woensdag 29 september 2021

29 september 2021


Dag van:
Prut.......!!

Weer eens ernstige last van mijn nek ....gewrichten gedoe... teveel getild.... raampje auto los.... teveel en te snel aan het breien want het moet op tijd af.... foute slaaphouding.... nou ja... pijn en prut dus....

Prut......!!!

Motorongeluk op de Amsterdamseweg.... ernstige file... en omleiding zonder bordjes... alleen twee agenten die je wijzen dat je niet linksaf mag maar rechtdoor moet....
Dat wordt weer laat op school dus... nou ja... oponthoud en prut dus.....

Prut....!!!

Wat een regen....
Wat een regen , wat een regen, zei de lapjeskat
Dag meneertje Teddybeertje ...wat een weertje ,wat een weertje.....
De ruitenwissers op standje 'ik wis m'n wissers bijna van het wisserblad'....
En van de auto op de parkeerplaats naar de ingang van school betekent druipend binnenkomen... en natuurlijk geen droge kleren bij je...
Een terwijl je druppelsgewijs, je sporen nalatend door de gangen loopt weet je al..... drukke kinderen want we kunnen niet buitenspelen...
Dat wordt dus afzien vandaag na al zo'n lange dag gisteren.... nou ja... volhouden maar.... en prut dus.....

Maar de koffie staat klaar...

Zoals elke ochtend twee bekertjes dampende cappuccino...
Dankzij mijn zorgzame klassenassistente....
Dankbaar...!!!

En de kindersnoetjes zijn weer goud waard... als altijd....
Ook dankbaar....!!!

Veel speelgoed in de strijd gooien... en zorgen dat ze bezig blijven... dat helpt...
En we beginnen met de lach....
Een getraumatiseerde leerling die gisteren naar het ziekenhuis moest voor controle en foto's, komt binnen en wil er niets over vertellen.... de angst achter de ogen....
Maar dan begin ik....'stom ziekenhuis'.....'stomme foto's'....'stomme camera'.....'stomme dag'....
En dat breekt de lach door.... een schaterlach....
De juf begrijpt hem.... 
En met de lach komt ook het verhaal....
Gelukkig... we zijn weer een verwerkingsfase verder....
Soms is er maar zo weinig nodig....

Vandaag hebben we het over dag en nacht... licht en donker....
Malle klassenassistente rent naar het lichtknopje en daar gaat ze... aan, uit, aan, uit....
Hoe leuk willen we het hebben vandaag...

Maar als de donkere inktzwarte wolk buiten in de lucht verschijnt, horen we dat stemmetje dat papa en mama waarschijnlijk ieder avond horen 'lampje aan!?'....
En denk ik terug aan de tijd dat ik zelf onder m'n bed keek iedere avond....
Onder dat bed kunnen immers de engste dingen verstopt zitten....

Och... en pyjama's zijn 'uit'.... een tshirt in bed is 'in'....
("Wat is een pyjama juf?")....
Na de trappel/ slaapzak periode dus door naar de tshirts...
Vraag me toch af wat Zeeman, Wibra en de Hema met dat overschot pyjama's doen....?

Vroeg naar huis...
En dat is maar goed ook want de pijnstillers zijn uitgewerkt en de bank lokt....
Geen Willem thuis, dus boodschappen in de tas op de eettafel, rugzak ernaast en met jas en al aan in slaap vallen op de bank....
Het genot duurt slechts een half uur....
De honden slaan alarm... baas is thuis...!!

Baas heeft de muziek voor de bruiloft geregeld...

Oude bekenden van vroeger...
Zanger/gitarist en accordeonist.... en 'ze zijn zooooo goed Wampie!!!!!'......
Ik vertrouw er maar op.... streep weer wat van het lijstje.... en neem nog maar weer eens twee pijnstillers....

Hoe zou het met de motorrijder van vanmorgen zijn...?
En wanneer stopt de regen nou...?
Hebben we al een nieuwe regering...?

In de rivier Nervión heeft een kunstenaar een hoofd van een verdrinkend meisje geplaatst...
Door de wisselende getijden wordt het gezichtje dan weer ondergedompeld dan weer blootgelegd...
Meneer de kunstenaar symboliseert hiermee de klimaatverandering..
Ik weet even niet wat ik ervan moet denken...
En koningin Maxima krijgt vrachtwagenrijles en doet dat op blote voeten....

Soms denk ik wel eens "Waar halen ze het wereldnieuws vandaan?"....
Ik had vrachtwagenrijles op stiletto naaldhakken toch nét iets spectaculairder en nieuwswaardiger gevonden...

Ik denk dat ik mijn lampje maar aanhoudt vannacht....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten