vrijdag 25 september 2020

25 september 2020

Dag van:

Beetje gebroken nacht..... verstopte neus en sprayen maar.... en weer een poging tot slapen doen....
Tot je op een gegeven moment denkt 'laat ik nou maar wakker blijven....
Willem wil vandaag toch naar Duitsland toe en het is er een mooie dag voor...!
Even de check...
Geen keelpijn.... check
Smaak en geur aanwezig.... check
Geen koorts.... check...(nou oké... beetje warm dan)...
Geen hoofdpijn.... check
Mijn gebruikelijke rokershoestje..... check
Snot... liters snot... check
Ik ben nog steeds anno 2019....
Je kunt tegenwoordig rustig zeggen dat je een jaar overgeslagen hebt als je niet corona ziek geworden bent....

Een lege bladzijde in je leven klinkt altijd nog beter dan een zwarte bladzijde...

Van..... geen spectaculair nieuws verder vandaag....
Nou ja... de corona cijfers dan... om die maar weer eens te noemen...
We passeren de grens van 100.000 positief geteste corona patiënten....

De Boer wordt bondscoach....
Beelden van een huilende Suarez die afscheid neemt van FC Barcelona...
Ach... beter zijn tranen dan zijn bijtgrage tandjes...
En daarbij ..... Madrid is ook een mooie stad...

Van... Willems familie app draait overuren...
Zijn zus gaat verhuizen...
Morgen zal Willem er gaan helpen maar de voorbereidingen aldaar zijn in volle gang...

Ik weet niet wat ze daar nog wel in huis willen neerzetten in huis... maar er wordt van alles aangeboden....
Ik heb dus nu een wasmachine voor een kratje Weißen van de Aldi en ben een gelukkig mens....
Onze wasmachine stond zo ongeveer op instorten....
Een trouw beestje maar wel 15 jaar oud....
Me is happy....

Van..... op naar Duitsland dan maar...
En al zwoer Willem dat hij nooit meer naar Kranenburg zou gaan omdat hij dan over de Nijmeegse Waalbrug moet... ik krijg m wel zover....
Zelfs al staan we vijf minuten in een kleine file voor een onnodig stoplicht ..... hij moppert niet....
En ik beloon hem door 'ja Willem we gaan eerst tanken, dan heb je dat maar gehad'.....
Blijkt in Kranenburg de complete weg langs het winkelcentrum afgezet te zijn...
Maar.... hij moppert niet....
En ik beloon hem met 'ja Willem je krijgt eerst zo'n lekker broodje en een kop koffie'....
Hij smult... hij is tevreden.... althans....

Ik zei hem bij weggaan thuis nog 'neem een vestje mee want het is best fris'.....
Maar nee, was niet nodig.....
Nu lopen en zitten we hier en  'ik heb het best fris'.....
Meneer wil een plekje binnen en ver van de openstaande deuren....
En hij neemt nog een broodje....

Nu de Kik in....
Ik zie mooie vesten.... voor een prikkie....
Vest Willem...?
Meneer hoeft geen vest....
Meneer heeft thuis vesten....
Twee ja Willem... en die draag je al 14 jaar....
Maar meneer hoeft geen vest...
Ook niet al vindt hij ze mooi...
Ook niet al zijn ze voor een prikkie....
Meneer wil wel een kleedje.... voor op de plek waar de honden het zeil hebben aangevreten....
En nee geen zwart dat bij het zeil past maar blauw omdat hij blauw een mooie kleur vindt....

Enfin... ons huis is al een bij elkaar geraapt zootje dus dit kan er ook wel weer bij....

Van... de boodschappen...
Duitse boodschappen...
Ofwel door goedkoop wasmiddel... spotgoedkope wasverzachter....
Drie euro goedkoper kattenvoer per doos....
En zo gaan we nog even door...
Ja natuurlijk ook Duitse broodjes....

Van... ik val in de auto in slaap...
En ik slaap thuis verder...
Ik heb het toch meer te pakken dan ik toegeven wil...
Niet leuk....
Dan toch maar even bellen voor zo'n test...
Dit gaan ze op school natuurlijk nooit goedvinden als ik dat niet doe ik deze toestand...
Al weet ik gewoon zeker dat ik een gewoon 2019 verkoudheidje heb....


Van Babeth en vriend vroeg naar bed...
Wij nog even nazitten....
Ik de spannende film Blitz kijkend terwijl ik brei....
Oh ja... ik heb intussen al een baby vestje, twee slofjes en het achterpand van een baby overalletje klaar....
De uitzet groeit....
En spannende films kan ik dus best kijken Willem...
Voor Willem niet spannend genoeg...
Die bekijkt al zijn afscheidsfilmpjes nog eens rustig....
Hij vindt zichzelf fantastisch....
Goed zo Willem....!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten