dinsdag 24 mei 2022

24 mei 2022


Dag van:
Je wilt gewoon niet weten wat ik vandaag gedaan heb...
Ikzelf eigenlijk ook niet....
Tenminste....
Ik wil er niet meer aan terugdenken....

Vanmorgen op tien uur begon dat gedonder al...
Een aantal redenen waardoor het kwam dat ik er toe kwam...
Ik loop de trap af en het regent....jakkes jakkes het regent....en de lucht is grijs...
Op het water zijn tal van kringetjes te zien door de druppels....
Ik loop direct op het koffiezetapparaat af.... Willem is al op pad naar Zwolle naar een van zijn getuigen voor een gezellig praatje...ik zet koffie en slik mijn pillen en loop met koffie en al naar mijn stoel...
Ho..... zie haar liggen...de Queen....

Bengel ligt languit en is niet van de geringste tegemoetkoming om ook maar een klein stukje op te schuiven...
Ik denk....weet je wat Willem is er toch niet...ik switch en neem Willems stoel....
Ho.....zie haar liggen.... Queen nummer twee... Babs....
En ze neemt niet de geringste moeite om ook maar van de stoel van haar verloren baas af te stappen....

In de bank heb ik nu geen zin...weet je wat...ik duik maar direct op mijn bureaustoel want ik wilde toch een paar....lees 'EEN PAAR'.....fotootjes opzoeken voor in die huwelijks presentatie....
Willem had me op het hart gedrukt ervoor te zorgen dat toch echt alle kinderen, ook de mijne evenredig veel in beeld kwamen....
Jaaaaa ...euh....eerst zouden we dat niet doen....de kinderen dus....maar bij nader inzien horen ze gewoon bij ons en maken wel degelijk deel uit van die 16 jaren....


Klik...pc start op.....
Wachtwoord intoetsen....
Fotomappen op one drive openen....
Beginnen maar ....

En dan begin je zoiets natuurlijk....juist.....aan het begin....
Let wel: 2006 dus.....
Van moeder van je eigen kinderen....van vader van je eigen kinderen....naar onbegonnen super mallotig samengesteld zooitje.....
En ik heb daar wat foto's van...geloof me....
Mijn eigen kinderen toen 23 en 20, mijn kleindochter 1 en Willems kinderen respectievelijk 24, 21, 17, 5 en 2....
We hebben bij die van Willem heel wat vriendjes zien komen en gaan en heel wat liefdesverdriet tranen gedept....en bij mij bleef het bij de partners bij wie ze waren maar groeiden de gezinssamenstelling.... Kleinkind na kleinkind na kleinkind....
Trouwens bij Willems oudste ook....
Hij is immers twee kleinkinderen rijk....

Talloze kampeervakanties...14 dus.....

Elf in Drenthe, één in Groede Zeeland, twee net over de grens in Wilsum en drie in Frankrijks Eurodisney....
En dat zijn dan nog alleen de vakanties met de kinderen....

Willem en ik begonnen in Venetië....toen kwam een maand later Rhodos....en vier maanden later werd het Praag....
Daarna volgden in mei, zomer en herfstvakanties nog een keer Rhodos, een aantal maal Kos, Patmos, Symi, Panoramitis, Santorini, Kreta, Karpathos, Olympos, Torremolinos twee maal, Malaga ook twee keer, Barcelona, Lissabon, Thessaloniki, Rome, Gardameer, Krakau....
En dan heb ik het nog niet over de korte vakanties naar Texel drie maal, Noordwijk twee maal, Antwerpen, Oostende, Cochem Brugge/Gent, Eitorf, Scheveningen.....
Plus vijftien maal ons geliefd Parijs.....


Daar tussendoor bedenk je dan de foto's van de spiegelreflexcamera én die van de mobiele telefoon en zo tel je dan ongeveer duizenden foto's die ik heb bekeken...
Slotsom....ik was om half tien vanavond door de foto's heen...
Ofwel...ik heb vandaag een kleine twaalf uur foto's zitten bekijken....
En dat alles gepaard gaande met een lach en een traan....
Een kleine zestien jaar dat aan je voorbij gaat ...
UPS en downs.... crisisjes en crisissen....
Feesten gevierd, lieve mensen verloren....
Wat hebben we afschuwelijk veel gedaan....
En dat terwijl we nog wel denken dat we nog zo kort bij elkaar zijn....
Andere mensen van onze leeftijd vieren immers hun veertig jaar huwelijksfeest al zo'n beetje....als het er al geen vijfenveertig zijn....
Moet je ons zien....met onze zestien jaar....

Maar goed, je kunt zeggen wat je wilt, we hebben wel geschiedenis geschreven....
We hebben niks laten liggen zal ik maar zeggen....


Het was me een bewogen dagje wel....
De volgende stap wordt nu, welke foto's ga ik gebruiken....?
In welke volgorde zet ik ze....?
Heb ik echt iedereen evenveel keer.....?
Het lijkt me een geschikt Hemelvaartsklusje.....
Wordt vervolgd dus....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten