zondag 31 januari 2021

31 januari 2021


Dag van:
En ineens valt het me dan op hoeveel profielfoto's, omslag foto's en achtergronden op sociale media in de natuur genomen zijn....
Misschien omdat ze ineens toevallig onder en naast elkaar staan dat het me opvalt... maar tjonge wat staan we vaak in het bos of aan het water....
Of met een dier.... daar zijn er ook heel veel van....
Ik zie maar een enkele muur of stoelleuning....
En of je jezelf nou mooi vindt of niet, we staan er toch allemaal fraai op...
Alleen.... met een huisdier.... of samen met vrienden of partner.....
En die laatste categorie dan niet alleen fraai maar ook nog eens overgelukkig.....

En dan denk ik....
Het is maar goed dat ik de afgelopen weken geen profielfoto van mij met partner geplaatst heb...
En ik kan me ook niet anders bedenken dan dat ook die overgelukkige profielfoto's die ik zie,  een momentopname waren...

Want tjonge wat heb ik weer lopen klungelen met die relatie de laatste tijd....
Het zal vast ook met de corona crisis te maken hebben.... of met de pre pensioen gerechtigde leeftijd van mijn lief.....
Dat "m'n lief" dat ik overigens tot voor gisteravond m'n strot niet uitkreeg.....

Het was dus weer relatie dip....
Hoe gemakkelijk is het om in coronatijd, waar weinig mag en kan,  in een sleur te geraken...
En dat in die sleur dan al die mindere eigenschappen, waar je tot voor kort nog goed mee leven kon, je ineens je keel uitkomen....
Ik denk ook niet dat hij er alleen wat aan kan doen hoor....
Evenzogoed ligt het aan mij...
Maar ik heb mijn werk,  ik heb het huishouden.... en de boodschappen.... en de studie....
Ik ben druk.... en heb misschien te weinig tijd voor hem....
Hij die Netflixt,  honden knuffelt en de godsgeslagen dag met z'n mobiel in z'n hand zit om maar contact te hebben en te zoeken.....
Aandachtshonger......
Nou ben ik goddank niet jaloers aangelegd...
Ik weet dat die snuiter van mij een leuke kop heeft en interessant en intrigerend is....
En dat hij je ooooooooh zo geweldig kan laten voelen  je zo lief, zo mooi, zo bijzonder etc vindt....
Maar.... denk ik dan met een glimlach.... je zou het nog geen half jaar met hem uithouden want dan moet je wel héél sterk in je schoenen staan....

En dat staan die meeste tere zieltjes die hem opzoeken of die hij opzoekt niet...
Daarbij heb ik een man die zo trouw is als zijn gehele honden roedel.... vier honden dus....
En dat Netflixen... ach... negen van de tien keer brei ik of studeer....
Kijk lekker... maar doe me niet uit de doeken dat een vrouw een kist met twee gaten over haar hoofd krijgt om daardoor te zien hoe hij een ander slachtoffer martelt...
Ik zit daar niet op te wachten....
Kijk ook fijn voetbal.... maar ga me niet vermoeien met je commentaar want dat hoor ik op de achtergrond van de verslaggever al....
Kijk snooker, dart, schaatsen, tennis en weet ik veel maar zet geen boksen op want dat haat ik.....
Gooi Facebook vol met al je gedichten zonder je te bedenken dat de markt wel eens verzadigd zou kunnen zijn....
Dus zonder dat je door hebt dan van je 863 vrienden, je hooguit 50 likes en steeds minder krijgt...
Ontleen er je populariteit aan... ik vind het prima....
Wandel met je honden voor mijn part 3x per dag en knuffel ze.... maar ach... knuffel mij ook eens...
Ik ben er als vanzelf... maar ik ben er niet vanzelfsprekend....

En het is dus dát in die sleur die me opbreekt.... die

vanzelfsprekendheid....
Zo van..... zij snapt en begrijpt mij tenminste... ik kan doen en laten wat ik wil... jij zeurt tenminste niet.....
Nou.... nu effe wel dus.....
Want ik ben geen vanzelfsprekendheid....
Ik ben niet moeilijk.... ook niet altijd makkelijk met mijn bagage.... maar ik ben er dus wel.....
En het zou leuk zijn als je daar ook eens blij mee was....
Althans... je zal wel blij met me zijn maar laat het eens merken... doe er eens wat voor....
En zeg niet..." Jij met jou bagage voelt dat toch niet"....
Heeeee hallo... ik doe moeite voor jou... doe het ook eens voor mij...

Nou die sleur dus....
En dan moet je hem eerst negeren.... links laten liggen.... ongeïnteresseerd doen.... en dan ineens bedenkt hij... goh er zou wel eens wat kunnen zijn....
Maar echt hoor... omdat je allebei druk met je eigen sleur bent valt dat pas na dagen op....

En dan krijg je te horen.... oh maar lieverd ik wil je niet kwijt... ik red het financieel nooit zonder jou.....
Nou.... dat je dan de boom in kan hè.... en een bom erop....
Ik snap de primaire reactie van angst, nood en paniek.... het oude zeer.... maar ho eens even.... dit is niet wat ik horen wil hè....
En dat heeft hij door.....
En dan volgt de rest waar hij eigenijk mee had moeten beginnen....
En dan is het ook weer goed...
Meneer is wakker geschud.....
Een relatie is geen vanzelfsprekendheid.... daar moet je hard aan werken...
Ik ben geen vanzelfsprekendheid.... ik ben je cadeautje.... dat je nog steeds aan het uitpakken bent....
(En wie had ooit nog eens kunnen bedenken dat ik dat over mezelf zou kunnen/ durven zeggen)....


Enfin... De lucht is geklaard....
We zijn uit de sleur....
En dus keek hij de hele dag voetbal en heb ik gebreid....
Maar het voelde anders...... beter.....!

En dat was dus mijn "profielfoto" van de afgelopen tijd....
Hij zag er fraai uit van de buitenkant.... het voelde van binnen wat anders.....
Je hebt namelijk zijn en schijn....!
Maar het straalt nu weer overgelukkigheid uit....
Zolang het duurt..... want zo werkt dat in een relatie..... met de nadruk op WERKT.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten