zondag 27 september 2020

27 september 2020

Dag van:

 Gebrokenheid... het went...
Gebroken gezinnen... gebruiken koopjes en beeldjes (dankzij de honden)... en gebroken nachten...
Uurtje slapen... hoesten...
Uurtje slapen... hoesten en neus bij sprayen....
Uurtje slapen... hoesten en dan ook maar plassen...
Half uurtje later... neus sprayen ....
Uurtje later.... tijdens het omdraaien je zere ribben van het hoesten voelen.... en door hoesten....
Nou en zo het nachtje tot ochtendgloren door dus....

Van... en niks niet uitslapen want ik moet naar de teststraat...
Ook weer zo'n woord dat je vorig jaar alleen nog van de ANWB kende voor een speciale autokeuring....
Tegenwoordig iets waar mensen óf rijden of hun auto moeten parkeren om naar een test locatie te gaan...

Van... ik heb wel het geluk een over vriendelijke

verkeersleider te treffen die me in de auto laat zitten terwijl we een gezellig praatje hebben over wintersport en après ski....
Ja eigenijk meer over Polen maar dat is wel een hele omweg om dat allemaal te gaan herhalen hier...
En de associatie is miserabel....
Enfin... ik mag ik de auto blijven zitten want ik hoest ernstig...
Meestal hoesten ze als ze uit het gebouw komen lacht hij nog....
Moet ik nu bang worden...????
Nee...u moet maar blijven zitten... dan hoeft u niet zo lang in de kou te staan...
(Man heb ik me daarvoor dit warme vest aangeschaft)....
Lief is hij wel hoor... ik denk alleen dat hij om een praatje verlegen zit....


Dan maakt hij echter een cruciale blunder...
"Ja ja... zegt hij....u staat nog netjes hier in de teststraat... maar u moet die onderwijzers de kost geven die de auto daar zetten.... hij wijst naar de zijkant.... en dan snel voordringen....
En die moeten onze kinderen normen en waarden bijbrengen... ja ja...."
Gelukkig zijn er uitzonderingen lach ik...
Maar de hint ontgaat hem...
In zijn ogen kan ik blijkbaar niet uit het onderwijs komen....

Van... uiteindelijk stap ik toch uit... en mag wachten voor de deur...
Op afstand natuurlijk...
Ik hoest.... de vrouw voor mij vliegt bijna naar binnen en kijkt verstoord achterom....

En soms ben ik blij dat ik dan precies de goede woorden kan vinden want meestal ben ik niet zo adrem....
Dus ik zeg..."u komt hier toch ook niet voor niks"....
Nou ja... wat mij betreft de juiste opmerking maar zij is boos....

Van... legitimeren gaat nog goed maar aantonen dat ik in het onderwijs zit is wel een dingetje...
De sneltest verklaring heb ik niet want in het weekend is de school dicht....
Heeft u niet iets anders vraagt de jongen achter het loket...
Tja... ik heb mijn digitale online werkplek en mijn school media social schools....
Ik open de laatste en laat daar nou mijn naam en functie boven staan...
Dat is voldoende.... ik ben door naar de volgende ronde...
Ik loop een afgeschermd stuk van een hal in een bots bijna tegen een compleet in asbest nucleair proof aangekleed persoon...
Aha corona proof dus.... da's nog erger...
Ik moet zelfs goed kijken of ik een man of vrouw voor me heb....
In dezelfde ruimte zit, alweer, een jongeman die de gegevens, alweer, met me doorneemt en vertelt dat ik rond zeven uur de uitslag kan verwachten op de coronatest site met mijn DigiD....

De... het is een vrouw... vrouw staat klaar met een wattenstaafje goed voor een complete reis door de sint Gotthard tunnel... 
Wat een lang ding....

Van... zeg eens A...
Aaaaaaaaa...
Voor elkaar.....
Neus snuiten en volgende ronde....
Mijn eigen neus lijkt die Sint Gotthard tunnel wel...
Ze gaat er in Italië in en komt er in Zwitserland uit zal ik maar zeggen....
Maar om nou te zeggen 'wat vreeeeeeselijk' nou nee hoor....

Ik loop het gebouw uit.... de auto in...
De vriendelijke man, die overigens op een, in mijn beleving, kerstman leek,  is naar de tweede straat gelopen...
Ik wens hem een fijne dag...
Het zit erop... nu wachten op de uitslag...

Van... Willem naar het afzwemmen van zijn kleinkinderen...
Althans de after party want bij het zwemmen mogen alleen ouders zijn... op afstand...
En ik de ontwikkelingsperspectief plannen maken....
Een pokkewerkje maar wel zinvol....

Er valt dus verder weinig te melden...
Zelfs de honden liggen rustig om mij en mijn bureau heen en de katten beslapen hun krabpalen...

Van... nou ja.. tussendoor dan nog even een appeltaart gebakken...
Dit keer met citroen en amandel schaafsel....
Voor de buurt.....

Van... Babeth en vriendje eten mee....
Lekker boerenkool met dit weer....
Boerenkool met rookworst...
Herfst geneugte......

Van... Willem brengt Babeth en vriendje naar huis... neemt studio sport op....
Komt thuis.... speelt de opname af... valt in slaap...
Schiet wakker... spoelt terug..... valt in slaap....
Schrikt wakker... spoelt terug.... valt in slaap...
Wordt wakker....
Hé Willem... je hebt wel veel doelpunten gemist nu hoor...
Hij kan de grap niet waarderen....
We kijken samen...
Niet alleen naar Feyenoord  maar ook naar....
Mijn optiek Heereveen-psv....

Er valt een penalty....
2-0 zeg ik... voor psv....
Nee zegt Willem... die dragen de blauwe shirts...
Maar Willem die droegen toch altijd streepjes...
En Heereveen was altijd in blauw...
Maar dit is Heereveen niet... maar Heracles....
Enfin... Willem is er wel klaar mee om met mij voetbal te kijken...
Dat doet hij wel als ik straks naar bed ben...
Zonder voetbal verkrachter.....
Die ook nog eens durft te zeggen, als er vermeld wordt dat Feyenoord zich zo netjes aan de regels hield en niet juichte... dat er ook niets te juichen viel...


Ik heb het gevreten jongens...
Ik duik maar eens onder...
Waaronder...?
Nou... mijn dekens denk ik...
Morgenvroeg proestend mijn werk tegemoet...

Och... dat vergeet ik dus....
Ik ben negatief...
En dus niet alleen in Willems ogen maar ook voor de corona test commissie....
En daar ben ik zeer blij mee.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten