zondag 20 september 2020

20 september 2020

Dag van:

"Wampie, je moet echt je bed uit hoor... de honden hebben de dunne "...
Half zeven hè.... op zondag....
En geen wonder dat ze aan 'de dunne'  zijn als ze tijdens onze afwezigheid vrijdag de keukenkastjes plunderen en hagelslag eten.... nog gevaarlijk ook zelfs......
Maar goed.... ik kom er wel weer uit...
De baas gaat fluiten in Drachten en wie moet er anders op die schijtlijsters passen....

Ik probeer nog op de bank te gaan liggen....
Even weg te dutten....
Maar niks hoor....
Ik ben wakker.... ik blijf wakker....
Hoe kan het ook anders als je je dood ergert aan de zooi om je heen...
Van die Willem gerelateerde bende die hij 'komt nog wel' niet opruimt dus....

Van die Willem 'ik heb alles schoongemaakt goed hè' manier van schoonmaken....
Zijn alles is mijn pietlut...
Maar tja... dat moet ik dan weer niet te hard zeggen want hij noemt mij ook 'zijn alles'.....

Ik ga dus aan de schoonmaak...
Aan voorjaarsschoonmaak doe ik eigenijk niet maar herfstschoonmaak lijkt me nou eens een verfrissend nieuw idee...
En denk eraan dat ik dat serieus en rigoureus aanpak...
Weg wat weg kan...
Schoon wat schoon kan...
Emmer sop met hibiscus zeep... stoffen en soppen maar......
Maar dan ook alles hè...
Plinten, kozijnen, roosters, traptreden, tafels, beeldjes, kasten en kisten, snoeren, vensterbanken.... enz....

Dan een emmer afwasmiddel...
Ramen zemen... leuk werk maar nou niet het betere werk.... ach.... ramen zemen met af en toe een streepje mag...
Weet je in ieder geval dat ik gezeemd heb....
En alle ramen hè... binnen en buiten...!
Nu de vloer...
Eerst met een nieuwe emmer vol hibiscus sop ... dan weer een nieuwe emmer maar nu met pledge....

Van... het schrijft zo makkelijk weg hè...
Maar al met al ben ik er vijf en een half uur mee bezig geweest....
Mag ik nu even op mijn lauweren rusten...
Dat had ik gedacht...
De telefoon...
Willem... of ik het filmpje al aangepast heb en het watermerk eruit heb ....

Zucht ... achter de pc dan maar....

Nee het watermerk kan er niet uit tenzij... .
Enfin.. ik ben dertig euro lichter maar heb geen watermerk meer...
Nu alles opnieuw uploaden... en net als Willem binnenkomt is het af....

Van.  ... het schrijft zo makkelijk weg hè.  .
Maar ondertussen ben ik anderhalf uur verder...
Mag ik dan nu op mijn lauweren rusten....

Dat had ik gedacht...
"We moeten gezellig bij de buren wat gaan drinken... daar had ik afgesproken..."
Met wie...?
Niet met mij...!

"Hè, doe niet zo flauw en ga mee "....

Daar ga ik dus.... gezellig naar de buurtjes....
Maar oké ... er is bbq, wijn en pompoen soep...
En inderdaad... het is gezellig....
Met elk biertje van de heren stijgt de humor....
Heren humor dan hè....

Van mag ik nu naar huis.  ..?
Dat mag ik...
En terwijl Willem keer op keer op keer op keer het filmpje van zijn afscheid bekijkt, klim ik de trap op...
Ik ga op mijn lauweren rusten....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten