zondag 19 september 2021

19 september 2021


Dag van:
Het was even wennen die vrijdag gewoon werken...
Nu merk ik echter dat het wel heel lekker is als je zo'n bonus maandag hebt....
Het is maar hoe je dat in je hoofd laat werken hoor....
Je brein past zoiets weer aan op je gevoel... of andersom....
Maar een vrije maandag voelt écht anders dan een vrije vrijdag... en toch heet het allebei lang weekend....
Vrijdag werken en dan direct je weekend in.... ook direct dat weekendgevoel en drukte....maar dan je hebt die maandag dan nog...
In plaats van vrijdag vrij... bijkomen..... dan gewoon weekend met alle beslommeringen die Willem daarin altijd plant....en hup maandag weer aan de slag.... 

Dus gisteren vroeg op want Willem verhuist één van zijn dochters...
Vandaag vroeg op want Willem fluit in de kerk en speelt er een clownsact....
En dan die wedstrijd PSV- Feyenoord..... waarna Willem geen stem meer over had van het vier maal de longen uit zijn lijf en de buurt, de honden de katten, op tilt schreeuwen.... en de natuur ontregelen.... wild fladderende vogels, luid snaterende eenden....
0-4 .... ik geef het je te doen met een Willem in huis.....
Al was de avond daarentegen wel weer rustig met een Willem zonder stem...

Maar hoe dan ook.... ik heb die maandag nog....

Al deed ik vandaag ook niet veel hoor..... tenminste....
Ik heb die wedding website hè....  http://willemenwampie.gaantrouwen.nl
En wat wil nou het geval..... op die website staat een teller... zo'n count down geval.... aftelkalender zeg maar.... maar dan digitaal....
Ik kan dus niks doorstrepen... noch kan ik vakjes open maken waar iets achter zit...
Maar aftellen doet dat kreng wel....
Nog 284 dagen, 0 uren, 0 minuten en 3 seconden heeft het aan....
En dat aftellen blijft maar doorgaan...
Nog 283 dagen,  23 uren,  56 minuten en 13 seconden...
En in mijn gedachten tel ik de weekenden...
Veertig weekendjes.... veertig vrije maandagen....
Dat is gewoon niks hè om een bruiloft te regelen....
En doordeweeks lukt het me echt niet om wat te doen....
Jaaaaaa 's nachts ja.... dan doe ik genoeg.... stressen... in paniek raken.... chaotisch ideeën in mijn hoofd krijgen die noch kop noch staart hebben.... en dus weer een zoveelste slapeloze nacht....


Kerk is geregeld... stadhuis half om half....
Nou ja... stadhuis Duiven kan... maar leuker is natuurlijk ook in het gemeentehuis te trouwen waar mijn zus raadsgriffier en raadsadvizeur is, die dan meteen het persoonlijke babs woordje kan doen.... dachten we....
Alleen degene die daar over gaat is nog even op vakantie......
Dus stadhuis is onzekere factor....
Feestlocatie is wel duidelijk... landgoed van m'n zus....
Taart is geregeld....
Ringen zijn uitgezocht en besteld...
Camera voor een te gek gastenboek (verrassing!) is gekocht.... dankjewel zoon en schoondochter
Een prachtig herdenkingsbord waar al onze familie en vrienden die ons zijn ontvallen en er niet bij kunnen zijn op komen te staan, is in de maak....
De gastenlijst is klaar.... en pffft wat was dat moeilijk....
Je zou wel iedereen willen uitnodigen maar dan mogen we wel een evenementvergunning aan gaan vragen en een teststraat plus boa voor corona app controle neerzetten....
Dus hebben we knarsentandend keuzes gemaakt....

Maar.....
Wat betreft de jurk... nog gééééén idee behalve dat het er twee moeten zijn...
Één voor het stadhuis... een simpeltje.... en één voor in de kerk... een gala gevalletje....
Eten.....gééééén idee... nou ja... ideeën zat maar niks geregeld... dus ook nog geen stoelen, tafels, partytenten voor eventueel slecht weer .....en geen drank....
En hoeveel eten en drank dan...????
Entertainment... honderd ideeën ... van muziek tot cartoonist... accordeonist... saxofonist... dweilorkest..... brassband.... ballonnenclown.... flamenco act....maar ook nog niks geregeld.... en zulke lui moet je natuurlijk maanden van te voren vastleggen... zeker in zomer periodes....

Dus spit ik nog eens 386 (echt heus) pagina's op

showbird door.... met zo'n ruim 2300 artiesten....
En nog eens een boekingswebsite voor bekende artiesten... maar weet je wat die vragen voor een half uurtje optreden...?????
Kijk...Lee Towers (de Feyenoord man.... leuk voor Willem) met you never walk alone is een leuke afsluiter... maar om nou voor 1 nummer van hooguit 5 minuten €9000.00 uit te trekken, vind ik persoonlijk wat aan de overdreven kant....(lees met cynische ondertoon)
Dan blader ik door 38 foodtruck sites en 41 bbq speciaalzaak annex catering pagina's.....
En bekijk zo'n 750 bruidsjurken die het eigenijk allemaal nét niet zijn....
En dan te bedenken dat ik nog niet eens over een trouwkaart heb nagedacht....

EN IK HEB NOG 40 WEEKENDEN.....!!!!
Plus het gegeven dat op zondag geen hond bereikbaar is....
De moed zakt je toch in de schoenen....
Ooooooh en bruidsschoenen... die moet ik ook nog hebben....
Euh.... Willem zal toch wel aan bloemen denken hè....


Had hij het maar bij dat aanzoek gelaten....
Ik vond het romantisch genoeg....
Daar had ik nog jaren op kunnen teren....
En het scheelde heel wat geregel....
En trouwens in de middeleeuwen was dat immers al genoeg om getrouwd te zijn...
Die moderne tijden... ik vind het er allemaal niet makkelijker op geworden hoor....(grinnik).....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten