zondag 2 januari 2022

2 januari 2022


Dag van:
 Een goed begin is het halve werk moet Rutte gedacht hebben toen hij vandaag... notabene een rustdag... zijn nieuwe kabinet bekend maakte...
Even om me de poppetjes op de nieuwe plekken eigen te maken hoor:....

Dan gaat daar dus die de Jonge van ziekenhuisbedden tellen naar huisjes melken.... van de booster naar de hypotheken....
Ik noem het nogal een stap....

En op zijn plek wordt mister corona himselves Ernst Kuipers... nu minister.... van gezondheidszorg....
Na Els Borst eindelijk weer eens een dokter op de juiste plek.... iemand die weet waar hij het over heeft... mag ik hopen dan....

En onze Wopke hoeft niet meer op de centen te letten... hij mag ze uitgeven... in het buitenland....
Buitenlandse zaken dus.... city hop voor onze Wop....
Ja sorry hoor..... ik heb even wat ezelsbruggetjes nodig om het te onthouden....

Dan van Gennip..... ik dacht dat ze schaatster was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.... misschien wel verre

familie?......die gaat sociale zaken regelen....
Heel bijzonder, want eigenlijk is ze ingenieur..... 
Maar goed... bij Balkenende diende ze ook al als minister... ze is dus uit het stof gehaald....
Stoffig sociaal.... ja zo kan ik het wel onthouden....

Eens kijken... hebben we nog een vrouw?....
Jazeker... onze spaarzame Kaag met het zuinige mondje....
Financiën natuurlijk....
Zij is dus de boosdoener die onze Wop van zijn euro troon stootte.... en nu mag zij het koffertje in september dragen....
Wijs op reis met Sigrid....

Hanke Bruins Slot... het klinkt zo lekker als je het zingt....
Ziet er ook leuk uit moet ik zeggen...
Een ex militair... pittige tante dus...
Zij gaat binnenlandse zaken doen...
Maar sssssst houdt die zaken even binnenskamers want... ik denk dat Rutte en zij nog wel eens een leuk setje konden gaan vormen....
Zo... die naam vergeet ik ook niet meer....
Hanke, het binnenshuispretje van Mark....

En dan hebben we daar de heer Dijkgraaf... wie kent 'm niet....
Bekend van radio en tv...... het programma Hoe?Zo!.....en co host van onze welbekende Matthijs van Nieuwkerk.... uit de Wereld draait door...
Een natuurkundige en universiteitsbestuurder.... ja ja....
En Dijkgraaf gaat onderwijs doen....
Dit gezicht moet ik even goed in m'n geheugen prenten.... dat wordt mijn meerdere dus op onderwijsgebied....
Hij is van mijn bouwjaar...1960....
Vrouw Pia en dochter Charlotte....
Cum Laude afgestudeerd...
Het onderzoeksveld van Dijkgraaf bestrijkt de snaartheorie, kwantumgravitatie en andere onderwerpen op het snijvlak van wiskunde en deeltjesfysica......
Er zijn onderzoeken naar hem vernoemd en hij ontving de Spinozapremie...de Comeniusprijs.... is ridder....
Hadden ze die man niet gewoon minister van alles kunnen maken...
Had een hoop salaris gescheeld....
Was Kaag vast wel mee akkoord gegaan....
Oh.. en leuk weetje.... hij is bijna jarig... de 24ste.... feestje op het Binnenhof dus... hij mag trakteren en alle klassen rond!!....


Aaaah en Jetten wordt minister van klimaat en energie...
Dat gun ik die Jetje.... een groentje voor groen...
Jetje van het energie etiketje....
Ja, die onthoud ik ook wel....
Zoeken jullie trouwens nog een baan...?
Zijn functie als fractievoorzitter komt nu vrij...!!

En dan hebben we daar... met stip verder gekomen... Carola Schouten... minister van armoede... een luizenbaan dus....
Van de landbouw naar de armoede... het scheelt niet veel zal ik maar zeggen...
Eigenijk heet ze Cornelia... wisten jullie dat...?
En zeg nou zelf....Cornelia Johanna... ze kan beter haar eigenlijke namen aanhouden... klinkt veel armoediger.....

Maar dan breekt mijn klomp...
Ollongren... je weet wel... die van die papieren onder haar arm..... waar al die commotie over ontstond...
Raad eens wat.....
Minister van Defensie.....
Dan zetten ze dus Hanke, een ex militair op binnenlandse zaken.... en degene die het verraad pleegt op Defensie...
Fancy Kajsa op Defensie....
Kan je je eigen kogel door je kop schieten als je weer zo'n fout maakt.....
Oeps Wampie... die gaat te ver... die neem ik terug...

Franc Weerwind dan... een inkoppertje.....
Minister van rechtsbescherming....
Door weer en wind beschermt hij groot en klein kind....
Die vergeet ik ook niet meer...

En dan hebben we er nog een heel zooitje meer.....

Maar zoveel tegelijk kan ik er niet onthouden...

Nou ja... die van landbouw misschien nog...Henk Staghouwer...... ik dacht meteen aan SLACHThouwer.... landbouw... vee.... vlees... slachthuizen... je weet wel....

Het smeuigste vind ik echter die Hanke en Mark hoor... Ze is ook niet getrouwd hè...
Zij van '77..... hij van '67..... moet kunnen 10 jaar leeftijdsverschil....
Het zou toch leuk zijn zo'n politiek setje....
Ik denk dat Story, Weekend en Privé er al bovenop zitten....

Enfin... dat was jullie huiswerk voor vandaag...
Leer deze twaalf ministers voor woensdag uit je hoofd...
En hou de roddelbladen in de gaten....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten