donderdag 23 september 2021

23 september 2021


Dag van:
Vandaag weer volop tijd om les te geven....
En nou staat Willem natuurlijk bekend om zijn fluitspel en steekt daarmee met kop en schouders boven mij uit.... maar zelf speel ik dus ook fluit...
En vandaag nam ik ze mee naar school.... de sopraan, de alt en de tenor....
Ik noem het fluit... de eerste kleuter die het ziet zegt: "jouw stok is kapot"....
En inderdaad, zonder direct te denken dat dit een behoorlijk oneerbiedige opmerking is, begrijp ik dat die gaatjes in de fluit nou niet direct de indruk geven van een gaaf massief stukje hout...
"Ja hij lekt juf"....
Oké oké.... je zou zelfs kunnen denken dat het een out of the box staaltje vergiet is.....
Maar al snel als ik eenmaal in de kring zit hebben ze door dat ik die lekke gaatjes met mijn vingers dicht houd.....
Geen kans op overstromingen dus...
En er zelfs met juist dichte gaatjes geluid uitkomt....
Niet alleen zomaar geluid maar een compleet liedje 'op een grote paddestoel'....
Wat een heerlijk begin van de dag....!

We gaan over tot de orde van de dag....

Werk aan de winkel dus....
Sommigen met het puntje van de tong naar buiten...
Sommigen tegendraads omdat de juffen iets willen dat zij niet willen.... maar toch moet...
Dingen die zoveel moeite kosten....
Dingen waarbij je beperking zo in de weg kan zitten...
En dan zo'n juf die roept 'Je kunt het heus... probeert maar'....
Dingen die voor anderen heel gewoon zijn maar voor deze kinderen een hobbelige bijna onbegaanbare weg betekenen...
Wat voor anderen een ommetje is, is voor deze kinderen een lange weg te gaan....


En dan lees ik zo'n decadent bericht in de krant...
De nieuwe James Bond film komt eindelijk uit.... en dan een uitwijding waarvan ik denk 'moet dat nou?'.... 
Een scene van drie minuten kost de regisseur drie weken....
Wat moet ik met die info...?
Dan denk ik aan de kleuters van vandaag...
Met puntjes tong uit de mond... verbazing dat door hun blazen, de fluit geluid maakt.... beentjes in spalken die een klimtoestel op klauteren zonder één zuchtje

zeuren... de autist die zich er toch overheen zet om een andere weg dan normaal naar de taxi te nemen.... degene in de rolstoel die toch maar even zelf zo'n rolstoel helemaal naar de gymzaal reed, met één gezonde hand....
Over stunt gesproken...!
Hoe je met een arm die niets kan en dus met maar en hand die wel wat kan, een stickertje van het vel, dat steeds wegglijdt, weet te priegelen....
=Ik zie lichaamsdelen zwerven naar de juiste richting... het overal is nergens...=
Onze leerlingen doen er soms drie jaar over om één vaardigheid onder de knie te krijgen....
Daar zou James Bond eens moeten komen bekijken...

Dan krijg ik berichtjes binnen via LinkedIn.....
Gefeliciteerd met uw werkjubileum...22 jaar werkzaam op deze school....
Oh James.... ik doe er 22 jaar en vast nog langer over om dat verschil te maken en te zijn....
Schei jij nou toch uit over je drie weken die je drie minuten opleveren....
Ik gun het je hoor.... maar jeetje Bond get a life....!!!!

(Ik kan trouwens niet wachten om de film te zien als echte 007 fan ... dat dan weer wel).....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten