dinsdag 4 januari 2022

4 januari 2022


Dag van:
We maakten gisteren dus al een begin....
Huwelijksvoorbereidingen....
Ik zou niet weten wanneer ik dat anders moet doen...
En wat ben ik toch blij dat Willem en ik vaak hetzelfde denken en veel dezelfde smaak hebben...
Dat scheelt veel gehakketak over en weer.....
Daarbij inspireert die ene opmerking van de één de ander en de volgende opmerking van de ander, de één weer....
Zo komen we er wel....
Maaaaaaaar...... gelukkig verschillen we ook...
Alhoewel... gelukkig....?
Het komt nu wel even beroerd uit.....

Zo zijn we het HARTSTIKKE eens over een lied dat absoluut niet mag ontbreken tijdens de dienst maar kunnen we een uur discussiëren over welke versie van het nummer....
Waarbij we het dan wel weer eens zijn over het feit dat beide versies GEWELDIG MOOI zijn,  maar de één versie 1 toch passender vindt en de ander versie 2.....
Maar we komen er uit.... het wordt versie 1....zooooooo mooi!!!!!....

Nu kun je er ook voor kiezen dat je zegt "Jij een

nummer, ik een nummer"... maar neeeeej... dat is zo juist wat we niet willen....
Onze bruiloft moet JUIST ondanks de gebroken verledens, de eenheid van ons samen weergeven....

Over het thema zijn we het daarom snel eens:....
'Geef mij de ruimte zodat ik dichtbij je kan zijn'.....
Rode draad van de gehele dag.....
Nou?????.... wat zeggen jullie ervan??....
Mooi hè....!
Dát geeft nou precies het succes van onze relatie weer....
Dat is waarom ik de stap van een huwelijk aandurf en waarom Willem al zo lang bij mij is....
Hij staat er zelf versteld van....15 en een half jaar samen... voor hem een eeuwigheid....
Dat is zeg maar ongeveer nog meer dan zijn drie vorige relaties samen....

Enfin... we hebben nog niet álle liedjes... maar het komt goed...
Meer voeten in de aarde heeft het tijdspad van de dag....
Waar ik vind dat we maar een kwartiertje nodig hebben, ziet Willem 100 beren op de weg en wil er een half uur voor rekenen....
Dus berekenen we de omkleedtijd... de reistijd... de tijd van de huwelijksvoltrekking in het stadhuis en de inzegening in de kerk.... en ga zo maar door....
En waar ik dus zeg 'Willem ruim voldoende', meent Willem 'krap aan'.....
We hebben dus duidelijk verschil van tijdsbeleving.....
Behalve dan als er het over die vijftien en een half jaar hebben want dan luidt het unaniem "Waar is de tijd gebleven?"...... maar dat kan ook een kwestie zijn van lange termijn geheugenstoornis op onze leeftijd....


Hetzelfde geldt trouwens voor financiële zaken....
Ook die beleving ligt beduidend verschillend van elkaar...
Daarbij is het sterk afhankelijk van het moment waarop je met Willem over financiën praat...
Ga je een huwelijksbegroting maken aan het begin van de maand dan is in Willems ogen álles mogelijk....
Maak je de begroting aan het eind van de maand dan staan de bruiloftsgasten als het aan hem ligt voor een maaltijd bij de frietkraam.... voor een frietje zonder....
(Nee hoor... zo erg is het niet)....
Maar het is dus begin van de maand en álles kan in Willems ogen...
We zien de meest extrafragante foodtrucks en catering voorbij komen voor een godsvermogen die Willem allemaal helemaal te gek vindt....
Draaiende barbecues... heksenketels.... roterende buffetten.... steenovens....bbq's op verstelbare draaiplateaus..... zingende bartenders......je kunt het zo gek niet bedenken....
En natuurlijk vindt Willem eten nou eenmaal altijd te gek!!.....
Daarbij mag ik natuurlijk al blij zijn dat het geen loempia wordt....
Enfin... het eten daar zijn we dus nog niet uit....
Correctie... nog STEEDS niet uit....

Het feest is duidelijk....

Heerlijk onder de boomgaarden van het landgoed....
Gezellige zitjes... verlicht zwembad (open voor een zomerse duik).... muzikanten die rondlopen... een portretschilder.... gastenboek maar geen gewone, echter eentje met polaroid foto's die de gasten ter plekke zelf maken..... hapjes.... drankjes... en veel gezelligheid...
En eventuele bijdragen in de vorm van liedjes, toespraken of sketches daar is Willem dan weer vol van en ik moet even slikken bij het idee....

Tijdens het organiseren komen we naast de vele overeenkomsten,  dan ook misschien wel één van onze grootste verschillen tegen....
Willem wil graag gezien worden of zich laten zien... en ook ik ben heus niet de beroerdste om van me te laten horen maar dan toch meer verscholen achter een boom.... een blog of zo..... 
Waar Willem de spotlights opzoekt en in het middelpunt wil staan daar zoek ik toch liever de schaduw op en souffleer wel vanaf de zijlijn.......


We zijn wel een paar uur bezig....
En dan ben je het ook zat hè.....
Dan kan je het woord bruiloft niet meer horen...
Willem begint aan zijn preek en zijn podcast.... en ik pak mijn breiwerk weer op.....
Alsof er geen voorgenomen huwelijksbootje aan de horizon te zien is....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten