donderdag 10 september 2020

10 september 2020

Dag van:

Twee jarigen vandaag....
Mijn oud collega maatje Rolf en onze Blitz...
Drie jaar oud vandaag die eeuwige kwispelstaart....
Onze vrolijkste en door allen meest geliefde viervoeter om op te mogen passen.... .

Heel schandalig... maar ik kijk even uit naar die laatste werkdag van de week....
Er gebeurd veel in ons team...
We hebben dit jaar absoluut de makkelijkste klassen niet...
Niet dat dit onrust geeft... integendeel juist... het geeft veel saamhorigheid....
Bordsessies waar we misschien in het begin minder het nut van zagen.... meer omdat het het zoveelste nieuwe was dat je je eigen moest maken.... bieden nu een uitkomst van even je hart luchten....

Even die steun of dat zetje krijgen.... dat advies waar je op zat te wachten of alleen maar even begrip....

Daarbij fladder ik van HP naar OPP, van ouderavond filmpje naar verslag voor de studie wat al zes weken ligt te wachten.... naar lesvoorbereiding... of weer die idealere inrichting van het lokaal....
Ouders die graag aangepaste lestijden willen want 5 dagen 8 uur school is voor een 4 jarige wel veel merken ze.... en kinderen die opgeroepen worden bij de arts... of therapeuten....
Beginners overleggen voor therapieen.... nieuwe ideeën en plannen....
En afscheid van Willems school volgende week...  dus wat doe ik aan... ofwel... vriendinnetje ga je morgen mee naar Duitsland kleren zoeken...?


Van... en daar tussendoor fladdert een Willem..... die naar de kapper wil... "Wat vind jij... vind jij het ook te lang??"....
Met mij afscheid cadeautjes wil halen... 
Mijn kop gek zeurt over wat er volgende week vrijdag op het programma staat... Moet wandelen... Gaat fluiten... o
Op bezoek wil... 
Natuurlijk wil weten wat we gaan eten... 
Oh ja sorry... vergeten te zeggen....Babeth is er niet alleen morgen maar het hele weekend....
Ja Willem.. doe het alsjeblieft allemaal.... denk het alsjeblieft allemaal....maar val mij er nu eventjes niet mee lastig...

Duizend en één dingen in één hoofd dus....
Wat ben ik blij dat mijn hoofd nooit tegensputtert of pijntjes krijgt....

Nou ja... zelden dan...
De fabrikant hoofdpijn pillen verdient in ieder geval weinig aan mij....

Van....het ouderavondfilmpje uploaden lukt niet... te groot bestand....
Dat moet dus overnieuw... en zeker de helft minder....
Babeth wil mee eten... en haar vriend komt....
En Willem wil naar de stad .... voor die afscheidscadeautjes.....
Eigenijk meer om te vertellen hoe hij rijden moet en een winkel aan te wijzen waar hij zijn moet....
Ik sta niet achter zijn keuze afscheidscadeaus.... maar oké het is wel op z'n Willems....
Dat ik het anders aangepakt had doet niet ter zake...
Het is niet mijn team en daarbij ben ik Willem niet....

Dus... tijdens het naar huis reizen upload mijn mobiel het filmpje... daar gaat mij bundel..... tijdens het koken luister ik naar Willems wandel en bezoek verhalen....
Het filmpje laadt nog steeds als ik met Willem naar de stad ga ...

Aldaar overleef ik de " Willem kan geen parkeerplaats vinden" ergernis....
En wat bij jou of mij ergernis is, is bij hem een complete vulkaanuitbarsting....
Lopen we de winkel in waarvan ik zei dat hij erheen moest....
Overleef ik ook "ze hebben dat hier helemaal niet...... zie je nou wel.... hoe kom je nou bij zo'n winkel.....ooooh ja... wauw dit is precies wat ik zoek"....
Overleef ik de zes euro in de parkeerautomaat waarvan ik er maar vier had hoeven betalen want "zo ik heb alles, ik ben klaar... we gaan want dan zijn we nog op tijd voor de Beste Zangers...."
Overleef ik de derde nieuwe versie filmpje.... en de vijfde upload poging plus drie kwartier tijd die het kost om hem op de ouder pagina te krijgen terwijl ik ..."Wampie Stef Bos gaat zingen!!!"... net bij de eerste klanken van zijn lied de trap af dender.....
Een zo mooi lied......
En net als de Beste Zangers is afgesloten staat het filmpje dan toch EINDELIJK op de ouder pagina....

Van.... duizend en één dingen...... 
Ho.....en twee dingen....

Want eindelijk heb ik tijd om Blitz even extra flink te knuffelen....
Drie jaar geleden alweer ....
Ik zie ons nog staan bij die bak vol hooi en honden....
Ik zie ons nog geen week later bij de dierenarts staan omdat ze een blaasontsteking had...
En drie weken later weer....
Om ook nog eens te horen te krijgen dat het bekkie niet goed stond.... overbeet.....
En zes weken daarna lag ze haast in coma .... uitdroging....
Maar ze bleef maar kwispelen...
En dat doet ze nu drie jaar later nog steeds....

Van.... laat ik mezelf dat ik maar eens aanleren....
Altijd blijven kwispelen.... no matter what......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten