zaterdag 22 januari 2022

22 januari 2022


Dag van:
 Voor het eerst in twee jaar heb ik 8 uur aan één stuk doorgeslapen.....
Met een oordopje in waar een nachtlange podcast op stond van Gijs en Teun.....
Gijs is de zoon van Hanneke Groenteman..... en haar hoor je ook....
En het hielp dus.... ik sliep door... de ganse lang nacht tot half tien vanmorgen....
En waar de podcast over ging???...... geen idee.... ik sliep....

Energie voor twee dus vandaag...

En eerst de kinderen en kleinkinderen uit Didam maar ontvangen.... eindelijk allevier uit quarantaine en allevier weer coronavrij....

Maar dan....
De kriebels krijgen en je schuur gaan opruimen terwijl Willem en de buurman hun calorieën verbranden tijdens hun wekelijkse wandeling van twee uur....
Nou... die calorieën heb ik ook ruimschoots verbrand vandaag...
Maar dan met verschuiven.... tillen.... en vijf wandelingetjes container om vijf grote zakken "niet meer nodig" weg te gooien...
En wat je al niet tegenkomt.....
Twee boeken over Parijs waarvan ik niet eens meer wist dat ik die had...
Mijn zoekgeraakte tas met mappen EMB LACCS studie die ik de tweede les, twee jaar geleden al kwijt was.... tuurlijk als je over twee weken je eindpresentatie geeft vind je ze terug.... als je uitgestudeerd bent....
Ik zeul en sjouw.... ik kreun en steun....

En als het zover is dat ik ook nog eens alles uit mijn handen laat vallen, vind ik het welletjes...
Het ziet er weer netjes uit.... voor een tijdje....
En ik verklaar mezelf "klaar' als Willem en de buurman net aan komen lopen...
"Ik ben kapot" hoor ik Willem zeggen...
Dan ziet hij de schuur...."wauw goed werk!"....
Ik ben ook kapot, antwoord ik....
"Koffie" ordert Willem als antwoord daarop..... en hij ploft in zijn stoel....
MANNUH!!!!!!.....

De avond wordt gevuld met een camping zoeken voor

de zomer...
Onze kampeervrienden willen een nieuwe camping proberen.... dat is dus zoeken geblazen...
En dat proberen we al drie weken te regelen maar nu moet het écht vóór alle plekken bezet zijn door iedereen die niet naar het buitenland gaat....
Dus bellen we elkaar even... met intermezzo Wie is de Mol.... en bezoeken website na website...
Een belletje van een paar uur....
Want de e ene camping is te duur... de ander te saai..... de één te luidruchtig.... de ander te stil... de volgende te weinig bos... en weer een ander zonder zwembad....
Wat eindigen campingnamen trouwens vaak op 'berg'.....
En dat terwijl er vaak geen berg in de wijde omtrek te vinden is....


We beperken ons trouwens wel weer tot Drenthe...
Mag op de grens van Groningen of Overijssel maar dan echt óp de grens... niet erover....
En dan hebben we er toch eentje....
Eentje die niet eens eindigt op 'berg' maar op het veelbelovende woord 'zomer'.....
Camping Witterzomer.....
Plaats oké..... water genoeg... bomen voor schaduw.... toiletgebouw in de buurt... goede recensies....
We doen het....!
Maandag zal Esther bellen en reserveren...
En Marcel en Willem???...... die vinden alles best....
We hadden niet anders verwacht....

Deze zomer zitten we dus in Assen......
Dat is dicht bij de TT... maar die is volgens mij dan al geweest...
De oppervlakte van de gemeente is 83,5 km²......
Op 1 juli 2021 telde de gemeente 69.011 inwoners (bron: CBS).....
Een inwoner van Assen wordt een Assenaar genoemd.....
In 1259 werd het nonnenklooster Maria in Campis of Mariënkamp verplaatst van Coevorden naar een dekzandrug op de plek waar nu het centrum van Assen ligt......

Het grootste deel van de toen gegraven singels is later gedempt, maar de huidige straatnamen (Gedempte Singel, Noordersingel, Oostersingel en Zuidersingel) herinneren er nog aan.
Later in de 17e eeuw ontstond er een echte nederzetting binnen de singels, ongeveer een cirkel met een diameter van 300 meter.....
Pas laat in de 18e eeuw werd Assen uitgebreid tot buiten dit gebied.....
Het voorheen toen onooglijke Assen werd pas rond die tijd een aantrekkelijke woonplaats voor de welgestelden in de provincie. 
In opdracht van Lodewijk Napoleon, die Assen als zomerresidentie koos, werd het in 1807 een zelfstandige gemeente en in 1809 een stad......
In 1814 werd Assen hoofdstad van Drenthe......

Toch leuk om te weten...

En als ik zo naar de foto's van camping Witterzomer kijk, is er van een stad niks te merken...
Het zal wel behoorlijk buiten de drukte liggen...
Beter....!!!!!
Enfin... we gaan dus weer wat nieuws proberen...
Misschien ook wel onze laatste kampeervakantie....
Nou ja... in ieder geval in de zomervakantie...
Net zo min als we zonder buitenlandreisjes kunnen, kunnen we ook nog niet helemaal zonder kamperen...
Maar een weekendje vind ik ook al goed hoor.....

Nu alleen nog even wachten tot het zomer is.....


4 opmerkingen:

  1. Super leuke camping, super leuke stad, heb er jaren gewoond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan komt het helemaal goed 😘

      Verwijderen
    2. Hoi Wampie, het klinkt misschien belerend (en dat is het ook), maar Teun is géén zoon van Hanneke Groenteman. Dat is Gijs.
      Enne....Witterzomer is een hartstikke leuke camping!

      Verwijderen
    3. Ik bedacht me dat ook al hahaha want het waren twee G's..... nu veranderd!!!
      Bedankt!!

      Verwijderen