dinsdag 18 januari 2022

18 januari 2022

 

Dag van:
En toen waren de opp's en de hp's ook allemaal geëvalueerd....
Of ik mijn vier vrije dagen ook even goed aan schoolwerk besteed heb.....
Nu hoef ik alleen nog maar aan die zenuwslopende eindpresentatie te denken van twee jaar studie...
Sta me bij.....

En dan mijn kliekje hè.....
Mijn heerlijk lieve vriendenkliekje.... al zo'n 35 jaar....
Oude knarretjes waarvan ik verreweg de jongste ben....
Maar dat krijg je dan ook als je jong aan kinderen begint en elkaar als ouders en buurtgenoten van elkaars schoolgaande kinderen, leerde kennen.....
Zo is het immers allemaal begonnen....
Onze kinderen die bij elkaar op school zaten en/ of met elkaar in de buurt speelden.....
En nu zijn we zo'n 35 jaar verder... reden voor een feestje... maar dat mag niet zeggen de heren corona regelaars.....
Ach... en eigenijk hoeft dat niet... want wat hebben we al niet afgefeest.....

Ons motto: wij vieren het leven....
Inmiddels zijn we ook vriendjes kwijt geraakt....
Onze Jurjen, Ruud en Ben.....
Hebben we ook afscheid genomen van huisdieren door er met zo bij hoorden....Biko, Micky,  Bikkel..... en nog meer honden en katten.....
En ook al ben ikzelf vaak te druk met werk nog, en kan ik de boel niet altijd bij elkaar houden en beperk ik me tot het Sinterkliek ritueel en eens een keer samen kamperen of naar feestjes gaan,...... de oude gepensioneerde knarretjes zorgen dat het kliekimago hoog gehouden wordt en gedragen blijft....

Zo ook vandaag....
Vandaag was immers eindelijk weer eens een debat op tv met een beëdigd kabinet....
Het debat betrof het regeerakkoord....
Toch jammer dat we op NPO1 maar twee sprekers konden volgen en de zeventien die nog kwamen 'hun praatje elders' moesten houden.... op een of andere niet te vinden zender en kanaal.....
En dat.... terwijl, belangrijk voor oude knarretjes, het item over loskoppelen van de AOW van het minimum loon, nog niet aan de orde was geweest....
En nou zijn wij...nou ja, vooral zij (knipoog) misschien geen 50 plus stemmers, ook niet nu het fractie de Haan heet,  toch vond knarretje Marleen het een uitermate belangrijk onderwerp...

Zo sprong zij rond een uur of zeven vanavond op de barricades en zond een app de kliek groepsapp in....
Begin in het klein bij je vrienden, moet ze gedacht hebben...
En zo gebeurde het dat zo rond die tijd de complete oude knarren kliek opgeroepen werd tot het ondertekenen van een petitie die mevrouw de Haan had ingediend.....
Omdat al mijn lieve, zich hun hele leven uit de naad gewerkt hebbende vrienden, recht hebben op hun AOW zonder dat ze de groep zijn waarop als enige beknibbeld kan worden....
Net als dat dit voor al die andere oudjes geldt...

Wauw Marleen op de barricades..... 
De kliek ten strijde.....
Want......als het kabinetsplan doorgaat, dan stijgen de minimumlonen en bijstandsuitkeringen de komende tijd wel, maar de AOW niet........
De helft van alle volwassenen in ons land is 50 jaar of ouder en de groep senioren groeit explosief......
(Al vraag ik me dat nu met een corona pandemie sterk af)....
Het nieuwe kabinet heeft echter totaal geen oog voor het inkomen van deze grote groep mensen....... 
Sterker nog: het kabinet zet hun koopkracht nog verder onder druk!......
En dat terwijl alles duurder wordt: boodschappen, energie en zorgkosten.......

Vooral ouderen merken dat in hun portemonnee.......
Hebben ze daar zo hard voor gewerkt....?
Ons Mieke die digibeten leerde hoe ze met een computer om moesten gaan..... en nu een oppasoma is die zich volledig voor haar kleinkinderen inzet.... zodat de kinderen beide kunnen werken om de niet te betalen hypotheek te betalen,  zodat ze in ieder geval een dak boven hun dak hebben.....
Ons Jennie die op de nierafdeling van het ziekenhuis de meest onmogelijke diensten draaide en mensen gerust stelde.... terwijl een van haar nieren in haar lieve echtgenoot voortleefde... en hoe ze de kanker in haar lijf beheerst...
Ons Marleen die sinds mensenheugenis zich met hart en ziel inzette voor de zwaar verstandelijk gehandicapten..... nadat ze zelf ternauwernood ontsnapte aan de dood omdat een dronken automobilist haar en haar scooter meters en meters meesleurde over het asfalt....
Hoe bang zijn we allemaal niet geweest dat ze het niet zou halen... en hoe knokte ze zich niet een weg terug.... een weg waarvan ze tot op vandaag de pijnlijke gevolgen nog ondervind.....
Of ik, die in mijn schaarse vrije tijd, of zo je wilt vele vrijetijd nog altijd schoolwerk verricht...

Terwijl we ook allemaal een gezin draaiende hielden... kinderen opvoedden, eten kookten, boodschappen deden, het huis schoon hielden, kleren versteld, want dat deden wij nog in die tijd dat je niet meteen een nieuw flodderig hebbedingetje met alvast de gaten erin,  aanschafte als iets stuk was...
En dan heb ik het alleen nog over de vrouwen....
Onze mannen hebben minstens zo hard gewerkt.....

Dus ik volg de link in de app....
En ik teken....
Voor mijn vrienden....
En voor mijn eigen toekomst want ook voor mij geldt dat ik de AOW gerechtigde leeftijd nader.....
You go ouwe knarren kliek.....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten