dinsdag 7 mei 2019

7 mei 2019

Dag van:
Het is al laat....
De werkdag was zoals die was....
Vakantiegevoel verdwenen....
Alle in de vakantie jarigen, halen hun verjaardagen nu in... en dat geeft onrust....
De bezuinigingen en daarop volgende maatregelen op school gaan gewoon door....
De energie die er heerst liegt er niet om.....
En dat zuigt... dat zuigt al je uitgeruste gevoel snel weer op...
Dat voel niet ik alleen... dat voelen de meesten....
Van... je houdt elkaar sterk en positief maar het lijntje is dun....
Vanmorgen heel vroeg naar school  gegaan om tóch die digitale in the cloud werkplek nu onder de knie te krijgen....
Voor mij valt het mee..... maar dat zal zeker niet voor iedereen gelden....
Nieuwe bezuinigingen worden aangekondigd......
Salarisstroken gezocht op de nieuwe plekken want die moeten weer worden ingediend bij de vakbond ivm de afgelopen staking....
En waar staan die stroken nu in dat nieuwe systeem...?
Documenten moeten worden verplaatst... en dat nét vóór het schrijven van de handelingsplannen evaluaties....
Hoe vind je ze terug....?
Bijlages worden niet meer verstuurd maar gedeeld....
Ezelsbruggetjes bedacht om alle nieuwigheid te onthouden...
En toch zal ook dit op den duur weer wennen en gewoon zijn....
Van... Willem is op schoolreisje geweest.....
Van figuurlijke in letterlijke rollercoaster....
Om de moed erin te houden was hij vooral vaak bij de lachspiegels te vinden....
Van... trek nooit nieuwe schoenen aan naar je werk, dacht ik toen ik thuis kwam.... zelfs geen gemakkelijke sneakers...maar loop ze eerst in....
Totdat ik ze uit trek.... en tot de ontdekking kom dat ik het beschermd karton niet uit de sneakers heb gehaald....
Dat kostte me dus ook een paar nieuwe sokjes...
De gaten liegen er niet om....
Morgen nieuwe poging... allicht loopt het een stuk lekkerder zonder dat harde karton erin....
Van...4 babyslofjes breien en in elkaar zetten, voor de babyboomende kleuterafdeling .....een stief  kwartiertje per sokje.....
En dat terwijl je kijkt naar Aircrash Investigation, het staartje van Opsporing verzocht.... om dan bij het programma Opgelicht de tv na twee zaken maar af te zetten omdat je het gevoel krijgt dat er alleen maar ellende en slechte mensen op de wereld bestaan....
Zit je dan met je baby slofjes..... lief nieuw leven.....
Waar komen ze in terecht....?
Van... om dus nu maar alleen nog de behoefte hebben je ogen dicht te doen en aan leuke dingen te denken....
Maar geheid op te schrikken bij elk onbekend geluid...
Het zullen toch geen....brrrrrr... nee.... vast niet...
Pffft... we hebben tenslotte niet voor niks die drie bewakers beneden liggen....
En wie weet is die Bengel naast me met haar scherpe nageltjes... nog wel de beste van het stel....
Van... maar serieus... ik werd niet echt blij van vandaag....
Gelukkig maar dat er altijd een morgen bestaat....
Nou ja.... daar ga ik van uit dan....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten