donderdag 3 september 2020

3 september 2020

 Dag van:

Volgens het gelders nieuws moet ik regenbogen kunnen zien in de laaghangende damp....
Zo vroeg ben ik dus wakker.....
Maar ik schijn aan de verkeerde Gelderse kant te zitten....
Jammer misschien... maar aan de andere kant moet ik sowieso opschieten op dit vroege uur want ik heb op een onmogelijk vroeg tijdstip een MDO.... multidisciplinair overleg....

Het mag dan op de weg al best druk zijn maar de school is nog maar nét open...
Alleen de conciërges en wat vroege therapeuten lopen in school..
Klassen zijn nog donker... en ook in de ruimte waar ik tegenwoordig koffie haal.... alles is verdeeld in deze corona tijd om collegamassa's tegen te gaan.... moet ik zelf het licht aandoen ....


Ook mijn klas is donker....
Ik klik op de lichtknop.... nu moet ik even wachten want er zit iets van een mechanisme in die de lamp vanzelf uitschakelt.... maar als ik dan met mijn handen zwaai gaat het licht opnieuw aan en blijft dan aan....

Nu snel mijn mail doorzoeken waar ik ook weer die videobel afspraak stond....
Gevonden....
Slok koffie.... draagbaar scherm onder de arm... en de psycholoog en revalidatie arts opzoeken ....
Zij sluiten ook aan bij het MDO....
De klas laat ik aan de deskundige handen van mijn assistente over die straks vast ook komt....

MDO tot half tien....
En dan zit je wel vol.....
Zou ik eerst nog even een kop koffie nemen of toch maar naar de klas gaan....
Ik kies voor het laatste....
Verantwoordingen weegt toch zwaarder dan de inwendige mens met haar volle hoofd....


Van.... hoe heerlijk is het een spelende klas aan te treffen...
Ik weet dat het niet zo zal blijven want het regent pijpenstelen en we kunnen vandaag dus niet buitenspelen....
De energie kan er niet anders uit dan binnen.... en dat is niet bevorderlijk voor kleuter energie....
Maar vooralsnog geniet ik en vertel mijn collega en ondersteuners in het kort wat er allemaal besproken is...

Van... dan moeten we ineens alle zeilen bijzetten want daar komt de kleuterstorm...
Aantal kleuters mee uit de klas nemen... snoezel ruimte, ballenbak en blacklight room ....
Met de rest aan het werk....
En zowaar vallen er twee in slaap in de rusthoek....

Van.... als de laatste naar huis is zijn we er nog niet...
Vandaag nog een bespreking op het programma...
Pas om half vijf.......
En nou ook niet eentje waarvan je zegt 'we zijn met een half uurtje wel klaar.....
Ook dit betreft een soort MDO maar dan intern....

Van... om kwart voor zes zit ik dan in de auto...

Op naar huis..
Willem heeft gekookt.... dat scheelt...
Babeth is in verband met mogelijk Covid bij ons thuis...
Morgen wordt ze getest....
Maar ach... tegenwoordig is alles mogelijk Covid.... en al ben ik dan geen arts... ik meen na 30 jaar onderwijs een snotneus toch wel van iets ergers te kunnen onderscheiden....
Ik hou het dus op snotneus.... een benauwdheidje...
Geen koorts... geen keelpijn.... geen hoofdpijn... en te zien aan hoor ze geniet van papa's macaroni carbonara, zijn reuk en smaak ook nog prima in orde....


Van.... dan nog twee meldingen van mogelijk Covid bij ons op school....
Het went....
Ja ... . eigenijk went het nooit maar het wordt wel een vertrouwd gegeven dat je dagelijks de meldingen door krijgt....

Grappig dat ik even later op het journaal hoor dat wij in het onderwijs toch nu wel degelijk tot de risico groepen gaan behoren...
Dat klassen naar huis gestuurd moeten worden omdat de test centra er twee dagen over doen om een snotneus van een virus te kunnen onderscheiden en collega's in den lande dan dus al die tijd thuis moeten blijven zitten....

Van... de beste zangers begint weer...

 Met natuurlijk onze held Stef Bos....
Het is genieten geblazen...

En nee... morgen geen vrij....
Studiedag op het programma....
Dat betekent dus geen opblijvertje vanavond.....
Maar ach....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten