dinsdag 26 januari 2021

26 januari 2021

 

Dag van:
Jaaaaaaaaaaa.... ik was juf vandaag...
Verschrikkelijk,  vreselijk, heel erg juf... ik kon het... ik deed het...
Op mijn knieën op de grond met een beest met ballen in zijn buik die we over en weer lieten rijden...
Schaterlachen van kleuters zien, horen, voelen....
Een lesje optellen met twee gele en vier rode duplo torens dit we op elkaar stapelden....
Met één rode en een witte en dan lekker jennen daar Feyenoord beter is dan Ajax.... kijk maar ik sta vóór... mijn toren is hoger.....
Die heerlijke troela in haar "nee fase" uitdagen bij haar blokken en bollen les... "Kijk juf kan het lekker wel".....
Maar de dame liet zich niet vermurwen.... zij won....
Stoeien met het boefje dat steeds weer stoelen pakte om bij de bovenste veiligheidssluiting van de deur te kunnen...
Niet om weg te lopen maar gewoon om die deur open te krijgen...
Boos worden helpt niet... stoeien wel....
Oooh en die schommel in de gymzaal super hoog duwen.... nog een keer juf... nog een keer juf....
En dat heerlijke mannetje in zijn eigen bubbel toch even losweken.... heel even... voor die seconde oogcontact...
De super gezellige picto leesles waar ze allemaal met spanning wachten op het plaatje dat in de powerpoint springt...
Want wat eet papa....ooooooh chips..... en wat drinkt oma.... ja tuurlijk...theeeeeeee
Maar niet te lang juf want dat filmpje van tijger met de kleuren is favoriet....
Dat kunnen ze wel honderd keer op een dag bekijken...
En eerlijk is eerlijk... van een tijger leren is veel leuker dan van een juf....

Als juf dan maar wel weer op de grond komt spelen... met dat gekke ballenbeest....
En dan heel hard tegenstribbelen aan het eind van de dag als je je jas aanmoet omdat je niet naar huis wil.... maar op school wil blijven....

Kijk zo'n dag..... ik heb er zó naar uitgekeken... en nu was ie daar zomaar.....
Ik ben kapot na vandaag... maar dat geeft niks...
Ik was er voor en met en bij en door de kinderen....
Geen geregel.... geen administratie.... geen overleggen... gewoon juf.....
En dat is eigenijk niet gewoon.. maar héél bijzonder....


De avond even de angst om het lijf omdat er rellen aangekondigd zijn heel dicht in de buurt van mijn kinderen in Haarlem....
Gelukkig door oplettende burgers in de kiem gesmoord....
Ze hebben de politie getipt en hun weg werd afgesloten....
De ellende verplaatste zich naar een ander deel van Haarlem dat dan weer wel...
Stelletje idioten... schorem.... tuig.....
En dat terwijl de Britse variant oprukt...
Toe maar jongens.. doe maar stoer ....
Ik mag hopen dat....... nee laat maar... ik zou net zo slecht zijn als ik dat zou zeggen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten