zaterdag 25 september 2021

25 september 2021


Dag van:
"Wir können nicht ohne die Angela", hoor ik een Duitser zeggen als ik, na anderhalf jaar weg te zijn geweest,  eindelijk weer door Kaufland loop.....
Willem staat buiten zijn visjes uit, naar zijn zeggen, 'de lekkerste lekkerbekken winkel van de wereld' te verorberen....
En ik hoor tussen de deutsche brötchen en de heidelberen jam, de noodkreet van de Duitser aan.....
"Es ist besser ein frau an die macht zu haben"...
Nou denk ik persoonlijk dat niet iedereen er zo over denkt nadat ik zojuist hoorde van het op staande voet ontslag van onze eigen Mona Keijzer....

En toch denk ik wel eens.... wat is dat nu met vrouwen aan de macht...?
Het gekke is namelijk dat je die mannen zo weer vergeten bent maar namen als Thatcher en Merkel lijken in het geheugen gegrift....

Ook politica als Erica Terpstra,  Neelie Smit Kroes, Khadija Arib zijn namen en gezichten die je,  in ieder geval mij, altijd bijblijven....
Schiet mij lek... ik weet echt niet wie er na Erica of Neelie kwamen en ook weer gingen.... het waren mannen..... en sterker nog... ik weet zelfs nu niet wie de heren kandidaten voor de die verkiezingen van morgen zijn... het lijkt erop alsof we mannen eerder vergeten....

Ach die Angela... die gaan we nog missen hoor.... de Europäische 'Mutti' aus Deutschland....

Grappig is wel dat vooral de Duitse jeugd zich geen toekomst kunnen voorstellen zonder Mutti....
En dat terwijl ik juist wilde schrijven dat niemand onmisbaar is.... 
Maar een Mutti....nee die kan niet gemist worden... moeders zijn immers onvervangbaar....

Toch zullen straks heel wat Duitsers 'moederloos' langs de schappen lopen waar ik nu m'n ogen uitkijk....
Dat boodschappen doen in Kaufland blijft een belevenis....
Zal Merkel straks ook weer alle tijd voor hebben....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten