zaterdag 12 september 2020

12 september 2020

Dag van:
 

Nou. ..... veel krijgen jullie niet te lezen hoor...
Vandaag is in z'n geheel gereserveerd voor het schrijven van een studie verslag deel 2...
Heb ik ontwikkelingsdenken af.... nu de module communicatie...
Meestal doe ik dat snel na een module... maar er zat iets van een zomervakantie in de weg...
Denk je eerst nog 'ik doe dat wel als ik terug ben van kamperen, dan heb ik de rust'... denk je later...'ach het komt wel, ik heb nu vakantie en het is te warm buiten'...
Gevolg... je doet het dus een week van te voren....
Maar goed... ik werk graag onder druk...
Dan ben ik op z'n best...
Communicatie dus...
Tien situatie schetsen van de leerling die de volwassene wat wil duidelijk maken.... en onze interpretatie
En tien kritische beschouwingen daarover...
Als ook tien situatie schetsen van de volwassenen die het kind iets duidelijker willen maken.... en hun interpretatie 

Met eveneens tien kritische beschouwingen...

Van... ik heb me erop verkeken....
Waar ik dacht dat doe ik wel even, werd ik direct afgestraft want je doet zoiets niet even....
Zelfs niet als Willem een dag weg is naar een kerk in Duiven om te fluiten en zijn netwerk uit te breiden...
(De afwezigheid hielp wel mee.. dat dan wel... was hij thuis geweest dan had ik waarschijnlijk morgen verder moeten gaan....)

Van... ik haal de situaties voor de geest waar communicatie een grote rol speelde...
Ja duh ..... alles is communicatie...
Daar had meneer Wazlawick groot gelijk in....
Alles is communicatie en dat de hele dag door....
Wanneer je één situatie schetst heb je wel twintig sub situaties.... en heb je zestig dingen teveel gezegd...


Maar..... een leuke toepassingsopdracht is het wel....
Door de situaties te beschouwen kom je toch weer op inzichten die je normaliter over het hoofd zou zien.....

Één jaar studie zit er al op...
Nog twee te gaan....
Dan ben ik drieënzestig en kan ik nog vier jaar gebruik maken van de opgedane kennis....

Van.....hmzzzz... dat is dan weer zo'n momentje van 'je nadert het einde dame'....
Bah....

Van... toch presteert Willem het nog wel om op afstand

te boel te besturen hoor....
'Hebben de honden al eten?".....
"Vergeet je niet bij Babs dat operatie hemd uit te doen als ze moet plassen?"......
"Heb je dat restaurant voor morgen al gereserveerd?"....
Ik zou die Willem van mij eens moeten gaan beschouwen....
Ik vrees alleen dat dan een boekwerk gaat worden.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten