dinsdag 15 september 2020

15 september 2020

Dag van: 

Hittegolf.....????
Ja verhip zeg....
Het is zomaar ineens middenin september bloedheet...
Iets met boven de 30 graden....
Een heus zichtbaar voelbaar bewijs van klimaatverandering.....
Zelfs dat mag ik nog meemaken op m'n zestigste...

Net als een Prinsjesdag in de Nieuwe Kerk.... voor en na een ritje in een audi.... en een enkele sukkel die in z'n eentje hoera hoera hoera staat te roepen....
Met als kers op de taart een minister van financiën die zijn speech in het koffertje vergeet te stoppen....
Geen hoedjesparade maar mondkapjesparade....
Ik lig in een deuk...

Maar.... mooie toespraak Willem A.....
We kunnen er weer een jaar tegenaan....
Alleen euh Maxima..... mag het de volgende keer iets minder fel.... één hittegolf zon op een dag vind ik wel genoeg.... ook al was je weer oogverblindend....

Van....tja... en verder was het aanpoten...
Heel hard aanpoten...
In de reguliere onderwijswereld hoorde ik het al om me heen... invalpool leeg....

Nou... bij ons was het vandaag ook raak en behelpen geblazen....
Wat ik echter zo vreemd vind is dat mensen dit jaar na de negatieve uitslag van de test meteen weer aan het werk gaan....
Je laat je toch niet voor niks testen.....?
Dat doe je toch omdat je je snip snotter verkouden voelt met keelpijn en hoesten....!!??!!
Hoe kan je dan na zo'n uitslag je ineens weer fit genoeg voelen....?
Hoef je dan niet uit te zieken of zo...?
Maakt de euforie dat je niet positief bent verklaard dat je een uur later weer op je werk kunt zijn...?
Kantoor.... onderwijs.... zorg....
Andere jaren bleef je een week ziek thuis.... minstens....!!!
Nu staat iedereen ineens gewoon snotterend op de werkvloer... met honingsnoepjes tegen de keelpijn...


Maar goed.... aanpoten dus.... één hulp in plaats van de normale drie....
Dat betekent dat zes handen nu moeten doen wat er eigenijk tien moeten doen....
Je hebt geen weet van een hittegolf... je transpireert je sowieso wel suf....
En aan het eind van de dag gaan dus zes gesloopte handen en drie vermoeide zielen na notabene nog een multidisciplinair overleg ook, naar huis....
Geef onze portie maar aan Fikkie.... aan Babs, Blitz, Borre en Benji mag ook....
Al moet ik zeggen dat ik Fikkie nog steeds een dijk van een hondennaam vind....

Van.... Willem naar het koor....
Ik geen puf om appeltaarten te bakken....
De uitzending van opsporing verzocht komt dubbel zo hard binnen.... alszijnde noodzakelijke maarnuevenniet hulp bij narigheid.....

Dus brei ik maar een babyslofje.....
En zapp ik door naar de troonrede samenvatting....
Met een of andere mallotische oranje fanaat die me daar even pontificaal op het journaal staat te vertellen dat hij een schuur en kelder vol waardevolle collectoritems over het koningshuis heeft staan....
Met beelden hè.....!!!
Het nieuws item wordt afgesloten met een balkonscène door hem en de presentatrice... want die balkonscène had hij zo gemist als echte oranjefan.....

Nou fijne oranjefan..... zeg maar dag met je handje ....... tegen al die mooie spullen in je schuurtje en kelder.... want die staan daar waarschijnlijk vannacht al niet meer....
Sukkel....!!!!
Gelukkig zal hij dat altijd de beelden ervan nog hebben.... op uitzending gemist...
Met een extra uitzending op opsporing verzocht wellicht....

Enfin... dit was dan weer de blog van.... ook een oranje fan hoor..... 
Oranje boven....!!!!
Mmmmm ja.... boven.... bed.... slapen.... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten