vrijdag 3 september 2021

3 september 2021


Dag van:
De ochtend naar eens beginnen met het feliciteren van mijn schoonzoon....
Wat ben ik toch een blije schoonmoeder met én een geslaagde schoondochter én een geslaagde schoonzoon....
Geen van de cliché opmerkingen en grappen over koude kanten is op ons van toepassingen al kunnen we elkaar wel gekscherend mee plagen soms.....

Dan op naar de tweede terugkomdag....
Vandaag hebben de ouders de hoofdrol... ouderstartgesprekken.....
Uitspreken van hun en onze verwachtingen....
Maar vooral ook goed luisteren naar hoe de ouders het doen... tenslotte zijn zij de experts....


We printen de checklist en vragenlijst uit.... we krijgen een, op veranderingen na te lopen, stamkaart... en ondertussen heb ik zo'n stapel papieren voor de administratie in te vullen dat ik me aanvraag waar de tijd blijft voor een social touch....
En in mijn hoofd is de mantra alweer in werking "welkom terug in onderwijsland"....

Toch hebben we leuke gesprekken met altijd weer bijzondere ouders...
En nou zijn alle ouders dat natuurlijk maar ouders van zorgkinderen dat is toch net even wat anders...

De klas begint, met al die rond dartelende kleuters inclusief jongere broertjes en zusjes, weer aardig te lijken op hoe ik er gisteren binnenkwam....
Ravage dus....
Speelgoed is uit de kasten getrokken en ligt overal verspreid in de klas over de vloer, stoeltjes liggen ondersteboven, boeken naast het boekenrek en de huishoek is totaal onbewoonbaar verklaard....

Maar er was geen huilend kind en er waren enthousiaste ouders die niet veel meer nodig hebben om over de streep getrokken te worden om hun kind los te laten....

Als ik naar de printer loop vliegt een ouder van vorig jaar mee om mijn nek....
" Dankjewel dat ik zo'n fijne vakantie had... wat heb je toch gedaan dat mijn zoon zo bijgetrokken is.... het was zo fijn in de vakantie...."
En even later staan ook de twee ouders van nog een leerling van vorig jaar op de drempel van de klas..."even nog kletsen hoor"....
Hadden we net ouders die hun kind moeilijk kunnen loslaten... nu hebben we ouders die hun juf moeilijk kunnen loslaten....
Maar eerlijk is eerlijk... het geeft een fijn warm gevoel....

Het is tijd voor weekend...

Weekend zoals weekend hoort te voelen...
Niet zoals in de vakantie dus.... waarin elke vrije dag op elkaar lijkt...
Voortaan ben ik niet vrijdags vrij maar maandags...
Best even wennen om de week niet te beginnen met de kinderen.... maar evenzogoed toch drie vrije dagen achter elkaar in het verschiet....

Het is warm buiten....
Heerlijk warm...
Even komt het Barcelona gevoel weer boven...
Met dit verschil dat het in Barcelona 's avonds ook lekker warm blijft maar het hier in ons Nederlandje weer behoorlijk afkoelt als de zon ander de horizon verdwijnt....
Het warme weer nodigt wel uit tot een lichte maaltijd...
Sorry Willem maar je krijgt maaltijdsalade....
Oké Willem,  met warme borrelballen en cocktail worstjes...

Voor mij hoeft het niet maar voor Willem betekent 's avonds eten, dat er wat warms op tafel staat....

We kijken naar flikken Rotterdam en bekijken de prachtige documentaire van Floortje en Sinan over 9/11.....
Wat kunnen die twee toch kwetsbaar de diepte in ... en wat halen ze daarbij het mooiste naar boven...

En laat ik dan nu mijn weekend maar slapend ingaan...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten