zaterdag 1 januari 2022

1 januari 2022


Dag van:
Kusssssssss.....
Heerlijk begin van een nieuw jaar....
En naar bed gaan we nog lang niet, want na het top 2000 geweld volgen we de show van de Edwin Evers band......
Wat kunnen die gasten muziek maken!!....

En naar bed gaan we inderdaad nog lang niet want onze zeven kinderen bij elkaar bellen vanuit alle binnen en buitenlandse windstreken...
En dan nog appjes en andere berichtjes beantwoorden....

De buren komen binnen...

Buiten is het geknal niet van de lucht...
Nederland is niet zo van de verboden geloof ik...
Eigenwijs prutland.... je zal eens wat voor elkaar over moeten hebben.... moeilijk voor een kaaskop hoor...!
En dan zeker ook nog boos worden als onze medelanders zich niet aan de regels houden zeker....
Wat mij betreft... nu geen recht van spreken, klagen, zeiken, zeuren, meer.....

Een dolle nacht wordt het wel... tot in de vroegste uurtjes...
Om half vijf gaan de oogjes toe...

En dan word je wakker.... zo rond het middaguur.... beetje brak maar dat hoort erbij... en dan ben je dus in dat 2022 beland...
Het begon voor mij ooit in de jaren 1900.... ik ben van twee eeuwen zullen we maar zeggen....
En dan ga je toch, terwijl de skiërs de helling van Garmisch Partenkirch afzeilen (traditie... en het nieuwjaarsconcert had ik helaas al gemist) zitten denken hè....


Het jaar dat ik weer ga trouwen... over mijn belofte breuk angst heen ben...
Ooit één keer eerder ja gezegd.. niet kunnen waarmaken....
Voor mij hoefde het niet meer.... wat stelt zo'n tweeletterig klotewoordje nou voor....?
Zeker als het na 23 jaar toch zomaar in 'nee' kan veranderen....
Maar dan besef je dat de wereld... en dat jij... constant in ontwikkeling zijn.... en dat ontwikkeling misschien soms ook verandering betekent....
En dat je mening veranderen ook geen schande hoeft te betekenen.... zeker niet als je hard genoeg geknokt hebt....

Het jaar dat ik mijn studie ga afronden... de zoveelste studie... en echt hierna nooit meer....
En dat je dan bij dat 'en echt hierna nooit meer' je je dan achter de oren krabt en denkt...'oeps nu word ik oud'.....
Maar je je gelukkig ook beseft dat wat je zojuist hierboven schreef natuurlijk ook geldt....
Wellicht geldt, jezelf ontwikkelen,  ook zonder studie,  tot je laatste adem....

Het jaar dat ik verder gewoon doorga met mijn leven

zoals ik het leef.... liefde geven... liefde doorgeven...
En dat je dan de Brainwash mail opent en precies daarover een artikel tegenkomt....
Een artikel dat antwoorden geeft, maar nog veel meer vragen eigenijk oproept...."HOE DAN?" ....
Want ik denk, dat waar ik het meest over nagedacht en gepiekerd heb het afgelopen jaar, die rare ommezwaai van de Covid periode is, waar we eerst allemaal voor elkaar klaar stonden... eensgezind... de handen in elkaar geslagen... ongeacht milieu afkomst, ras, gender, leeftijd enz...... en dat dit ineens omsloeg naar haat, ruzie,  geweld etc...
En we hebben nog zoveel klussen te klaren met elkaar...
We hebben elkaar nog zo nodig....
En wees eerlijk..... we leven nu eenmaal met elkaar samen op deze ene planeet.... we zijn als het ware veroordeeld tot elkaar..... terwijl ik liever zeg... we hebben gelukkig elkaar en laten we de handen ineen slaan....
Klimaat, oorlogen, machtstrijden, ziekte en noem maar op...
We komen er niet als we elkaar in de haren blijven zitten.... 

We komen er niet met klagen, piepen en zeuren....
We komen er niet met hulpverleners belagen, fikkie stoken, stenen gooien....
We komen er niet met schelden, vloeken, tieren....
En zeker niet door te huilen of bij de pakken neer te gaan zitten...
Laten we positief blijven.... liefde blijven geven, delen en uitstralen....
Allemaal....!!!!

Makkelijker gezegd dan gedaan....
Laat ik maar bij mezelf beginnen.... net als dat steentje dat in het water gegooid wordt en steeds meer kringetjes om zich heen krijgt als hij het water raakt....
Laten we allemaal zo'n steentje gooien....
En het artikel lezen....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten