woensdag 13 januari 2021

13 januari 2021


Dag van:
Voor één dagje je vak (voor de klas) weer oppakken...
Het voelt raar hoor...
Alles dat zo vertrouwd is en toch zo ver weg...
Terwijl je heus wel thuis ongelofelijk druk ermee bent...
Het is toch anders merk ik...

Het ochtendrood pronkt met haar kleuren...
Als ik de brug over rij.... als ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk... als ik de laatste afslag naar school neem...
De paardjes naast de school staan aan het hek...
Nee jongens, ik heb geen brood bij me...
Ik eet crackertjes vandaag en een overgebleven bakje joghurt....

De meeste lampen in school zijn uit...

Raar gezicht is dat....
Slechts hier en daar zie je een flauw schijnsel...
In mijn gangetje brandt wel licht.... ook in de klas....
Mijn assistente is er vast al.....
Meteen het cadeau maar overhandigen....
Een creatief bedacht cadeau...
Tja.. je kan natuurlijk van alles bestellen... maar de ervaring leert inmiddels dat post nl of DHL erg ruimdenkend zijn inzake de afleveringsmomenten...
Drie keer uitgestelde bezorgdatum daar sta ik al niet meer van te kijken....
En ik snap dat nu met die lockdown en al die online inkoop bestellingen ook wel....


Als de kinderen binnenkomen, ook al zijn de meeste niet uit mijn eigen klas, voelt het alweer vertrouwd.......
Dat geldt voor de kinderen zelf wat minder...
Wéér andere juffen.... wéér een ander lokaal....
Gelukkig breekt het ijs snel...
Er wordt volop gespeeld... en opvang is opvang... gewerkt wordt er niet....
Er wordt opgevangen....
En sssst.....natuurlijk wordt het dat werken wel... spelen is immers de mooiste vorm van leren.....!

"Ben jij er morgen ook"...?
Nee knul... morgen zijn er andere juffen...
Hmmmmm... oh.... jammer....
En met zulke woorden sluit ik mijn dag weer goed af....

Thuis volgen Willem en ik het politiek debat naar aanleiding van de persconferentie van gisteren....
En heus.... al ben ik ontzettend politiek geïnteresseerd en best goed op de hoogte van wat er zich afspeelt in de politieke wereld.... vind ik het ook erg leuk om te volgen en bij te houden...... je moet mij toch maar nooit politicus maken...

Allemachtig wat erger ik me aan dat lullen om te lullen....
Want echt hè... houdt die de Jonge een ongelofelijk helder verhaal, gebaseerd op feiten en alle procenten en cijfers en data uit zijn hoofd, over waarom niet de tweede prikken als eerste gebruikt mogen worden zodat meer mensen sneller ingeënt kunnen worden... en ach we zien die tweede wel.... 
Omdat als je de tweede niet krijgt de eerste alleen niet werkt..... sukkel!!!!......
En dan nog stelt de ander de vraag waarom niet.... risico lopen mag best als je die eerste allemaal gebruikt tot het op is terwijl de tweede nog niet binnen is...
NEE... dat is hoogst onverantwoord is klungel....!!!!!
Zou ik schreeuwen dan hè....
Hoe dom kan je zijn....
Nou dat zijn ze uiteraard niet... maar ze horen zichzelf te graag....
En ik zou uit mijn dak gaan...
Zeker als het zoals nu toch stiekem gaat over stemmenzieltjes winnen en niet om landsbelang... ook de algehele volksgezondheid....
Grrrrrrrr.... boos kan ik daar om worden
En daarom ga ik maar niet 'for president'... daar ben ik lang niet politiek correct genoeg voor hihihi.....

De angst in de stem van Rutte is wel overgekomen bij

mij...
Omwille van die volksgezondheid alsjeblieft toch die noodklok... ik weet het ánders ook niet meer... De alternatieven zullen erger zijn.....
Die Britse variant moeten we vóór zijn....
Voor het te laat is.....
En gelukkig staan de dramatische beelden op BBC,  bij de andere politici ook op het netvlies gegrifd.....
Maar...... maar... maar... en....

Over onderwijs vind ik ze vaag...
Maar, zo blijkt later, ze hebben nog te weinig informatie over die Britse variant die ook kinderen lijkt te treffen....

Willem is het gedebatteer zat...
We gaan journaal kijken oppert hij.....
Nee daar schieten er wat mee op Willem....
"Zeg Wampie, heb jij trouwens nog aan hondenworst gedacht toen je boodschappen deed?"
Ja Willem...
Maar zeg Willem,  heb jij trouwens  nog aan huis schoonmaken gedacht toen je thuis op de bank lag te slapen en later Netflix keek....?
"Euh..... nee..... maar dat ga ik nog wel doen... euh"

Willem laat de honden uit...
Mooi alternatief voor stofzuigen....
Laat ik de stofzuiger dan maar pakken en vier dagen lagen, uit honden gekomen stof,  opzuigen.... en dweilen...
Alleen.... Willem zou Willem niet zijn als hij na het eten de hele keuken schoonmaakt...
Tja... en dat maakt weer veel goed....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten