donderdag 26 mei 2022

26 mei 2022


Dag van:
Nee oké, het is geen zondag....maar het lijkt er toch wel erg op hoor....
Hemelvaartsdag....de tijd van dauwtrappen heb ik al een flink eind achter me gelaten...
Je komt het hier in de regio trouwens ook eigenlijk niet meer tegen...
Toch jammer dat die tradities verloren gaan...
Hoe leuk was het niet om er in de vroege ochtend met een stel op de fiets en later brommer op uit te gaan ..
We zijn wel eens in Harderwijk uitgekomen vanuit Oosterbeek....
Picknickmanden mee en eindeloos plezier maken....

Nu is het Willem die in de vroege ochtend met de honden zijn dagelijkse wandelingetje maakt ....
Noem het vandaag maar dauw wandeling, dan lijkt het tenminste nog ergens op....

Eenmaal terug hebben Willem en ik weer

onze vrijetijdsgesprekken.....
Ik geloof dat ik blij ben dat ik nog zoiets als werk heb want Willem maakt zich wat de bruiloft betreft, overal druk om....
Hij is niet zo'n lange termijn termijn planner heb ik al snel in de gaten...
Wat vorige maand al geregeld is, is hij alweer vergeten of weet nog half hoe het ongeveer zat....

Soms ook, lijkt het net of Sinterklaas in aantocht is....
Ben ik wel lief geweest....heb ik me wel zestien jaar goed gedragen....heb ik nog dingen uit te leggen.....
Stel je voor dat ze straks 'nee' zegt....
Een soort van gesproken roe of zak.....


Zelf heb ik denk ik minder last al had ik vandaag wel zo'n duizelbui....
Ik wijdt het aan het feit dat ik nog veel op mijn rommelige to do lijstje heb staan.....
Functioneringsgesprek, LC gesprek, evaluatietijd weer voor vele verslagen waarbij ook die van de externe organisaties, waarbij gebruik wordt gemaakt....wijkcoaches, ondersteuners etc ....
Een mailtje vanmorgen van een PowerPoint voor de kerk die ze voor zondag moeten hebben....
En ik had er notabene al eentje extra gemaakt voor Hemelvaartsdag....
En de presentatie voor de bruiloft niet nog af....inclusief de uitleg voor degene die hem gaat afspelen ....
Daar eerst maar aan beginnen....

En dan sluit je net het gesprek met Willem af om naar binnen te gaan met je kop koffie....of daar komt ineens vader zwaan sissend en blazend aan...

Al snel snap je dan waarom want mama zwaan is in aantocht met haar kroost...
Zes 'lelijke eendjes' op een rij ...
Oh en Willem kijk eens....eentje klimt er op mama's rug...
En hup ik heb het deuntje van Claudia De Breij in mijn hoofd....
'Als het donker wordt en de oorlog komt....mag ik dan bij jou?'....

Willem doet de boodschappen...
En je raadt het al ..
We eten vandaag..... loempia's....
Nou vooruit dan maar ....maar doe mij dan maar zijn luxe met Babi Pangang....

De avond....de presentatie voor de bruiloft is dan af en opgestuurd naar de voorganger.....vullen we met de Passion Hemelvaart versie....
De gekozen nummers zijn niet echt mijn ding, behalve die van Stef Bos....maar het is wel super vertolkt....
Dit keer zonder storend haperende Ruud de Wild ...
Hij vertelt het mooi en redelijk vloeiend....

En dan horen we dus van Willibrord...

Ach gut...die Frequin....
Van sommige mensen kun je je niet voorstellen dat ze ooit dood gaan....
Maar het is dus toch zo....
Volgens mij stoorde meer dan driekwart van de Nederlanders zich aan hem maar vandaag niets dan goeds over de dode....
Wat een vreemd fenomeen is dat toch...
De dood werkt relativerend blijkbaar...
Jammer dat zoiets bij leven niet kan ...zou veel leed schelen denk ik....
Psychologie magazine heeft daar wel een mening over, over dat fenomeen 'over de doden niets dan goed'
De eerste is: mensen die dood zijn, kunnen zich niet meer verdedigen.....
Dus we dénken nog wel aan hun zwak- en onhebbelijkheden, maar we houden dat voor ons, want ze kunnen niks terugzeggen.....zich niet verdedigen....
Een andere verklaring is dat we echt anders gaan denken en voelen over doden, doordat ze geen kwaad meer kunnen doen.....

Daarbij denk ik dat er bij leven te weinig achter de mens zijn gedrag wordt gekeken...
Jeroen Pauw verwoord precies wat ik denk en uit interviews in podcasts met Willibrord al opgemerkt had ....de man was uitermate onzeker....

Tja, dan kun je misschien nog ergeren aan zijn manier van doen maar wellicht zou je bij leven zelf dan  wat milder reageren...
Al weet ik ook niet of ik daar zelf zou kunnen waarmaken bij iemand als Thierry Baudet, Geert Wilders of Willem Engel hoor....
Ook niet of dat het proberen waard is...
Nou ja, hoe dan ook...het is te laat...de man is niet meer....

En verder heb ik ontzettend de slappe lach gehad om een opmerking op zo'n prietpraat onzin pagina op mijn Facebook..."dat dus"...
Het luidde als volgt:
Wat en hoe nou als je je (klein) kind moet leren dat vagina juist géén vies woord is maar netjes klinkt, maar je je hondje zo niet mag noemen....
Ik had misschien een melige bui dat deze zo binnen kwam....maar het hardste moest ik nog wel lachen om het feit dat ik er geen antwoord op zou weten....
Jullie?.....

Enfin....mijn Hemelvaartsdag dus....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten