maandag 20 september 2021

20 september 2021

 

Dag van:
Toch opmerkelijk nieuws... een walrus gespot op Schiermonnikoog...
Zoals het bericht al vermeld gaat het hier om een zeer uitzonderlijke situatie... om een zogenaamde "dwaalgast".....
Het 1500 kilo wegende dier is ogenschijnlijk niet gewond... dus geen zorgen aldus Ecomare....
En ze vullen aan.... de walrus komt van de noordpool en verlaat normaal gesproken nooit zijn gebied....

En bij die laatste woorden verlaat ik Ecomares stelling "niks aan de hand... geen zorgen"....
Een walrus die nooit zijn gebied... zijn roots verlaat.... en is gaan dwalen.....kweetniethoor, maar 't klinkt niet logisch....

Dan zie ik de talrijke bootjes op het water voor me die vol zitten met dwaalgasten....
Ook zij verlaten normaalgesproken nooit hun gebied... hun vaderland en roots.....

En ik zie de beelden van meer natuurverschijnselen die normaalgesproken nooit voorkomen....

Beesten die hun gebieden/grenzen verleggen als ze al niet dood gaan in hun oorspronkelijke habitat....


Ik zie een vulkaanuitbarsting op La Palma gepaard gaande met de nodige aardbevingen....

Ik hoor op het journaal dat de schijf van vijf, schijf voor life gaat heten....
Geen vlees en zuivel meer.... te slecht voor het milieu....

Die walrus is vast niet zomaar gaan dwalen.....
Is het niet koud genoeg...?
Niet voldoende meer te eten...?
Politieke ongemakken met de leider....?
Schuivende ijsschotsen...?
Zal het echt bij een uitzondering blijven...?

Steeds vaker krijg ik het gevoel dat het sneller dan we denken niet goed gaat met de natuur en de wereld....
Maar ik zie ook steeds meer mensen en bewegingen opstaan om het tij te keren....
En dat geeft dan weer een goed en veilig gevoel....

Ik denk dat mijn kleinkinderen écht heel andere tijden tegemoet gaan dan wij gekend hebben....
Maar...ze staan op voor hun toekomst....

Al moet ik dan wel weer heel hard lachen als ik een appje met verzoek en foto krijg van mijn tweede kleindochter....
Een appje op z'n stoere Britts terwijl ik heimelijk weet hoe smekend lief nu haar ogen staan en hoe verlegen ze zich voelt....

Maar lang leve appjes.... dan ziet niemand je....
Ze heeft een hoodie gezien... een kikker hoodie.... en ze wil hem dolgraag hebben maar oh die mama's toch altijd....dussssssssss oma....
Ik bekijk de hoodie terwijl ik deze blog aan het schrijven ben....
Je kan er helemaal in verdwijnen en je verstoppen...
En ineens vraag ik me af,  als ik dat ding zie, of mijn blog nog klopt.... en of die jongeren nou opstaan of wegduiken en zichzelf beschermen tegen onoverkomelijke rampen....(grinnik)....

Ik blijf geloven in het eerste en bestel vol liefde haar kikker hoodie.... omdat oma's uit eerdere tijden dat nou eenmaal graag doen... en kikkers grote sprongen kunnen maken.....hihihi........




Geen opmerkingen:

Een reactie posten