maandag 4 januari 2021

4 januari 2021


Dag van:
Wekker... wat was dat voor een ding...?
Verhip ja... dat was dat onding op je mobiel dat op een onmogelijk tijdstip een zo mogelijk nog onmogelijker lawaai maakt....
Dat als je hem wil uitzetten ook nog eens op de grond valt...
Waardoor je wederhelft meteen begint te jammeren "zet dat ding uit"....
Maar het valt in een donker gat....
En je kan je lichtknopje niet zo snel vinden.....
Je graait dus verder in het duister...
En je wederhelft jammert harder dan je wekker klinkt "zet nou uiiiihuit"....
En nét als je hem te pakken hebt houdt het ding er zelf mee op..
Waardoor je vergeet dat hij op sluimerstand stond...
Dus als je je lichtknop hebt gevonden en je net op de wc zit .....gaat dat ding weer af...
Waardoor je wederhelft kermt..." Wampie uit dat ding!"...
Je je plas afknijpt, naar het kreng strompelt.... je hem het liefst een doodsklap zou willen geven... maar je je net op tijd bedenkt dat je hem vandaag nog hard nodig zult hebben.....
Kijk.... dan ben je wakker....!!!!
(Je wederhelft helaas ook)....

Enfin... koffie doet wonderen.....

De honden snappen er volgens mij geen snars van dat de baasjes zo vroeg beneden zijn...
Ja jongens.. het is weer even wennen....
Ik zet meteen de pc maar aan...
En BAM.... het regent al mailtjes en social school berichtjes....
Zelfs de app begint te ratelen....
Het arbeidsleven zou zomaar eens begonnen kunnen zijn....

En heus waar... ik ging vanmorgen vroeg achter mijn bureau zitten... ik kwam pas rond 16.00 uur van mijn bureaustoel af....
Ouders moesten gebeld.... met nieuwe ouders moesten afspraken gemaakt worden... een vergadering over de doorgaande lijn taal via Teams.... mailtjes van wijkcoaches.... leerlingvervoer voor de kinderen van ouders met cruciale beroepen regelen..... en weer een wijkcoach.... de orthopedagoog over de opp's.... en weer een ouder aan de lijn.... de lessen voor morgen klaar zetten.... een ict probleempje bij de bewegings onderwijs collega's verhelpen.... oh jee mail van de studie daar moet ik ook nog aan beginnen.... een collega belt.... overleg met mijn assistente..... verslag

belronde....
Het kan niet op....
En dan zit je notabene thuis en nog heb je net als op school, geen pauze gehad....

Mijn dag dus... online juf..... onderwijs op afstand.....
De virtuele nieuwjaarsborrel mogen ze op hun buik schrijven... daar begin ik niet meer aan...
Zelfs niet aan de bestuurs challenge om met 1300 collega's tegelijk te proosten....
Ik moet gehaktballen draaien.... en bloemkool roosjes snijden.... de aardappels op het vuur zetten.....
Zo kan ik jegens mijn wederhelft tenminste nog iets goedmaken ten aanzien van de ochtend ellende....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten