maandag 11 januari 2021

11 januari 2021


Dag van:
Mijn meeste lezers zijn ochtend lezers...
Ontbijtlezers zogezegd...
Ze lezen zinnen of alinea's tussen twee happen beschuit, crackers of brood door... al dan niet weggespoeld met thee, koffie of een beker melk...
Oké, misschien drinkt de wat luxere lezer een glas jus d'orange.... versgeperst natuurlijk....
Sommigen lezen nog in bed, anderen aan de ontbijttafel, vanuit huis, vanuit verzorgingshuis of ziekenhuis...
Zet 'm op vandaag...

Maar nachtelijke lezers heb je ook....
Zij die genoeg hebben aan een kort tukkie omdat ze 's middags nog zo lekker gedut hebben, zij die van die heerlijk nachtelijke transpiratie buien hebben, of gewoon slechte slapers....
Hoe kom je de nacht door zal ik maar zeggen...
Dan toch liever lezen dan van zij op zij draaien....

Dat ik middag lezers heb kan ik me niet voorstellen...

Ieder mens is immers drukker dan druk tegenwoordig...
En zo niet dan word je wel vermaakt met koffieleut programma's, herhalingen of anderszins....
Ik hoorde trouwens vandaag van mijn zus dat er op Netflix en soort van absurdistisch kostuum drama serie moet zijn... the Richardsons of zoiets....
Nou krijg ik hier in huis natuurlijk weinig kans om dat eens te bekijken.... en daarnaast ben ik veeeeeeeeelstedruk..... maar ik ga het toch eens proberen.... ergens... ooit...

Veeeeelstedruk ja....
De ochtend begint al met de wekelijkse belronde naar ouders...
Gelukkig assisteert mijn assistente daarbij en hebben we het goed verdeeld....
De mijne moeten alleen wel in het Engels en de ervaring van vorige week leert dat ik dan toch écht twee bakken koffie op moet hebben wil ik de juiste woorden vinden...
Vanmorgen gaat het wonderwel goed...
Twee koppen koffie dus...
Nu van alle verhalen, foto's en filmpjes die me toegestuurd zijn,  proberen een ochtend kring film te maken....
Uploaden, knippen, kopiëren, plakken, samenvoegen, synchroniseren, importeren, opslaan...

Je bent zo weer twee uur verder....
Maar het resultaat mag er zijn....
Ik ben trots...

Mailtjes beantwoorden, formulieren met codes doorsturen, nieuwe collega's in software toevoegen, appjes beantwoorden reiskostenvergoedingen voor ouders regelen die zelf hun kind brengen, Hoooooo......
Ik heb een video afspraak....
Camera aan, microfoon aan (die steeds uitvalt en Joost mag weten waarom), inbellen.... ja ze zijn er....
Nu een ingewikkelde discussie over schriftelijke en mondelinge taal... ondersteunende geletterdheid.... synthese, analyse, auditief, visueel, woordbeelden, welke methode wel en welke niet, gebaren ondersteuning, picto ondersteuning....
We zijn een uur verder Hooooooo.......
Ik heb een volgende video afspraak....
Team overleg... stel dat we open gaan als school, wat hebben we dan nodig om veilig te zijn en gezond te blijven.....
Drie kwartier verder... De microfoon valt weer eens uit... maar komt nu niet meer terug...
Opnieuw inbellen....
Niet nodig appt mijn assistente... we zijn klaar...
Da's mooi... want ik ben gaar....

Even appen met onze vrienden die nu beide in het

ziekenhuis zijn....
Spannend.... het gaat echt gebeuren...maar zo voelt het nog niet....
Alle onderzoeken zijn nu klaar...
Zelfs corona kan geen roet in het eten meer gooien....
Daar gaan we...
Morgen de eerste om 8 uur...180 minuten om de nier eruit te halen.... dan de volgende.... iets meer minuten.. want de nier moet eruit en dan de nieuwe erin...
Mooier nog dan een trouwring... de nier van je partner meedragen....

Oké... en door....
Lessen maken.... de studie even doorkijken..... collega helpen....
Hoooooo.... de boodschappen...
Zware zak hondenvoer... blikken hondenvoer.... brood... vergeet de koffie niet... (nee Willem).... beleg,.... nee en geen voedingswaar.... Willem wil patat....
Hup naar het cafetaria......


En als je dan in je stoel zakte en denkt dat je nu toch wel alles gehad hebt krijg je het nieuws...
Waarom kijk ik er nog naar....?
De nieuwe corona variant... niet op feiten te beantwoorden wat het met en bij kinderen doet....
Oeps... volgens mij werk ik met kinderen...
Amerika.... De wet vertelt daar dat je wel mag aanzetten tot haat... maar niet tot geweld....
Schiet mij nou lek..(nou ja dat doen ze daar dus ook wel)....
En zaterdag en zondag wordt er een gewapende demonstratie op touw gezet.....
Ze zijn er nog trots op ook....
Zo'n wereld dus....
En dan zie ik in het nieuws en daarna in praatprogramma's de Amerika kenners zitten...
Zouden ze werkelijk na al deze idiotie nog steeds denken dat ze dat land kennen....?
En is die Amerika liefhebber nou nog steeds een liefhebber...?
Je zal er maar wonen .....
Enfin.... hoge kijkcijfers waarschijnlijk bij CNN dit weekend....

M. belt... nog een laatste woordje voor de grote dag morgen...
Hier brandt het kaarsje al....
Succes lieverds... zet 'm op... het komt goed....
Na morgen is eindeijk.. eindelijk het lange wachten voorbij.... zijn al die onderzoeken... is de operatie achter de rug... zeggen we "Goh het is echt waar... het is echt gebeurd"....en ligt er een nieuwe weg.....




 

1 opmerking: