zaterdag 5 september 2020

5 september 2020

Dag van:

 Een volgepropt dagje.... maar tja... je wilt immers ook een sociaal leven naast je werkzame leven...
En aangezien ik deze week dus die vijfdaagse werkweek had, moet dat sociale gedeelte in twee dagen gepast worden...
Euh.... aangezien Willem morgen weer preekt in Drachten, en dus zelf werkzaam is, moest het zelfs in één dag....
En of dat gaat lukken....????

Van.... een eerste appje    
Vrienden van ons hebben er een hondje bij...
En labradoodle... maar nu de midi uitvoering...
(Er was al een mini)....
Naast Max nu ook een Jos....
En ja .. je zou je dus kunnen afvragen of het formule 1 kijkers zijn....
Moet ik er wel bij zeggen dat ik deze Max een Jos iets aaibaarder vind....
En nee.... de dag zit al vol gepland dus weinig kans dat ik Jos even kan knuffelen....
Maar dat doen zij, aan de foto's te zien, dan wel dubbel....


Van.... was mijn schoonzoon donderdag jarig.... vandaag is het feestje....
En wat doe je dan als je de hele week aan het werk was....?
Je rijdt naar Didam en pas als je daar binnenrijdt krijg je een idee voor een cadeautje....
Tot voor dat moment was je nog van plan naar het pinapparaat te rijden om er wat flaporen uit te trekken....
Nu rijd ik het geldmonster (Ik vind zo'n ABN pinautomaat net een grote groene breedbekkikker).... voorbij en ga richt Gall en Gall....
Drank mag dan misschien meer kapot maken dan je lief is... volgens mij is die leus bedacht door een frustratie die een relatie heeft met een alcohol probleem houdende partner  ...
In mijn geval gaat drank verblijden....

Zo.... Grolsch in cadeau verpakking.... het niet van zijn roots....
Zie ik je daar notabene inheemse dranken staan...

Didamse punch.... Didamse koffielikeur.... en.... Didamse babbelaar....
Mevrouw deze smaakt toch niet naar waar ik denk dat ie naar smaakt....
Jawel zeker mevrouw  .. de enige echte werthers echte...
Ik zeg: verkocht....!
En nu maar hopen dat mijn schoonzoon het niet lust want mijn dochter en ik lusten het zeker...!!!

Ik kom in een heerlijk fris ruikend, op en top schoongemaakt huis vol vrolijkheid ...
De cadeautjes vakken in de smaak...
Letterlijk dus hè.....

Schoonzoon is dol op roomboter babbelaars.....
Pech dus....
Ik mag wel even nippen...
En dát had ik nou beter niet kunnen doen.... het spul is te verslavend lekker....
Ja, zo kweek je wel alcoholisten....

Van... zoon en kleinzoon sluiten bij het gezelschap aan... en zo wordt het een knus en kneuterig feestje....
Natuurlijk met kwalificatie formule 1 op de achtergrond....
Want al wonen hier geen Max en Jos...ik zit hier wel tussen de diehard fans van de formule 1 van het eerste uur... en kleinzoon Michael heet dus ook niet voor niks Michael (Schumacher!!)....
Het valt vandaag wel allemaal samen zal ik maar zeggen....

Van... feestje zit erop... voor mij althans...
Jammer, want het was te gezellig vanmiddag daar....
Maar er volgt nog met visite....


Nou heeft Willem deze week al twee keer gekookt... hij doet het vandaag voor de derde keer... de schat ...
Wat hij onder koken verstaat vraag je je af...?
Dat kan ik wel vertellen hoor....
Dag 1 bruidjes kebab gehaald....
Dag 2 macaroni carbonara.... het recept: macaroni, 2 bakken champignons, gehakt en dat is het dan....
Dag 3 loempia's gehaald...
Ik heb het dan ook over creatief met kook ideeën omgaan.... dat snap je...
De creativiteit zien m dan natuurlijk in het 'voor je laten koken....

Van... enfin... huisraad is gebarricadeerd en hondentandenproof (tenminste dat hoop je dan maar weer).... we kunnen gaan...
Op naar Nijverdal.... een oude havo en pabo vriend van Willem bezoeken.....
We komen er niet vaak... maar ik geniet altijd volop van deze bezoeken....

Er is nooit één ding tijdens zo'n bezoek waarvan je kan zeggen 'dat ging nou nergens over....
Ook kun je nooit zeggen wie er nou het meest aan het woord was (wat in veel gevallen toch heus Willem is)...
Op zo'n avond is altijd iedereen evenveel en even vaak aan het woord.....
Alles is kwetsbaar.... en als heeft diepgang...
De vragen achter de vraag worden gesteld....
Zo ook vanavond....
Het drieluik woord,  beeld en wens.... hoe sta je in het leven.... welk beeld hebben jij en de ander ervan... wat kan anders of juist niet...
Als er verteld wordt over het nieuwe huis (een landgoed) komen niet de details van dat huis en de tuin ter tafel... maar juist het waarom van dit huis.... waarbij ook de schaamte, de twijfel, de achtergrond, de bedoeling, enz....
We hebben het over vertekend bewustzijn... en wat bewustzijn dan eigenijk is...
Hebben we het over de honden dan is het niet alleen

'Willem is dol op zijn honden" maar dan komen de vragen achter de vragen weer...
Wat voel je dan... waar komt dat vandaan... gaat het dieper dan tussen mens en jou.... wat mist de mens....?
Nou... dat dus....
En zo een avond vol....

Van..... maar ook zo'n avond eindigt...
En het fijne van zo'n dag is dan dat je niet zegt 'Pffft ik zit nu wel vol"....
Nee... je bent juist weer opgeladen.... je voelt je opgeruimd....
Nou... laat dan morgen maar komen...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten