zondag 24 januari 2021

24 januari 2021


Dag van:
Rellen.... gewoon smerige akelige rellen...
En als ik de beelden zie vind ik het niet eens gewoon rellen meer maar bijna je reinste burgeropstand...
Moet je kijken wat een rücksichtsloze bende....
Geen greintje fatsoen... geen greintje besef van waarmee bezig te zijn...
En ik weet dat er dan gezegd wordt dat het niet echt tegenstanders zijn van corona maatregelen maar pure relschoppers die in alles een aanleiding vinden om de boel op stelten te zetten.... maar kom zeg....
Dit soort verachtelijke gasten, die ook alleen maar kicken als je zulke dingen tegen ze zegt, want oh dan voelen ze zich zo stoer, zijn eigenijk geen stukje in mijn blog waard...
Maar ik ben zo boos....

Een station in de vernieling.... en teststraat om zeep geholpen... een spoedeisende hulp belagen waar weerloze zieken zitten, kinderen misschien....het kan toch niet waar zijn....
Dat zoiets recht heeft te bestaan.....
Ze noemen zoiets 'de harde kern'....
Zeg alsjeblieft... laten we nou eens beginnen die benaming te veranderen...
De kern van het bestaan is namelijk onvergelijkbaar en absoluut tegengesteld aan wat ik lees in de krant en zie op beelden op tv....
De harde kern van het leven is zorg dragen voor elkaar, respect, liefde....
Wat ik daar zie staat ver van iedere kern af...
Dat is nog niet eens de schil van een rotte appel.....
Dat is kansloos uitschot.... 
Waardeloos en harteloos....
Waar zijn hun opvoeders.....?
Hoe kan iemand zo worden....?
Waarschijnlijk zit het antwoord al in een van de vorige zinnen.... 'kansloos'....
En dan zou ik er zelfs nog medelijden mee moeten hebben....

En heus niet iedere kansloze eindigt zo....
Hoe kansloos moet je zijn om tot zoiets in staat te zijn uiteindelijk....? 
Je mag ze tegenwoordig ook niet eens meer kansloos noemen.... maar kansarm....
Jongeren zonder toekomstperspectief....
Maar er moet toch ook een stukje karakter zitten dat je tot zoiets in staat brengt....?
Er zijn onderwijs ondersteuningsprojecten,  werkgelegenheidprojecten, schuldsaneringsprojecten, sociale hulpverlenende instanties voor jongeren.... groei en ontwikkelingsinstanties, bestrijdingsprojecten om armoede onder jongeren tegen te gaan...
Er is zoveel vrijwilligerswerk te doen....
Nee.... je gaat de straat op om te vernielen.....
Ga op boksen... wordt ook vast gesubsidieerd....
Is het raar dat de tekst van dat prachtige lied Van Paul van Vliet in me opkomt.....?

Ik drink op de mensen
Die bergen verzetten
Die door blijven gaan met hun kop in de wind
Ik drink op de mensen
Die risico's nemen
Die blijven geloven
Met het geloof van een kind
Ik drink op de mensen
Die dingen beginnen
Waar niemand van weet wat de afloop zal zijn
Ik drink op de mensen
Van wagen en winnen
Die niet willen weten van water in wijn
Ik drink op de mensen
Die blijven vertrouwen
Die van tevoren niet vragen
'Voor hoeveel' en 'waarom'
Ik drink op de mensen
Die door blijven douwen

Maar dan doordouwen met een hart in hun donder!
 Ze moesten eens kijken naar mijn leerlingen...
Leerlingen met een verstandelijke beperking...
Maar met een vermogen aan andere talenten....
Die met hun beperking mogelijkheden creëren.... en kansen grijpen....


Ja het maakte me boos toen ik dat vandaag zag...
Boos en verdrietig....
En nou lijk ik notabene op mijn moeder die je op die manier met zo'n opmerking altijd weer met een schuldgevoel wist op te zadelen...
Wat had ik daar een hekel aan...
Maar ik besef me nu, dat het me wel gevormd heeft tot een mens met een geweten....
Dus voluit zeg ik nu... jullie maken me boos en verdrietig met dat gedrag....
Doe er iets aan...
Ga een trui breien.... een sneeuwpop maken.... een taart bakken... de jeugd uit je wijk leren voetballen.... een potje yatzeeen......
Of zoek hulp...
Maar blijf van die straat....!!!!!
En hou je poten thuis....!!!!!!


 

1 opmerking:

  1. Ik vind het vreselijk wat er nu gebeurt in ons land. Ben gewoon sprakeloos en dan nog durven zeggen dat ze niets deden en geslagen werden. Dan denk ik: wat doe je daar dan? Blijf dan gewoon thuis

    BeantwoordenVerwijderen