vrijdag 28 januari 2022

28 januari 2022


Dag van:
Negatieve energie mat je af ....
Je grijpt ook je heen naar laatste binnen bereik zijnde strohalmen..... maar je voelt je arm, bij elke keer als je hem uitstrekt vermoeider en zwaarder worden....
Je put je energie uit de liefde, de kinderen, een bezoekje van cliniclowns of zoals vanavond, een etentje....
Ik merk alleen dat het bijna niet binnenkomt...
Of misschien wel binnenkomt, even je hart raakt maar de kracht ontbreekt om er iets mee te doen of het op te slaan...

Ik wijt het aan de grijze dagen, de mist het natte weer...
Ik wijt het aan de honden die maar modderstof blijven meenemen....
Ik wijt het aan hard werken.... aan negatieve opmerkingen...
Ik wijt het aan deze maand... januari.. zo'n oersaaie maand....
Aan corona cijfers, mijn zieke kinderen en kleinkinderen met corona en aan mijn eigen bronchitis en verkoudheid die maar geen corona willen worden...
Ik test me dagelijks een telkens weer zie ik maar één streepje.... negatief dus....
Ik ben benauwd en moe...
Mijn lijf doet zeer van het hoesten...


Ik probeer van allerlei leuke dingen te doen om anderen ook vooral blij te maken maar de koek raakt op....
Moe, moe, moe, moe.... grenzeloos moe.... down en mistroostig...

Laat die zon toch weer gaan schijnen...
De bloempjes hun kop opsteken...
Ik wil opladen.... ik wil weer energie...

Misschien voelt het morgen weer beter...
Moed verloren is al verloren....
Misschien kan ik wel wat moed bij elkaar slapen...
Morgen weer een dag...



1 opmerking: