zondag 3 januari 2021

3 januari 2021


Dag van:
Ja heus... het voelt beslist anders dit einde van de vakantie...
Daar waar de eerste lockdown zo abrupt was... je geen tijd had om na te denken maar alleen maar zoekend naar oplossingen handelde.... daar is het nu als zoiets van  ... tja...nee niet gewoon... maar meer euh..... tja best in rustige voorbereiding eigenijk....
Voortbordurend op dat wat je de eerste lockdown al bedacht had....
En toch voelt het vreemd...
Morgen niet beginnen op de werkvloer maar op je eigen vloerkleed....
Wel gewoon vroeg opstaan... of misschien een half uurtje later..... maar niet de deur uitgaan....
Je brood niet uit een plastic zakje en de koffie niet uit de automaat....
Je collega's morgen geen gelukkig Nieuwjaar wensen.... als dat al te verstaan is achter je mondkapje....
En nu dus alles op de computer in je eigen huis voorbereiden en via filmpjes versturen...
De juf in beeld maar niet fysiek tastbaar....

Toch zoek ik ook nu, net als anders op zondag voordat ik de volgende ga werken, naar werkbladen en andere les- en knutselideeën....
Niets nieuws dus....
Alleen nu deel ik ze niet uit aan kinderen morgen maar deel ik ze op een online klassensite.... de kleutwerkthuis.yurls.net pagina....
En geef ik niet de kinderen instructie, maar de papa's en mama's die de kleuters straks moeten gaan helpen....

Voelde het gisteren nog euforisch dat ik alle evaluaties af had... nu loop ik met mijn ziel onder mijn arm...
Zeker als ik bij het groene vestje dan toch ook nog maar een mutsje ga breien maar na 10 centimeter blijkt dat de wol op is en de derde bol, die ik wil pakken, er niet blijkt te zijn omdat ik dus toch maar twee bollen had gekocht...
En ik kan niks bijhalen want de winkels zijn en blijven dicht...
De Wibra doet niet aan online verkopen...
Nog twee volle weken zijn ze dicht...
En terecht...!!!!

(Mijn klassenassistente
Is weer op strooptocht)

Dan maar eindelijk 'Wie is de mol' kijken....
En al snel zit ik er helemaal in...
Heeeee waarom maakt die Remco al die mollen verdacht... is hij soms de mol..... nee vast niet...
Maar die Rocky.... ja die lijkt me....
Of is het Florentijn... die kijkt zo stoïcijns bij de eliminatie....
En ach...Lacksmi... ze lijkt onschuldig... zal zij dan....
Hoe dan ook.... het is te vroeg om de mol aan te wijzen....
Want die René en Charlotte én Marije zijn ook vast niet de vrouwelijke onschuld die ze uitstralen....

 Er komt weer eens een dochter van Willem... jongste 1e leg.....
De laatste corona standen bij haar in het verzorgingshuis worden doorgenomen....
De zorgen uitgesproken.....
De honden uitgelaten...
En een loempia meegegeten....
Voor haar morgen de gewone werkvloer....
Oudjes kan je moeilijk virtueel verzorgen...

En maar in bad....
Lang in bad...

En zelfs van daaruit regelen mijn assistente thuis en ik schoolzaken...
Onderwijsland wordt langzaam weer wakker uit de kerstvakantie slaap...
De berichten op mail en via de sociaal media stromen alweer binnen....
De goede wensen vallen in het niet bij alles wat er vóór morgen nog geregeld moet zijn en worden...
Daar gaat mijn ontspannen poedelmoment.....
Maar toch.... het heeft dan weer wel wat....
Één van de thuiswerk voordelen... werken vanuit je warme ligbad...
Dat zullen niet veel mensen me na kunnen doen....
Blub......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten