maandag 9 mei 2022

9 mei 2022


Dag van:
Al mijn vrije tijd is altijd wel redelijk ingevuld..
Als ik niet werk dan doe ik al die dingen waar ik nooit aan toe kom áls ik werk....
Huis grondig schoonmaken, zomerkleding op de plek van de winterkleding in de kast leggen, de tuin.....en meer van die klusjes....
Dit keer kom ik zelfs daar niet aan toe...
Alles draait om die bruiloft...
Nog een kleine zeven weken en het is zover...
Ik besef het me nog niet eens....
Maar het houdt me toch wel bezig...

Oh waarom ben ik toch een mens die zo slecht iets uit handen kan geven...
Het liefst organiseer ik alles zelf, houdt alles in eigen hand en regel de boel ook zelf...
Maar..krijg je dan van alle kanten te horen...jij bent de bruid en je moet loslaten...

Ik probeer het...

Uit alle macht probeer ik dat...
Het lukt slechts mondjesmaat...
Vandaar dus dat ik vandaag besteed aan het voorbereiden van de kerkdienst en de PowerPoint...
En oh help....ik begin nu al te janken....
Wat een emo gedoe zo'n bruiloft....

Daarbij probeert ik ook nog eens met alles en iedereen rekening te houden...
Willem verbaast zich er zelfs vanavond nog over ..
Mijn lattenbodem van het bed ligt aan gruzelementen....
Vijf planken doormidden....
Dat slaapt bagger, dat snap je....
Ik was vanmorgen dan ook duizelig en had pijn in mijn nek en meer van die ongemakken....
Dus bedenk ik dat er gewoon stevige planken over mijn matras moeten...
Willem is vandaag druk met de kerk (wanneer niet trouwens?)...en dus gaan we s avonds die planken halen...
Jaaaaaaaa, ik had eerst naar een nieuw bed gekeken maar dat is ook weer zo'n aderlating voor een bruiloft...
Gewoon planken dus....
Op naar de Gamma....
Toch fijn dat zo'n klus winkel weet dat klussers overdag werken en pas s avonds tijd hebben om materiaal aan te schaffen...
Het is dus acht uur en Willem en ik wagen een bezoekje....
Heerlijk die houtgeuren, verfmengselgeuren als ik binnenkom....
Had je al geen zin in klussen dan krijg je het zo wel....
Enfin, we vinden de planken, zoeken er vier uit....en lopen richting kassa...
En nou komt het ....

Ik loop dus geheel aan de rand van de winkel die het laatste gangpad....
"Waarom loop jij daar helemaal?" vraagt Willem....
Nou gewoon ...dan loop ik anderen met mijn lange planken niet in de weg en sterk zo, hoort over naar de kassa....
Voor mij is dat heel normaal....
Willem vindt dat je ook in het hoofdpad niemand in de weg loopt en schrikt van mijn "rekening houden met"...
"Je slaat er in door Wampie"...vindt hij...

Nou dat dus...
Volgens Willem neem ik mijn ruimte niet in....
En daar pieker ik dus vanavond over....
Waar ligt mijn grens tussen mijn idee over beleefdheid en Willems idee betreffende mijn doorslaan in rekening houden met....
Ergens zal er wel een middenweg bestaan maar ik heb hem nog niet gevonden...

Enfin, ik ben een eind met de PowerPoint maar af is die nog lang niet...
En ik heb nog geen zon of buitenlucht gevoeld op mijn body vandaag.....

En ik pieker door....

Nog een kleine zeven weken...
De angst slaat me om het hart...
Als klein kind viel ik altijd flauw op mijn verjaardag als ik moest trakteren op de lagere school...
Het middelpunt zijn was niet echt iets voor mij...
Mijn moeder kon me écht altijd op mijn verjaardag nog vóór het trakteren ophalen van school...
Ik krijg bijna hetzelfde gevoel als ik aan de bruiloft denk...
Zijn dit wat ze noemen 'huwelijkszenuwen'?....
Waar ben ik aan begonnen????????????.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten