maandag 27 mei 2019

27 mei 2019

Dag van:
Een nachtje goed slapen en alle teut is weer verdwenen....
Enkel het ontspannen gezellige gevoel  is blijven hangen, en dat was nou precies waar het om ging....een ontspannen weekend....
Babeth zit in het vliegtuig naar Portugal.... examen uitje met vriendinnen...
Dat geeft Willem dan wel weer enige spanning want.... je kind voor het eerst alleen op vakantie zonder ouders.... vliegtuig kan neerstorten... enge mannen in Portugal..... kan van alles gebeuren.... als alles maar goed gaat..... hou je hand op je glas drinken.... blijf altijd bij elkaar als vriendinnen groep.... drink niet teveel.... wel gezond eten ook..... pas op voor teveel zon.... ga niet in op rare voorstellen..... zorg dat je ook slaap genoeg krijgt... vergeet je paspoort niet... heb je de reispapieren.... raak ze niet kwijt.... laat iook een deel geld in de hotelkamer....ga niet te ver de zee in..... smeer je goed in....je appt wel elke dag hè...... oh... en een fijne vakantie... veel plezier... duh!!!.....
Dat dus....
 Willem behoort tot de categorie overbezorgde vaders....
En dat maakt hem eigenlijk ook wel behoorlijk lief....
In het begin van onze relatie... oh guttegut..... namen we zijn jongsten en mijn kleinkinderen (ze schelen in leeftijd niet veel) ...mee naar een speeltuin.... en snapte hij niet dat ik mijn kleinkinderen lekker vrij liet rondlopen.... er kon van aaaaaaaalles gebeuren.....
Nee... papa stond boven, naast en onder de glijbaan, schommel..... en klimrek.... ontzettend verboden terrein..... terwijl ik heerlijk op een terrasje zat en mijn apen alleen maar kwamen om wat te drinken of om een ijsje te zeuren....
Buiten spelen...?
Veel te eng... fietsers, brommers, auto's..... en hij woonde toen op een woonerf hè.....
Dat is mijn Willem.....
Maar het maakt hem zo lief.....
Oh Wampie.. maar als ze dan vallen....?
Dan rapen we ze op.... of beter nog... dan zeg ik "sta maar op en kom maar bij oma/ Wampie"..... dan weet je ook meteen dat er niks gebroken is als ze nóg kunnen lopen....
'Ja maar als het bloed?'....
Dan plakken we een pleister....
'Maar als het erg is dan....?'
Dan gaan we naar het ziekenhuis....
Dat ben ik....
En dat maakt mij zo bruut.....
Van.... enfin.... Babeth is heelhuids in Portugal aangekomen dankzij een goed uitgeslapen en vlieg vaardige piloot en ze heeft al haar tien vingers en tenen nog....
En verder denk ik niet dat wij als (stief) ouders willen weten hoe het verder gaat.....
Behalve dan 1x per dag dat appje 'ik leef nog' .....(doe maar geen foto een extra informatie erbij Babeth hi hi)....
Volgens mij kan deze week voor Willem niet snel genoeg voorbij gaan....
Ik vermoed trouwens dat Babeth daar anders over denkt....
Van.... gelukkig.... ja ECHT gelukkig.... is Roland Garros begonnen vandaag.....
En gezien het feit dat Willem en ik beide enorme tennis fans zijn.... nou ja en Willem ook voetbal en dart en snooker en nog 100 andere sporten.... geeft dit hopelijk voldoende afleiding deze week....
Het leuke is en blijft dat wij tijdens één van onze Parijs bezoeken het Roland Garros courd bezocht hebben....
Dat we het museum bekeken.... het terrein.... de tv ruimte.... de journalisten ruimte... de zaal waar de tennissers pers conferenties geven.... de wasruimtes.... de gang met handtekeningen... de tribunes... én dat we op de middenstip van het station stonden.....
Nou ja.... daar waar het net is zeg maar....
Hoe vet is dat....!!
We hebben voor de locker van Federer (whaaaaaaaaa) gestaan... en voor die van Nadal (iets minder whaaaaa maar toch...)....
Ach... wat zou ik een moord doen (bij wijze van spreken dan) om een keer bij de finale met Federer te mogen zijn....
Hoeft ook niet een finale te zijn... mag ook gewoon een wedstrijdje zijn....
Dat lijkt me echt het gaafste van het gaafste....
Ik hoef hem niet eens een hand te geven.... alleen maar te zien... in het eggie....
Maar tja... we moeten altijd werken als het toernooi er is... en dan nog.... zou het in een weekend zijn....zo'n kaartje is onbetaalbaar.....
Dus.... zien we maar zoveel mogelijk voor de buis....
Oooeeeeaaaaa.....plof.....aaaah....plof...
Links.... plof.... rechts.... plof...the ball is OUT!!!!!
Van... en wat een feestje dat die Kiki Bertens door is.... wauw....!
Het belooft weer een heerlijk toernooi te worden.... al is het dan voor de tv....
Wat mij betreft natuuuuurlijk Federer winnaar en Monfils voor één keer tweede... maar het zal wel Nadal worden.. of Dokovic......
Van.... en verder...????
Hebben we na gisteren maar een heel simpele en vooral magere maaltijdsalade gegeten....
Willem zat vanmorgen, naast de spanning om de reis van Babeth, al in de stress omdat de weegschaal anderhalve kilo meer aangaf....
Dus vandaag maar sla knagen een wat aardbeitjes toe....
Nu maar hopen dat die weegschaal morgen weer een paar ons minder aangeeft...
Willem.... je móet ook niet elke dag... wat zeg ik.... twee keer per dag... op die weegschaal gaan staan....!!!!
Maar tja.... je praat tegen een muur hoor....
Liefst weegt hij zich ook nog als hij naar de wc is geweest....
Al gaat het maar om een ons.... eraf is er maar af lijkt hij te denken....
Van... behalve als ik dan zeg dat als je ouder wordt, afvallen lastiger is en aankomen veel makkelijker....
"Ja hè Wampie... ja hè... ik kan er eigenlijk niks aan doen...."
Duh....
En ik heb het helemaal gemaakt als ik dan ook nog zeg...."maar Willem je houdt wel je smalle bekkie hoor"....
"Ja hè Wampie.... ja hè.... dat is wel grappig van ouder worden.... vroeger kreeg ik een opgeblazen gezicht.... nu niet meer...."
Nee duh... maar wel een licht opgepompt buikje.....(maar dat zegt ik dus wijselijk niet)....
De man zijn ijdelheid móet je niet tarten....
Langzamerhand begin ik voor mijzelf maar te accepteren dat het is zoals het is met die zenuwslopende kilo crisis in mij.... maar bij mannen móet je daar veel voorzichtiger mee om gaan....
Héél voorzichtig....
En je móet ze psychisch masseren....
Zo van...."ik je slaap val je ook af schat.... dat heb ik gelezen laatst"...... of...."elke wandeling met de hond scheelt ook weer een pond"....
En vooral elke ochtend ....."goh lieverd ben je nou weer afgevallen.... ik kan het zien hoor"....
Zulke opmerkingen zijn.... écht waar... geloofwaardiger dan die gegevens op die weegschaal...
Omdat een man ook wil geloven wat hij wil horen en niet wat hij niet wil zien....
Dat klinkt ingewikkeld... en dat is het ook.....
En met die wijsheid sluit ik dus de dag maar af....
Want.... als je slaapt val je ook af....ik heb het zelf gehoord.... van een wetenschapper... en die kan het weten...en ik wil dat geloven....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten