donderdag 24 september 2020

24 september 2020

Dag van:
 

Het zijn toch bizarre tijden hoor....
Sneltesten Covid19.... zo snel zijn ze niet...
De aankondiging van klassen die thuis zullen moeten blijven is al te lezen op onze school media...
Gemiddeld zitten collega's zo'n drie a vier dagen thuis...
Wachtend op een uitslag...
En daar loop ik dan tussendoor...
Met een 2019 snotneus.... want ja heus... die bestaan ook nog...
Mijn keel voelt aan als een perzikje  .... fluweel zacht dus verre van het schuurpapier waar Covid19 mensen het over hebben....
Ik ben koortsloos ..... het zweten dat ik doe komt van hard werken....
Ik geniet opperbest van mijn ontbijtkoekje met gember....
Met mijn smaak is niks mis....
En ik onderscheid nog steeds poepluiers van Zwitsalbilletjes....
Mijn geur werkt ook nog prima....
Mijn hoofd bonkt niet maar werkt op volle toeren...
Ik heb alleen een snotneus.....

Gewoon een ouderwetse 2019 snotneus....

Maar dan toch dat duivelse dilemma hè...
Moet ik me nou wel of niet laten testen....
Vooralsnog kijk ik het even aan....

Van... en alsof de duvel ermee speelt...
Ik kom thuis en daar ligt de brief voor een griepprik...
Ik haal dat kreng nooit...
Mijn moeder werd altijd zieker van de prik dan van de griep zelf...
En ik heb toch aardig wat van haar genen dus ik heb me er nooit aan gewaagd...


Het ligt nu alleen even wat anders.... anno 2020....
Waar doe ik goed aan...?
Kan die prik naast straks een corona inenting gegeven worden....als die tenminste uitgevonden of goedgekeurd wordt....?
Loop ik nu meer risico op corona als ik die prik niet neem...?

Ja, dat jullie geen antwoord hebben snap ik ook..... ik zal toch eens de huisarts raadplegen....

Van... ik lees aandachtig de nieuwsberichten dit keer maar weer....
Veel leerkrachten niet blij met snotneuzen

beleid voor kinderen tot 13 jaar....
Een klein beetje ben ik het wel met ze eens nu ik zelf met een snotkoker rondloop.... aangestoken door leerlingen.....
Extra risico voor mij dus ook....

Aantal patiënten stijgt en stijgt weer....
106 inmiddels op de IC's......
Het begint ons land weer te beheersen...
De lockdown komt dichter en dichterbij....

Van  ..... ondertussen heeft Bengel een muis gevangen en loopt Bets met een muis in de bek naar boven....
Ik weet niet waar ik nu harder om moet gillen....

Op de achtergrond klinken Stef Bos en Sanne Hans met prachtige en gevoelige liedjes bij De Beste zangers......
Ik weet niet waar ik harder om moet huilen....

Willem en ik zoenen elkaar slechts nog op de wang....
Bang voor... als.... dan....


Het lijkt terug bij af.....
En als je langs start komt krijg je -200 euro....

Wat een pokke virus...
Onuitroeibaar pokke virus....
Levensbedreigend en zo levens beïnvloedbaar rot virus....

Van... en ineens bedenk ik me....
Zoals in de geschiedenisboeken hoofdstukken beschreven staan met verhalen over de pest of zwarte dood.... zo zullen er straks over 2020 soortgelijke verhalen geschreven worden...
2020 een zwarte en zware periode in de wereld...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten