vrijdag 13 mei 2022

13 mei 2022


Dag van:
Lieve schat

Ja....ik wil
jouw liefde drinken
tot we relativerend
en hemelbestormend
dronken zijn
van geluk

Ja...ik wil
jouw tranen
troostend 
laten samenvloeien
met de mijne

Ja...ik wil
onze humor
versterken 
met de slappe lach
even los
van de zwaartekracht 

Ja....ik wil
mijn imperfectie
laten dansen
in het licht
van jouw ruimte

Ja...ik wil
verder met jou

Lieve Wampie
gefeliciteerd met
jouw prachtige zelf
Ik hou van jou❤️

En prachtig gedicht van Willem maar oh

jongens wat zijn we brak...
Vanmorgen om kwart voor vijf zagen we ons bed pas....
Doorgehaald, gesprekken gevoerd, tranen gelachen en gehuild....
Een té aan veel wijn....maar het viel zo goed....
Tot je na een paar uurtjes wakker wordt natuurlijk.....
Moeizaam wakker wordt....
In die paar uurtjes daalde het goede  blijkbaar tot op de bodem....
Bij Willem iets erger dan bij mij....
Zodra hij het hoofd boog, duizelde de wereld...
Wat hem betreft bestond de avond/nacht uit een beetje meer dan té veel.....
Ik was alleen maar moe....
En ik wist....dit is niet te wijten aan dat jaartje ouder dat ik vannacht werd...


De eerste, tevens laatste visite kondigt zich in de ochtend al aan....
En vanavond zal mij tuintje nog meer verlicht zijn....heerlijk tuinlampjes als cadeau...
En ik had eergisteren ook al twee zulke leuke gekregen....
Ik hou ervan....

Geen visite dit keer....
Het blijft stil in huize Lindeman leComte....
Je hoort alleen de bezem, stofzuiger en zich vol zuigende spons....
Het huis moet schoon want morgen gaan we naar Polen....
Dus doet Willem boven een poging en ik waag me aan de benedenverdieping....
En na een paar uurtjes ruikt het weer fris....

Het brakke gevoel blijft...

Dat is nou bijvoorbeeld waarom ik Koningsnacht niet vier...
Van de volgende leuke dag krijg je dan weer niets mee...
Net zoiets als vandaag dus...
We lopen een beetje als zombies om elkaar heen...
Tussendoor beantwoord ik over de 100 Facebook berichtjes, tientallen appjes, reageer ik op gezellige telefoontje....vooral van de kleinkinderen....en lees kaarten...
Jarig zijn daar kom je hoe dan ook niet omheen....
En morgen zien we wel weer verder...
Met een ander...vooral hernieuwd gemoed....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten