dinsdag 1 september 2020

1 september 2020


Dag van:
 De maand van de herfst....
Mijn appelboom gaat echt gebukt onder haar appels maar deze maand mag haar vrucht eraf....
Geloof dat ik daar mijn weekend naar eens deels aan ga spenderen....
Tenminste... tussen alle afspraken en klusjes door die Willem alweer gepland heeft....
Ik zeg het je.... vermoeiend zo'n man die met pensioen is...!!!
Ze hebben zeeën van tijd maar elke druppel in die zee wordt benut....
En dan met nuttige en zeer onnuttige tijdsbesteding....
En oh wee als je dan vraagt of hij ook nog ergens misschien wellicht eventueel één piepklein minuscuul overgebleven gaatje heeft om de heg te snoeien ....
Neeeeeee...... te druk....

Heb ik dat gaatje dan toch gevonden, dan belt de buurman wel weer of ze zullen gaan wandelen....
En dan kan hij NATUUUUUUUURLIJK geen nee zeggen....
Althans.... niet tegen hem.... tegen mij wel....

Van.... ik ga maar weer eens werken...
Dat biedt zo de nodige afleiding....
De beste remedie tegen gepensioneerde mannen... heus!!....
Niet dat de leerlingen nou alles doen wat je vraagt....
Nee ... dat dan weer niet....
Maar het is ook weer niet zo dat het water naar die zee dragen is....

We hebben vandaag best wel een rebels gezellig dagje...
En het lekkerste is.... ik heb alle to do memootjes in de prullenbak kunnen mikken vandaag....
Mijn to do lijstje is weer blanco...
Niet voor lang natuurlijk.... naar het geeft je weer even een boost....
En.... ik heb een assistente die goud waard is....

Alle weggeef hoeken, gratis ophalen hoeken en marktplaats worden afgezocht voor bruikbaar leuk spul in de klas ....
De magazijnkast zou zo door kunnen gaan voor een rijk gevuld tweedehands speelgoedwinkeltje.....
Vandaag vindt ze notabene een kuipstoel met gordijn....
Voor kinderen binnen het autistisch spectrum de hemel waar ze zich in kunnen verschuilen....
Mijn juffen hart kan niet meer stuk vandaag....

Sowieso niet hoor....
Je kunt merken dat de kinderen zich steeds veiliger en vertrouwder gaan voelen...
De interactie in de kring is merkbaar....
Ik geniet ervan ....
Wederkerigheid is voor mij toch wel onontbeerlijk om mijn eigen batterij opgeladen te houden...
Hoe meer weerwoord... hoe meer reactie.... hoe beter...

Van... thuiskomen... de oh zo drukke gepensioneerde heer onderuitgezakt in zijn stoel vinden....'24' met Jack Bauer kijkend..... en je complete breimand wol om je stoel en om Benji vindend....
En dan niet weten of je nou huilen of lachen moet....


Van  ... en maar weer eens een corona persconferentie...
Ik mis nog steeds gebarentolk Irma....
Waar zou ze toch gebleven zijn...?

Van... gelukkig is mijn baby uitzet breiwerk gespaard gebleven uit Benji's bijtspijkers... 
Wil je hier iets heel houden dan zul je goed na moeten denken waar je zoiets opbergt ...
En dat doe ik dan dus ook met zulk soort dingen....
Ik kan weer verder....
En op mijn volgende verjaardag vraag ik een dubbelwandige hondengebit werende kluis...

Achterpand, voorpanden klaar... mouw op de pennen....
Nou ja... mouwtje...39 steken... waar hebben we het over...
Twee keer kijken en het mouwtje is af....
Willem die alweer 24 kijkt....(en dat terwijl hij alle seizoenen al wel 4x gezien heeft)....

Een voicemail bericht van een externe instantie die iets wil weten over een leerling....
Die bel ik morgen wel....(hé, mijn to do lijstje is niet blanco meer....)
Een mailtje van de instantie van ons sponsorkind in Kenia die 29 september 16 wordt.... en of we die een kaart willen sturen....
Aaaaah.... zou oud alweer....
En snel reken ik uit dat we hem.... onze Ambrose, al 13 jaar sponsoren.....
Natuurlijk stuur ik meteen een kaart   .....
Welja.... en een geit a €15.00.... als cadeautje....
Het liefst stuur je een bal... of een mooie pen met briefpapier.... maar daar doen zulke instanties niet aan...
Nee nee.... het moet wel nuttig zijn voor het hele gezin....
Zo leuk dat hij vorige maand schreef dat hij ook leraar wil worden....


Van... maar nu is die eerste septemberdag dan toch om....
De klok tikt door....
Willem heeft al een stuk van zijn aflevering gemist omdat hij achterover in zijn stoel ligt te snurken...
Maar nee hoor.  .. hij is niet moe... hoe kom ik daarbij....!!!
Nou.... ik ben het wel....
Misschien neemt Willem die serie "24 hours" toch íéts te serieus....
Ik zou die zes uur slaap toch maar pakken Willem...
Stel je voor zeg.... je hebt zoooooooooo'n druk leven....!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten