woensdag 6 januari 2021

6 januari 2021


Dag van:
Dus...... als je wekker dan een keer niet afgaat is er dus niemand die je even komt zeggen 'wat fijn dat je de wekker hebt uitgezet......
Zelfs niet 'ben je je wekker vergeten?'.....
Nee niets van dat al....
Willem greep het aan om na het honden uitlaten op de bank gewoon verder te slapen...
En zo tref ik hem aan....

Vandaag gaat de vaccinatie van start..
De eerste inenting wordt gezet....
Het valt me nog mee dat ze het niet live uitzenden....
Maar het zal later op de dag wel twintig zo niet dertig keer te zien zijn.....
Het begin van het einde...
Tenminste dat hopen we dan...
Want... zo zit ik me te bedenken vandaag,  als na twee injecties je zo'n 4 maanden bestand bent tegen besmetting en een kwart van de Nederlanders laat zich niet enten, ben je na 4 maanden weer terug bij af....
Zo roei je dit nooit uit....
Is het überhaupt wel uit te roeien....?
Of zouden we aan die eeuwige afstand vastzitten....?
Als de laatste is geweest in de zomer, kunnen we wel weer overnieuw beginnen....


Maar weer een dagje thuiswerken...
Ik doe het wat rustiger aan...
Mijn knie speelt op door het heen en weer draaien op de bureaustoel....
Ik ga dus het hoogst noodzakelijke doen vandaag....

Doe ik verder nog iets nuttigs...?
Nou nee...
Ik verbaas me erover dat ik me nog verbaas over Trump acties...
Bipolair stoornis hoor ik de nieuwslezer zeggen...
Nou... het zou wel eens multipolair kunnen zijn....

Ik verbaas me erover dat ik me nog verbaas over het nieuws dat de lockdown toch nog wel eens twee weken langer zou kunnen duren....
Had ik echt gedacht dat mensen hun gedrag zouden verbeteren...
Nou gehoopt misschien....


Ik sta ervan te kijken dat de sommige schappen in de winkel inderdaad wel beroerd worden aangevuld en ik als reden krijg "Brexit mevrouw"......
Och ja... dat spelletje ging ook nog door natuurlijk....

Ik ben blij dat ik de fruitman vandaag weer aan de deur heb....
Weer eens een ander gezicht dan de postbode en de buurman....

En trots ben ik op mezelf omdat ik tot twee keer toe van die über enthousiaste verkopers aan de lijn van de huistelefoon krijg en zomaar durf te zeggen dat het niet uitkomt...
Met de rot smoes 'sorry ik ben online aan het lesgeven....


Oké... en ik heb eindelijk dat vest voor mijn kleindochter af en ben trots dat ik het eerste haak kleding project in mijn leven volbracht heb en zelfs, hoe langer ik er naar kijk,  wel redelijk mooi begin te vinden.....

Vandaag ontdek ik ook een pracht van een nieuw scrabble woord: deradiacaliseringsambtenaar.....
Nu de letters nog en een langer plankje.....

Nee niet nu, direct nu.... morgen om kwart over acht paraat zitten voor de pc.....
Team samenkomst....
Thuiswerken... het blijft 'anders hetzelfde'....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten