vrijdag 4 september 2020

4 september 2020

 

Dag van:
Hij hakt erin vanmorgen.... die vrijdagochtend....
En ik merk dat ik niet voor niks aangaf dat vijf dagen werken wel wel erg veel is....

Maar... moedig sta ik op... en als de spieren zover zijn dat mijn hersensignaal "Kom op we moeten aan de slag" bij ze is binnengekomen, komt er ook weer beweging in mij....
Het lijkt wel of ik mij ontvouwen moet....
Uit een soort van slaapkreukels moet komen...

Dan heb ik dat kwartiertje langer in bed kunnen blijven liggen maar mijn spieren en gewrichten hebben weinig tijdsbesef  ...
Weinig tijdsbesef en een sterk zelfbepalende eigen wil....

Weinig tijdsbesef terwijl ze er wel de tijd voor nemen zeg maar .....

Van... maar goed... studiedag dus.... vandaag het thema "het kind in beeld"....
Mijn bronchitis piepje maakt dat ik toch de grote bijeenkomst maar skip....
Gezien de corona mogelijkheden op de loer liggen, blijf ik veilig in de klas....
Genoeg te doen daar....

We zoeken de schoolmaterialen groothandels af naar zinvol speelgoed voor kinderen met beperkingen...
Dat speelgoed biedt namelijk mogelijkheden in plaats van beperkingen...

We maken de verjaardagskalender af....

En natuurlijk wil dat lamineer apparaat precies het tegenovergestelde van wat wij willen... namelijk de lamineer vellen erin.....
Dit apparaat spuugt ze uit....

Ik werk mijn mail af....
We maken de laatste filmpjes voor de virtuele corona proof ouderavond  ....
We brengen de eerste leerlingen in kaart volgens het formulier "kind in beeld"...
En dan hebben we nog twee meetings met lezingen voor de boeg.....

Van.... fijn die eerste presentatie.... het gaat over het in beeld brengen van de kinderen volgens die studie die ik aan het volgen ben...
Herhaling op herhaling dus...
Maar goed... de praktijkopdrachten die ik met goed gevolg afleg zijn wel een bevestiging dat ik toch goed heb opgelet tijdens de lessen....


Van .... de tweede presentatie gaat over het in beeld brengen van de sociaal emotionele gesteldheid van het kind....
En laten we nou het schema uitgelegd krijgen,  dat we zojuist zelf tijdens het invullen van het formulier, al tegenkwamen .....
Nog meer herhaling dus...
Maar goed... in mijn stoffig brein kan herhaling soms geen kwaad....

Van... om vier uur krijg ik te horen dat ik er moe uitzie....
Nee dat moet je lekker vaak genoeg tegen me zeggen...
Maar inderdaad... ik heb de knollen op....
Mijn biezen pakken en wegwezen....


Van... Willem haalt kebab...
Babeth is de zenuwen nabij om de corona test die ze straks moet ondergaan...
De honden zijn onrustig...
Bengel kroelt om mijn benen omdat ze eten wil....
En ik wil naar bed...
Vroeg naar bed...
Minstens dat tijdsbestek vroeger dat ik vanmorgen had kunnen uitslapen....
Oké Willem... alleen nog even dan the Voice senior kijken....
Had ik beter niet kunnen doen...
Want bij de aanblik van die seniors kan ik alleen maar denken ...'als die fitte oudjes met krachtige stem en danspasjes, seniors zijn.... wat ben ik dan nu....."?
Een multi meervoudig senior...????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten