zondag 16 januari 2022

16 januari 2022


Dag van:
Na de PowerPoint van gisteren, nu het aller aller laatste studie essay af....
Het was even pezen maar klinkt als een klok....
Nu alleen nog de eindpresentatie van de gehele studie en dan is het toch écht voorbij....
Dat wordt me alleen nog wel eerst even een klusje....

En dan lees je vandaag in de unit app.... weer een collega corona.....'wie kan er invallen?'......
En dan durf je zomaar te denken 'nee ik dit keer niet'....
Écht niet.... heus niet.... ik doe het niet....

En dan lees je in je klassen app...... weer een mogelijke besmetting bij een leerling....
En dan weet je het zeker.....!
Ik blijf mijn twee vrije dagen in mijn bubbel en laat me vergezellen door mijn computerscherm....
Waarbij ik nog van geluk mag spreken dat díé in ieder geval virusvrij is....
(Afkloppen Wamp)....

Ik de namiddag komt Willems dominee collega met haar

vrouw op bezoek...
Boodschappen doen dus... beetje uitgebreid en extra lekker koken... samen eten.....muziek luisteren... en een heerlijke middag/ avond gehad....
Ook dat mag wel eens....

En verder om mij heen groeien de geruchten omtrent the Voice.... en die zullen ook wel blijven groeien tot donderdag het BNN programma BOOS bekend maakt wat er nu werkelijk gebeurd is volgens hun versie....
Mag die Rietbergen dan hoofddader zijn,  over Ali B schijnt het meest spraakmakende nieuws vertelt te gaan worden....
Één ding is zeker.... waarschijnlijk krijgt dit BNN programma BOOS meer kijkcijfers dan ooit een Voice uitzending gehad heeft...

Wat me dan weer verbaasd is dat half Nederland zich druk maakt over het vertrek van Anouk als jurylid omdat zij niet geassocieerd wil worden met dergelijk seksueel wangedrag.... terwijl datzelfde half Nederland zich nog geen week geleden nog druk maakte om Anouks botte commentaar en dus juist haar áánwezigheid....

Seksueel wangedrag is trouwens erg in....
Ook de Engelse prins Andrew blijkt er niet vies van te zijn..... evenals modeman/ of directeur platform Moam, Martijn N ....
De feestjes op Downingstreet blijken ook al omstreden....
Het lijkt erop alsof we niet meer gewoon gezellig met elkaar maar bed kunnen om een potje te vrijen....


Vermoeiende wereld die wereld van bekende binnen en buitenlanders.... 
En ik moet zeggen, ik heb er vroeger in mijn jeugd toen ik in die wereld opgroeide, ook flink wat staaltjes van meegemaakt...
Mensen met veel macht/invloed worden steeds minder empathisch......  
Machtigen zijn steeds minder goed in het innemen van het perspectief van de ander....... 
Ze hebben andere mensen minder nodig en daarmee wordt de kans op asociaal gedrag groter......
Macht hebben, maakt egocentrisch......
Het klinkt zo simpel... zoiets als logisch en dus te tolereren gedrag.....
Maar één ding werd me dan weer wel de afgelopen dagen duidelijk...
Niet alleen hoogmoed maar ook macht komt voor de val...
En als je macht valt, val je hard mee....
Mensen met macht nemen vaak te veel risico......
Doordat ze onvoldoende oog hebben voor wat er mis kan gaan (het negatieve), wegen ze dat onvoldoende mee......
Met andere woorden.... al is hun macht misschien nog zo groot... uiteindelijk beland zo'n machthebber toch wel in de sloot....

Op naar morgen.... schoolwerk thuis en misschien wel een beginnetje aan mijn presentatie....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten