woensdag 1 september 2021

1 september 2021


Dag van:
Zie je nou wel dat die dagen vliegen...
Het is alweer september....
Voor je het weet is het weer sinterklaas en kerst...
Aan de pepernoten zal het niet liggen, die liggen al een paar weken in de schappen van diverse winkels...
Heerlijke combinatie zomerse mojito met winterse pepernoten....


Vandaag ga ik de laatste dag vakantie in...
Morgen starten de terugkomdagen.....
De eerste appjes van school kwamen al binnen vanmorgen......
Maar ik wil er nog even niet aan denken....
Vandaag eerst naar de audiciën en daarna wil ik het vakantiealbum afmaken...
Ik ben geen echte knieperd maar die korting die ze nu op zo'n album hebben, komt me goed uit met al die dure toekomstplannen...
En ik ken onze albums...
We houden ons nooit aan het voorgestelde aantal pagina's, nee, nee, daar komen we dik overheen....

Willem heeft vandaag cd presentatie...
Hij komt welriekend met nét iets teveel Ralph Laurent op z'n bakkes beneden....
Maar hij is 'good looking'....
Hij draagt de kleren die men kan herkennen van de foto's op het cd hoesje....
Slim aangepakt Willem....


Naar de audiciën dus....
Ik heb tenslotte nog steeds die leentoestellen in m'n oren zitten....
Nou had ik natuurlijk ook niets hoeven zeggen of melden daar, maar dat zit nou eenmaal niet in mijn aard...
Eerlijkheid duurt het langst...
Er zit een andere dame dan mijn vorige audiciën....
Dat kan gunstig of ongunstig uitvallen....
In ieder geval betekent het wél dat ik de hele situatie wéér opnieuw moet uitleggen.....
Dat de honden mijn vorige apparaten stuk beten... toen bleek dat mijn gehoor ernstig achteruit gegaan was... ik toen leentoestellen kreeg omdat in december pas weer de verzekering nieuwe zal vergoeden....
"Maar, zegt de vriendelijke jongedame dan,  dat geldt pas voor volgend jaar.... Jacqueline heeft zich een jaar  vergist"...
Ik voel de bui al hangen.... echter.... een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest etc.....
"U mag ze blijven lenen hoor... tot volgend jaar...."
Och jongens... er bestaat nog menslievendheid en vertrouwen op de wereld....
Wat een super aanbod van Hans Anders.....
En als ze ook de toestellen nog schoonmaakt ben ik helemaal de gelukkigste mens op deze aardbol...
Kan dat trouwens?.... ik was immers al zo gelukkig....!

Nu op naar huis... vakantiealbum ....
Waarom maken we die dingen eigenijk...?
Omdat er nog steeds geen tijdmachines zijn die je zo af en toe mee terug in de tijd kunnen nemen... naar je mooiste momenten....
En het geeft zo mooi het tijdsbeeld mooi weer.... de emotie van toen is ook makkelijker op te halen....

Omdat ons geheugen vaak een zeef is... en

herinneringen soms vervagen.... al kan ik me dat van de vakantie naar Barcelona nou niet echt voorstellen...
Alhoewel... niet jokken Wamp..... je wist na 5 minuten al niet meer wat Willem allemaal tegen je gezegd had tijdens het aanzoek....
Maar oké... op foto's zie ik soms wel ineens details die ik ter plekke over het hoofd zag.... en die dan woorden en gevoelens naar boven halen...

Voor de volgende generaties ... ja daar doe ik het ook voor... 
"Kijk dat waren oma en Willem lang geleden... wat een ouderwetse kleding hè..... en in een niet voltooide Sagrada....hahaha die is allang klaar en aan renovatie toe....
En zie je die oude taxi's waar ze in reden..... die reden nog op benzine... dat was nog vóór de elektrische auto's... nu met die monorails in de wereld is vervoer toch veel makkelijker en het vervuild het stadsbeeld en het milieu niet....
Kijk nou.... Willem/opa gaf oma een kettinkje.... dat gaat tegenwoordig veel makkelijker met zo'n verbindingschip die in je arm wordt geïmplanteerd....
En bij scheiding programmeer je gewoon de nieuwe gegevens erin en delete de oude....
Trouwens fotoalbums Pffft.... wat een gedoe.... twee keer met je ogen knipperen en het slaat zich in mijn breinchip op... kan ik het makkelijk ophalen....


Tja... zo gaat dat denk ik dan....
Geen hoofdbrekens over bruidsjurken maar een app of chip die je lijf, je smaak en gevoel scant en je de juiste jurk aanmeet....
Die dan vervolgens uit een soort 3D textiel printer komt....
Een soort voorgeprogrammeerd excel programma die voor je uitzoekt wie je gasten zijn,  hun adressen uit de digitale database haalt en regelt wat je nodig hebt voor een bruiloftsfeest...
Gemak dient de mens.....
Nou ach... doe mij maar een gezellige ouderwetse bruiloft met veel geregel en gedoe.... en dus veeeeeeeel meer voorpret....

Het album vordert gestaag...
Daar ben je toch nog goed een uurtje of drie en een half mee bezig....
Maar ik maak dan ook niet zo'n kant en klaar gevalletje..
Ik ben een mens van zelf in de hand houden en dus ook zelf bepalen waar en hoe ik de foto's erin zet...
Randje erom... clip art erbij.... achtergrondje zoeken.... de tekst niet vergeten....
Maar net als Willem belt dat hij eraan komt ben ik de laatste update dan toch eindelijk aan het opslaan en kan gaan bestellen....
Oooooh heerlijk die kortingsactie... scheelt toch even 11 euro....

Nee Willem je gaat niet weer kip eten....

En ja Willem, ik weet dat er voetballen op tv is vanavond...
En ik weet ook dat dat het Nederlands elftal betreft...

Het is nog niet laat.... maar ik geef aan dat ik naar bed ga....
Willem zet grote ogen op...
"Nu al?"....
Willem mijn wekker gaat morgenvroeg.... ik moet weer werken.....
Willems gezicht betrekt....
Alsof hij niet van deze wereld is en dacht dat vakantie eeuwig duurde....
"Hè nee hè dan is het niet meer zo gezellig thuis" knalt hij er spontaan uit....

De lieverd.... ik smelt even.... 
Één ding is zeker.... wat ben ik blij dat ik 'JA' zei......

Dag lieve onvergetelijke vakantie.....






2 opmerkingen: