vrijdag 22 januari 2021

22 januari 2021


Dag van:
Het is nauwelijks een vrije dag te noemen...
Ik ben mijn bed nog niet uit of ik zit al achter de computer....
Er bleek vanmorgen weer van alles aan de hand  dus werk aan de winkel....

En rond een uur of twee vind ik toch ook dat er iets in huis moet gebeuren...
Haal een vinger over het lantaarntje en op mijn vinger zit een halve centimeter stof... 
MAAR NU BEN IK HET ZAT!!!!!!!!
Ik plof in mijn stoel.... zet met geweld mijn mobiel aan.... klik veel te hard op de bol.com app... en typ driftig in 'waterblazer voor honden'....
Ik ben er klaar mee... punt erachter... geen gesodemieter meer... ik wil een schoon huis wat betekent dat ik dan ook écht en vrije vrijdag zal hebben....
Hoe duur die krengen zijn kan me niet meer schelen .... het houdt me niet meer tegen.... ik moet NU zo'n ding hebben....

Er komt geen hond met modder stof hier meer binnen straks die niet eerst onder de waterblazer föhn is geweest....
En ik vind er eentje... niet te duur... niet te goedkoop... goede recensies... klik bestel... klik betaal... morgen binnen....!!!!
Komt mooi uit want morgen is Benji jarig....
Dat noem ik nog eens een mooi cadeau...
Zal hij het wel niet mee eens zijn maar dat boeit me niet....
Ik zal er geen strik op plakken maar een kluif...

Volgende gedoe....
Willem moet online preken en dat moet eerst opgenomen worden...

Ja hoor... daar gaan we weer...
"Wampieeeeeeee"......
En hou maar eens een camera 15 minuten stil in je handen.....
Om er dan achter te komen dat mijn bewerkingsprogramma geen filmpjes van 15 minuten bewerkt...
Jaaaaaa, of je moet betaald abonnee worden à €7,49 in de week...
Nou ammehoela....
Dus filmpje van mijn mobiel afhalen en op de computer zetten.... maar kabeltje zoek...
Eindelijk gevonden.... filmpje van mobiel naar pc.... fotootjes erbij.... overzetten naar YouTube...
En weer anderhalf uur verder....

"Wat gaan we eten?"........
Zeg euh vriendelijke reus..... verwacht van mij geen kook wonderen meer...
Maar... zag ik dat naast de bol.com app, de thuisbezorgd.nl app niet...???
Jazeker wel....
En mijn maag knort.... Grieks....

Lang leve Zorba......
Doe maar van alles wat en extra tzaziki....
Geniaal idee vind ikzelf....

De avond word ik verrast met de mededeling dat een collega corona heeft...
Potverdikkie....
En je weet hè, dat je anderhalve meter afstand hield... niet langer dan een paar minuten in elkaars buurt was... maar toch...
De kriebels bekruipen je....
En natuurlijk wéér een klas in quarantaine.....
Kon ik die vaccinatiemaand maart maar naar me toetrekken....
In versneld tempo laten komen....


Nou... en morgen gaat de avondklok dus in....
Dat we dat nog meemaken zeg....
Zag ik vanavond rond tien uur nog auto's rijden... jongeren lopen... en brommer voorbij crossen....
Morgen zal het stil zijn....
Avond stilte....



De avond valt
De straten lopen langzaam
Leeg
Geluid verstomd
De straatlantaarn 
Schijnt slechts
Haar eigen 
Ronde schaduw
Van leegte 
Als een spot 
Op een podium
Zonder spektakel
Op de
Verlaten stoeptegels
De kroegen
Blazen 
Gapend donker
Naar adem snakkend
Hun laatste adem uit
Lege terrassen
Als gapende wonden 
In de binnenstad
Sale, Sale
Schreeuwt de
Stijve plastic
Eenzaamheid
In spookachtige etalages
Ze worden niet
Gehoord
De rode lichten
Boven de ruit 
Met het 
ontblote lijf
Doven
Het lege bed
Achterlatend
Met smetteloze
Lakens
Het blauw op straat
Is het enige
Dat de wereld nog kleurt
De maan schijnt
Troosteloos
Nutteloos
Op dat
Wat niet is
De klok luid beschaamd
Haar negen slagen
En toen was het stil in de stad


Geen opmerkingen:

Een reactie posten