woensdag 16 september 2020

16 september 2020

Dag van:

Krak..... daar ging de week doormidden....
Even zo'n inkak momentje....
Maar...... als ik een beetje mijn best doe dan kan ik vanmiddag even een half uurtje op de bank bijslapen...
Woensdagse powernap.....i love it.....
Eerst maar even ertegenaan....

Van..... een ochtend met veel bezoekjes en externe observaties... en altijd heerlijk om je ervaringen te delen dan....
Een ochtendje van succes ervarinkjes ook.... die meestal ook gepaard gaan met een glimlach...
Die leerling die al dagen je grenzen probeert op te zoeken... en vandaag het speelgoed uit de kratten gooit om vervolgens met die kratten te gaan gooien....
Eerst even negeren...
Trouwens als ik erachteraan ga verlies ik glansrijk want het mannetje is watervlug.....
Gelukkig vindt hij dat negeren van mij maar niks en maakt dus pas op de plaats....
En daar komt mijn razendsnelle reactievermogen om de hoek en met één stap en één graai heb ik hem bij de hand....
Hij bekent zijn verlies en loopt braaf mee naar zijn tafel....

(Zolang dat braaf duurt dan hoor)....
Ik pak een puzzel en natuurlijk vallen dan drie andere puzzels op de grond....
Dat heb ik dus....
Je straf juf om zo'n lief kind uit zijn baldadigheid te halen....
Enfin... ik ga op mijn hurken achter hem zitten (vluchten kan niet meer).... en zet hem aan het puzzelen.... terwijl ik er grapjes bij maak...
Hij lijkt dat gepuzzel toch wel interessant te vinden...
De makkelijke stukjes dan... de moeilijke stukjes gooit hij weg.....(wat ik niet zie,  is er niet)....
Keurig legt hij, op drie van zich af gegooide stukjes, alle puzzelstukjes in de puzzel....
Ik raap de drie andere stukjes op en hij beseft dat er dus nog maar drie gaten zijn waar iets in moet....
Dat maakt het al een stuk makkelijker....
De puzzel is af en hij schaterlacht....
Pakt de puzzel gooit hem ondersteboven... en ja hoor... nog een keer....
Maar nu kan ik weglopen terwijl hij bezig blijft....
Wat kunnen ochtenden soms toch verrassend vrolijk verlopen.....
(Als de puzzel af is begint het grenzen zoeken trouwens net zo makkelijk opnieuw hoor..... maar laat mij nou even lekker van dit moment genieten).....


Zelfs het lesje "boven en beneden" werpt zijn vruchten af....
Kleuters in de vierde week school kunnen net (hooguit) 4 minuten stil zitten...
Ik reken altijd een minuut per week....
Maar met behulp van het liedje van Hoelahoep en een superhoge autorollercoaster waar de autoroutes drie kanten op kunnen, lukt het stilzitten vandaag wat langer....
Ze willen immers allemaal wel een keer aan de beurt komen.....
Zo graag zelfs dat op hun beurt wachten bijna ook nog lukt....
En ik herhaal maar "van boven naar beneden..... van boven naar beneden x 10"....
De les is voorbij.... de fruit pauze ook.... wc moment....
Staat me daar onze M bij de verzorgingstafel....
De tafel heeft een soort afstandsbediening waarmee de tafel van boven naar beneden bewogen kan worden...
Ze pakt de afstandsbediening... drukt op pijltje naar boven en zegt "boooooooven".....
BAM!!!!!! .... nu kan mijn ochtend helemaal niet meer stuk....

Van.... maar dan toch dat thuis momentje bank....

Nee... geen honden nu om me heen... weg jullie.....
En om hondenlikken te voorkomen draai ik mijn rug naar ze toe en ben vertrokken  .....
Zo snel ging dat....
Omdraaien en ploef in slaap....
Dat moest me nou s nachts ook eens zo lukken....

Van... Willem komt thuis van ouderenmiddag....(hij is er maar druk mee).... en... hoe kan het ook anders... zijn maag knort....
Nou eten wij om de dag vis .... vandaag dus ook.... het eten staat daarom ook snel op tafel....
Laat ik maar zeggen op schoot....
Wij zijn journaal eters....
Dienblad op schoot... journaal aan... en bij het toetje (dat er 9 van de 10 keer niet eens is)... overschakelen naar dokter Pol (de Gronings Amerikaanse dierendokter van national geographic)....

Van..... tja... en dan gaat het toch gebeuren. ..

Appels uit de mand.... schillen.... deeg maken.... abracadabra.... en daar staan en appel vruchten slof en een appel kruimeltaart....
De eerste twee van het jaar....
Het huis geurt verrukkelijk....
De taart smaakt verrukkelijker.....

Van...... we praten nog wat over het naderende afscheid van Willem.... dat toch wel wat spanning met zich meebrengt.....
Zijn speech is af..... zijn verhaal geschreven..... 
Oei....
En daar laat ik het dan maar bij.....


Van.... kwam er gisternacht en spin op bezoek.... die met gehoorbeschadiging maakte dat hij weg kwam toen mijn boek naast in plaats van op hem terecht kwam.....
Vandaag is het monster er weer....
Maar vandaag zal het me lukken....
En....yesssssss I killed the bloody monster.....
Onder mijn boek Genesis.....
Had nu eigenijk beter Exodus kunnen heten...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten