dinsdag 11 januari 2022

11 januari 2022


Dag van:
Hé buurman gefeliciteerd!!... mijn eerste woorden vanmorgen.....
Je buren moet je tenslotte te vriend houden, en we hebben toffe buren....
'Heb jij de buurman al gefeliciteerd?', vraag ik Willem als ik beneden kom....
En dan het eerste wat hij antwoord hè........
Let op.....!!!!
"Laten we vanavond maar gewoon soep eten want Jeanine.....(de buurvrouw en tevens echtgenote van de jarige buurman).... die heeft de wereld aan lekkers hapjes in huis denk ik... én ik heb afscheid van een oud collega en daar zijn ook vast hapjes"....
"Oh ja... ik heb hem al geappt hoor"....
Dat dus.....
Die levensgezel van mij denkt in hapjes en maaltijden....

Enfin, hij dus vandaag zijn hapjes route en ik mijn vrije dag....
En met die 16 van de kerstvakantie nog in de benen, is deze ook welkom....

Maar als je dan in de auto voor de Jumbo, waar ik dus de ingrediënten voor de soep wilde halen, een telefoontje krijgt over je vrije BAPO (oude vrouwen dagen),  weet je eigenijk niet meer welke data je aangeven kan....
Enfin, maandag ben ik dus weer vrij....

Nou snap ik die mensen wel, die altijd schreeuwen dat

meesters en juffen aaaaaaaaltijd vakantie hebben, en niet moet klagen....
Maar zij snappen het onderwijs denk ik niet...
Want wie zit er na haar eerste kop koffie alweer aan de evaluaties en het beantwoorden van 14 mailtjes, plus het plannen van 4 overleggen met ouders en instanties....???
Nou precies..... ik dus.... OP M'N VRIJE DAG!!!!!....
Dus hou op met zeuren....

Ik hou vandaag net een half uurtje over om te breien, 20 minuten om boodschappen te doen, en een half uur om te eten en op te ruimen....
Willem doet dat meestal, maar die is in slaap gesukkeld...
Waarschijnlijk zich teveel te goed gedaan aan de eerste ronde gevulde hapjes...... en aan het dromen van de volgende....
Ik zie trouwens nu dat het middelste knoopje van zijn nieuwe overhemd op springen staat.....
Ik voorspel jullie.... die roept na het weekend, dat hij weer op dieet gaat....!

Het journaal van zes uur bekeken....de boel is aan kant.... de koffie staat klaar.... nu eerst even kijken hoe het met de ziekenboeg bij mijn dochter is....
En ja hoor... kleindochter twee ook positief getest...
"Oma, ik heb geen smaak meer"....
Arm kind... nu ben je mijn (chocolade)monster zonder chocolade ervoor.....
Isa heeft het flink te pakken... die is gewoon ziek ziek.....
Oh laat het niet erger worden.....
Ik gooi er nog maar eens een schietgebedje tegenaan....

(De jarige buurman)

Half acht:
Willem krijgt blijkbaar weer honger...
"Zullen we maar naar de buren gaan?"...
Prima Willem, maar ik blijf heus tot slechts negen uur hoor....
"Geeft niet, ik blijf wel langer"....
Duh.... tuurlijk.... die blijft tot het laatste hapje verorbert is....
Na de vlaai, de fuetworst, de toastjes zalm- tonijn- en garnalen salade, dan de speciale kaas.... de warme speciale pasteitjes... oh ja... en..."Wampie dit vind ik ook lekker bier, dat kunnen wij ook wel eens in Duitsland halen" .....
Pfffft....

En wat er verder ter of op tafel komt, hoef ik niet te weten.....
Het is mijn tijd....
Welterusten allemaal... nog veel plezier...!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten