het me nou of zijn ze allemaal zo luidruchtig'....
En gelukkig zegt zo'n collega dan 'oh gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die er last van had'....
De kinderen kunnen er niks aan doen...
Die voelen de druk, de vermoeidheid van hun juffen en meesters....
Hen is ook niks kwalijk te nemen...
En zelf... ach zolang je je er bewust van bent is het goed.... dan kan je jezelf nog eens toespreken...
Van.... vakantieplannen...???
Nee nog niet... nou ja behalve het jaarlijks camping gebeuren dan....
Dat is al maanden geleden vastgelegd...
Maar waar Willem en ik samen heen gaan.... geen idee....
Gezien de situatie van schoonmoeder wellicht maar goed ook dat we nog niks besproken hebben....
Er zullen heus wel last minutes zijn tegen de tijd dat Willem en ik weg kunnen....
Vreemd genoeg kriebelt het ook nog niet...
Geen voorpret behoefte.... geen wilde ideeën..... geen vakantie drang....
Parijs en Lissabon liggen denk ik nog té vers in het geheugen....
Wat kan ik daar toch verheerlijkt aan terugdenken....
Van.... ook Willem vergaat het niet helemaal lekker....
Het samen uitspreken helpt...
Wat ligt toch die grens tussen 'het laten gebeuren' en 'het overkomen'....
En als dat helder is...'hoe en wanneer grijp je in'....of laat je het zo....?
Van..... en tussen al die zwaar wegende dingen, die zalige commotie over the game of thrones..... de laatste serie....
€90.000.000 kostte het maken van de serie maar liefst....€15.000.000 per aflevering....
En oh jee, oh jee,..... de hele fan wereld staat op z'n kop....
In twee afleveringen is a) een Starbucks koffiebeker in het decor blijven staan en b) een flesje water naast een bank de benen van een can de spelers....
De complete fanclub eist nu dat de series overgemaakt worden....
En.... iedereen bekijkt nu massaal de serie op zoek naar meer foutjes..... nou ja... nalatigheden.....
Hoe leuk is dat.... game of thrones speurtocht....
Nu kan mij de serie niet boeien maar Willem  vindt het écht niet kunnen....
Van..... niks ontspannender dan met Emma van de camping chatten....
Emma zit in groep 3 en keert lezen en schrijven....
Maar ja.... alfa je het net leert.... dan gaat dat nog niet zo snel....
Zeker niet snel genoeg als je Emma heet een héél veel tot in het kleinste detail vertellen wil....
Over je bezoekje met de klas aan de boerderij met geiten... een vader en een moeder geit... de vader zwart wit en de moeder bruin met vlekjes... die zo zacht en schattig waren en vijf kleine babygeitjes hadden... drie een beetje bruin en twee iets met zwart gespikkeld.....en... en....een bruine pony die bij het hek liep aan de rechterkant bij het andere weiland en heel lief was en niet beet.....
En de tractor.... een hele grote met groen en geel en grote wielen en een deurtje...en zoooooo groot was... echt hoor Wampie.... heel groot....(die heeft indruk gemaakt)
En de kruiwagen race over de hooiberg... met water erin.....
Een... jij snapt het Wampie... zo'n plastic ding waar je aan kan trekken en dan komt er water uit maar dan doe je alsof het melk is....
En nee kippen hadden ze niet dus ze kon hem bruine en witte eieren zoeken...
Als je dat allemaal schrijven moet.... nee.... dat gaat niet.... dus... na 1 beschreven zinnetje gaan we over op spraak berichtjes.....
En ik geniet....!
Van..... en verder was er vandaag een halve zool die de Eiffeltoren aan het beklimmen was....
Zoiets van,  wakker worden en denken 'kom laat ik vandaag de Eiffeltoren eens beklimmen... ik heb niks beters te doen '....
Of zoiets van, halverwege een indoor klimwandje zijn en denken 'nee dit is het toch niet... niet voldoende uitdaging... laat ik eens kijken wat de Eiffeltoren te bieden heeft'....
En dan niet erbij stilstaan dat die toren één van de meest bewaakte objecten in de wereld is momenteel....
Men helemaal niet wel eens bang kon zijn voor terreurdreiging....
Je nog niet verder komt dan halverwege de eerste verdieping...
Nou is dat laatste niet waar, want de brandweermannen (weer eens wat anders dan een Notre Dame blussen) hebben die sukkel pas bij het topje aan kunnen spreken....
Van.... nou ja dat was vandaag dus..... klungel lummel maar aan dag.....met je hoofd overal en nergens...laat maar over me heen komen dag....
Zulke dagen heb je ook wel eens...
 Waarvan akte....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten