maandag 25 januari 2021

25 januari 2021


Dag van:
 JAAAAAAAAAAAA... roep ik ineens keihard ergens tegen het begin van de middag..... IK WEET WAT IK AAN SINTERKLAAS VRAAG 5 DECEMBER....
Ik geloof dat ik nog niet eerder twee mensen eind januari zo verbaasd naar me heb zien kijken als mijn twee collega's vandaag....
Welke dwaas roept 25 januari al wat ze 5 december in haar schoentje wil....?
Nou ik dus....
En ik ben er ook behoorlijk zeker van dat ik dit cadeau wil en er niet meer vanaf wijk...
Begin maar vast met het gedicht lieve dichtPiet....
Iets van.....
Deze juf van wijze lessen
Vroeg in januari de Sint om een secretaresse....
Ja heus... want dat is het cadeau waar ik om vraag....
Het zal ook het enige op mijn verlanglijstje zijn...
Want als ik een secretaresse heb, liefst eentje die ik niet hoef te delen..... een privé secretaresse dus..... dan kan ik weer gewoon gaan juffen....
Het is écht eerlijk waar... ik ben vandaag misschien in totaal drie kwartier van de computer vandaan geweest....

Ik heb geregeld,  geregeld, dringende mailtjes beantwoord van mensen die ook aan het regelen waren,  een evaluatie snel tussendoor moeten schrijven, mijn pc op orde moeten krijgen,  ouders gesproken, documenten naar nieuwe ouders verzonden en een overleg met twee wijkcoaches gevoerd op drie devices zodat het geluid niet alleen de hele klas door zoemde, piepte, galmde, echode, maar vooral mijn gehoorapparaten op tilt deed slaan....
Van de drie kwartier die ik niet achter de pc doorbracht,  heb ik mezelf gedwongen naar buiten te gaan om een frisse neus te halen tussen de kinderen op het plein en werd toen na ruim 10 minuten al naar binnen geroepen voor een telefoontje...
De overige twee kwartier heb ik van de pc naar de printer gelopen of naar één van de kantoren....
Ik wil een secretaresse dus.....
Graag eentje met behoorlijk eigen initiatief en verstand van zaken.... doe er ook maar een hart voor de zaak bij dan.... en veeeeeeel geduld....

Als ik thuis ben en geen pc meer kan zien, een heerlijke spinazie tomaat ovenschotel gekookt en gegeten heb, voor de rellen op tv van ellende weg loop,  bedenk ik me dat dit van vandaag op werk toch anders moet kunnen...

Maar als je dan van die zelfhulp sites opzoekt zijn ze ze allemaal wel erg zweverig en blijkt dat je het nog niet zo slecht doet ook eigenijk...
Nou ja... op veler gebied dan....
Niet op alles.....
1 stop met rennen...
Hmzzzzzz daar kan nog verbetering in aangebracht worden....
Stop met rennen, ga op een stoel zitten.... nou dat doe ik genoeg.... maar dan...
Begin met niks doen....
Oké daar gaat het dus mis.....
Niks doen is een begrip dat ik niet ken en niet herken...
Hoe doe je dat "niks doen"....?
Alleen om daar over na te denken zou me al hoofdpijn bezorgen....
2 stop met rennen, ga zitten en accepteer jezelf...
Oooooh maar dat doe ik wel...
Ik accepteer mezelf als bezig bijtje.... als never ending story..... als tornado.... vulkaan.... en "niet nee kunnen zeggen zegger".....
Die heb ik in de pocket....
3 leer om te voelen ...
Nou me dunkt.... ik zou juist willen dat ik eens iets minder voelde....
Dus ook daar schort het niet aan....
4 kijk met open blik....
Zet je bril met filters af en zeg niet "dat is zo!", maar " is dat zo?"....
Ach... twijfelkont die ik af en toe ben.... vooral het gevoel het nooit goed genoeg te doen, maakt dat ik me die vraag wel twintig keer per dag stel...."is dat zo?"...."is dat zo?"....
Dus ook nummer 4 zit wel snor...
5 luisteren naar anderen....
Nou ja zeg.... alsof ik wel eens wat anders doe dan naar anderen luisteren... met zoem, piep, echo, gsm etc....
Ik dacht juist dat ze nu zouden zeggen dat ik eens naar mezelf zou moeten luisteren....
6 groet iedereen....

Volgens mij doe ik de hele dag niet anders....
Tweehonderd collega's waarvan je toch zeker eenderde per dag tegenkomt....
Hallo, hoi zijn mijn meest besproken worden op een dag....
En aankijken doe ik ze ook....
Dat is goed voor de verbinding zegt de tipgever van deze punten...
7 aha... interessant punt....
Kijk wat je toevalt... dus maak een lijstje van wat werkelijk toeval was en wat je toeviel.....
Die ga ik vannacht even uitdenken met uw goedvinden....
8 vergeving....
Die is me te zweverig.....

Ik denk dat ik het zonder te zweven ook aardig red...
Maar die secretaresse hè.... ja dat blijft maar door m'n kop razen......
Tja en ach... tenslotte heeft zo'n computer ook een stekker...
En sterker die je uit de contactdoos kan trekken....
Nu alleen nog de kracht dat te doen....
Was een mooi punt 9 geweest...."stevig in je schoenen staan".....
Maar nee... die zetten ze er dus niet bij hè....!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten